BAŞLAMA TARİHİNİZİ ALAYIM🦋
Gülşirîn sabah kalkar kalkmaz rutin işlerini halledip aşağıya indi. Kahvaltıyı hazırlarken kapının çalmasıyla açmaya gitti. Azad gelmişti, Gülşirîn bu duruma şaşırırken,genç adam eline kocaman bir kutu koyup arkasına bile bakmadan siyah harelerini de alıp giti. Gülşirîn kapıda elindeki kutu ile kalmıştı, içeriye geçip kutuyu açtığında kınalığını, ayakkabılarını, kırmızı duvağını gördü. O an farketti ki ne kınalığını ne de gelinliğini o seçmişti, alışverişe çıkmamıştı. Her şey kaynanasının istediği gibi olacaktı,bu düşünce onu üzdü çünkü kendi seçimlerini yapmak isterdi ama nasip değilmiş diye bu düşünceyi kafasından attı.Gelen kutuyu odasına çıkarıp aşağı indi.Sofrayı kurup ailesinin gelmesiyle kahvaltı etmeye başladı.
...................................................................................
Azad sabah annesinin onun eline bir kutu tutuşturmasıyla annesine baktı"Daye,bu ne?" Diye sordu, annesi oğlunu yanıtladı.
"Karının kınada giyeceği kıyafetleri ve ayakkabısı ona götür gel." Deyip oğlunun cevap vermesini beklemeden çıktı gitti. Azad sinirle burnundan soluyarak konaktan çıktı. Kutuyu arabasına koyup Şâdoğlu konağına doğru yola çıktı,varınca kutuyla birlikte kapıyı çaldı. Karısı olacak kız kapıyı açıp şaşkına dönmüş gözleriyle azada bakıyordu. Azad hızla kutuyu kıza bırakıp arkasına bile bakmadan kendi konağına doğru yola çıktı..
Akşama doğru Gülşirîn hazırlanmak için odasına çıktı, çıkarken annesine durumu izah edip merdivenleri çıkmaya başladı. Odasına girince kutudan fistanını çıkartıp giyindi altına ayakkabılarıda geçirip nakyaj masasına oturdu. Kınaya yakışır bir makyaj yapıp kalçasının 2 karış altına gelen saçlarını salıverdi. Duvağını başına örttüğü sırada kardeşi Avjîn yanına geliverdi..
"Ablam bu ne güzellik,hey maşallah valla Azad Ağa'nın yerinde olsam bu güzellik karşısında ölürdüm kız." Demesiyle Gülşirîn sinirle kız kardeşine baktı.
"Kız ne dersin sen öyle? Şeytan görsün o pisliğin yüzünü bana neler dedi Avjîn. Yenilip yutulacak şeyler değil." Demesiyle Avjîn ablasına üzüldü ve konuşmaya devam etti.
"Bende duydum abla ama yapacak bir şey yok. O senin artık kocan hemde ömrünün sonuna kadar, istesen de istemesen de. Geçinmeye çalışın en azından olmaz mı he?" Deyince Gülşirîn kız kardeşine sarıldı o da bugün çok güzel olmuştu, dedikleri iyiydi hoştu ama Gülşirîn hiç tanımadığı bir adamla evleniyordu. Üstelik adam daha ilk karşı karşıya gelmelerinde ona neler demişti, nasıl geçinirdi öyle bir insanla..
"Deneyeceğiz artık bir şekilde Avjîn'im yapacak bir şey yok. Nasıl yaklaşırsa öyle davranırım. Neyse bunları düşünmenin sırası değil haydi aşağıya inelim." Deyip Avjinle birlikte aşağıya indiler. Ev halkı Gülşirîn'i böyle görünce hem sevindi hem de üzüldüler. Beytullah kız kardeşinin yanına geldi ve durdu, sımsıkı sarıldı.
"Her şey benim yüzümden güzelim affet beni.. Bu ellerine kına yakacaklar ama sen kınayı da hiç sevmezsin ki." Abisinin titreyen sesinden dolayı gözleri doldu Gülşirîn'in abisini ne de çok severdi oysaki..
"O gece sana diyeceklerimi dedim ben abi, bunları konuşmaya artık gerek yok olan oldu ayrıca bugün sadece benim değil Rümeysa'nın da kınası var." Deyip abisinden ayrıldı. Önce babasının sonra annesinin ellerini tek tek öptü ardından erkekler konakta kadınlar için hazırlanan eğlence yerinden geçerek erkekler için olan bölüme geçip oturdular ve gelen ağalar ile sohbet etmeye başladılar. Altunhan aşireti de gelip erkekler dışarıda kalırken kadınlar içeriye geçti. Rümeysa Nurjin xanimin elini öperken Gülşirîn'in de Mehin xanimin elini öptü Mehin hanım gelinini çok beğenmişti, çok güzeldi ardından Rümeysa Gülşirîn'in yanına geçip oturdu onunda üzerinde güzel bir bindallı vardı ancak Gülşirîn gerçekten çok güzeldi. Herkes gelince kına başladı,eglenceli devam eden oyunların ardından kına merasimine geçildi. Gelinler için ayriyetten kırmızı duvak istendi Avjîn ablası için ufak çaplı bir duvak dansi hazırlamıştı ama Rümeysa'nın bu dansı yapacak kimsesi olmadığı için onun duvağını da kendi getirecekti. Herkes köşeye çekilip Avjin yerini aldı ve şarkı eşliğinde duvak dansını yapmaya başladı, Gülşirîn'in ve diğer herkesin gözleri dolmuştu bile. Rümeysa üzülüyordu kendisine böyle bir şey yapacak kimsesi yoktu neticede.. Avjîn elindeki bitişik iki duvaktan birini kendi ablasına örtüp elinde kalan diğer duvağı da dans ederek Rümeysa'nın başına örttü. O an Rümeysa ağlamaya başladı bile çok iyi bir görümcesi olacaktı bunun bilincindeydi..
Avjîn ardından kına tepsisini aldı ve peşine takılanlarla birlikte kına şarkılarını söyleyerek dolanmaya başladı,hem Rümeysa hemde Gülşirîn hüngür hüngür agliyorlardı. Avjîn ablasını önünde durup kulağına eğildi."Bakalım ne kadar cömert bir kaynanan varmış." Deyip kıkırdadı ardından Mehin xanima doğru seslendi.
"Kaynanası! Gelin xanım elini açmıyor!"
Mehin hanım göğsünü kabarta kabarta gelininin önüne durdu boynuna bir gerdanlık taktı, ardından iki eline de kocaman cumhuriyet altınlarını koydu ve gelinini alnından öptü."Buke, Allah utandırmasın."
Deyip dünürünün yanındaki yerini aldı. ardından Avjîn Rümeysa'nın da kulağına aynı şeyleri söyleyip annesini çağırdı."Rümeysa'nın kaynanası! Gelin xanım elini açmıyor!" Nurjin hanım gelinin yanına gelip ellerinin içine 2 tane cumhuriyet altını bırakıp boynuna urfa akıtması taktı, ardından o da dünürünün yanındaki yerini aldı. Kına yakıldıktan sonra Beytullah ve Azad'ı çağırdılar onlarında serçe parmağına kına yakacaklardı. Beytullah seve seve kaynanasına parmağını uzatırken Azad kesin bir ses tonuyla kendi kaynanasını reddetti.
"Nurjin xanım elinizi çekesiniz,ben kına sevmem de yaktırmam da." Demesiyle Nurjin xanım damadından hüzünle elini çekti. Gülşirîn duydukları karşısında annesine çok üzülmüş,Azad Ağa'ya da sinirlenmişti lafını esirgemeden konuşmaya başladı.
"Kınayı bende sevmem fakat maalesef yaktırdım,sende yaktıracaksın. Ayrıca karşında koskoca Berzan Ağa'nın eşi Nurjin Şâdoğlu var, nasıl konuşman gerektiğini bil." Demesiyle Azad şaşkınlıkla yanında sinirden küplere binmiş kıza baktı. O kız Azad Ağa'nın lafının üzerine laf söyleyip resmen azarlamıştı Azad şaşkınlığını atamamışken Mehin hanım araya girdi.
"Buke doğru söyler Azad. Sevmeye bilirsin lâkin kayanana böyle davranamazsın,o kına yakılacak." Mehin xanım Nurjin xanıma bakış atarak kınayı yakması için tepsiyi uzattı. Nurjin hanım çekine çekine damadından parmağını uzatmasını istedi.
"Zava (damat), parmağını uzat." Hem annesine hemde denilenlere sinirlenen Azad parmağını uzatmamak için diretti. O sırada Gülşirîn Azad'ın elini açarak serçe parmağını uzattı, annesine baktı ve annesinin onayını alınca tepsiden eline aldığı kınayı Azad'ın parmağına yaktı. Azad o kadar şaşkındı ki artık daha fazla diretmeyip eline kına yakan kıza bakmaya devam etti.
..........................................................................Kına bittikten sonra herkes dağıldı. Gülşirîn duşa girdi ardından üzerini başını değiştirip direkt uyudu. Sabah kalktığında odasına tepsi bırakılmıştı yanında 2 kutu vardı. Birinin içinde gelinliği varken diğerinde duvağı ve ayakkabısı vardı, kaynanası zevkli bir kadındı. Kutuları eski yerine bırakıp yemeğini yedi, oturup düşünmeye başladı başına gelenleri. Gülşirîn olayın ciddiyetini yeni kavrıyordu, çünkü o hiç tanımadığı bir adamla evleniyordu...
Aradan vakit geçtikten sonra kalktı ve gelinliğini giyindi o sırada odasının kapısı açıldı içeriye ellerinde kutularla ve makyaj çantalarıyla tanımadığı kızlar girince neye uğradığını şaşırdı.
"Siz de kimsiniz neye geldiniz?" Diye sorunca kızlar başta şaşırdı, sonra cevap verdiler.
"Bizi Mehin Altunhan gönderdi. Saçlarınızı ve makyajınızı yapacağız, lütfen gelinliğinizi çıkartıp üzerinize herhangi bir şeyi giyin."
Gülşirîn denilene ve gelenlere şaşırsada başını olumlu anlamda sallayıp banyoya gitti, gelinliğini çıkartıp üzerine rahat bir şeyler giydi. Ardından makyaj masasına oturdu ve kendi kuaförlerin eline bıraktı...
..........................................................................
Evettt uzun bir aradan sonra merhabalarrr. Arkadaşlar özür dilerim çok uzun bir ara verdim ama cidden tazelenmem gerekiyordu, bir şeyleri sindirip geride bırakmam gerekiyordu. Tam olarak yaptım sayılamaz ama kendimi daha iyi hissediyorum diyebiliriz. OKULLAR açıldı maalesef dersleriniz nasıl? Umarım iyidir. Kısa bir bölüm ama attım şimdilik böyle olsun. Ayrıca düğün gecesini yazayım mı? Yazarsam nasıl yapayım, detay mı vereyim. Bunlar hakkında fikirde bulunursanız çok mutlu olurummmmm. Şimdilik kendinize iyi bakın.