Ahogy változik a szél fúvása úgy változik az ember,s bár többnyire igaz s fájdalmat is okoz az élet ezzel vannak benne olykor jó dolgok is.Mint ahogy Narnia ősi úgyanúgy ősi birodalmak veszik körbe is.Dél-nyugaton Camelot mely a harcos királyok,lovagok és mágusok hazája,nyugaton Középfölde mely megannyi ősi lény hazája mint ahogy maga Narnia és ott van északnyugati irányban a meseszép Therabitia mely a harcos,nemes és bátor elfek,havasi tündérek és manók birodalma.Ebből a birodalomból származott Sabíne,az elf lány akiről ez a mese szól.Sabíne népe közt is kimagaslott bátorságával és kalandvágyával melyet egyesek szerint apjától,Malek tábornoktól örökölt.Ám úgy hírlik,hogy Sabíne-t nem csupán bátorsága,kalandvágya és intelligenciája emelte ki népe tagjai közül hanem szépsége is.Egyesek úgy beszélik,hogy a telmarin király már a lány gyermekkorában fiának szánta a leányt mert annyira megszerette a kislányt.Ám megint mások szerint csupán egy szövetség vágya miatt tette volna ezt,mások viszont a tábortűz mellett úgy beszélik,hogy Caspian herceg és Sabíne már gyermekkorban egymásba szerették.De mivel az évek alatt annyi változata rebbent fel a mesének,hogy ma már számát sem tudják most egy olyan változatát hallhatjátok amit egy narniai krónikás jegyzett fel Narnia Krónikáinak egy elfeledett szakaszában.Egy olyan mesét mondok most el nektek melyet eddig senki nem olvasott el mert oly nagyon elrejtették a telmarin kastély könyvtárában,hogy senki ne olvassa el mert akkor már csak mesének fogják hinni.De mint tudjuk minden mese megtört egyszer már valahogyan,nem igaz?Ez is egy olyan mese,az a mese mely akkor kezdi el gyors pergését mikor a telmarin lord-nak fia születik.Azon az éjjelen mikor minden elkezdődött és valami kicsit másképpen folytatódott...
Azon az éjjelen még a Hold is baljósan fénylett.Meg is volt rá az oka hogy így legyen hisz a telmarin Lord Miraz-nak fia született.Ezért is verte fel a kastély egyik folyosóját hangos léptek zaja.Sabíne az elf amazon lélekszakadva rohant a folyosón.Kezében nem tartott semmi fényforrást hiszen az leleplezte volna az őrök előtt akik amúgy sem kedvelték annyira.Hisz Caspian herceg személyes jóbarátja és védelmezője volt évek óta.Ám most hogy a lordnak fia született Caspian élete veszélyben forgott.Ezért is rohant annyira.
Amint elérte a herceg szobáját berontott oda de csupán a nyilaktól összeszabdalt ágyat látta.Közelebb ment és megkönnyebbűlten látta hogy nem volt ott a herceg.Kintről lépteket hallott ezért a szekrénybe bújt és az ott lévő rejtekajtón keresztűl menekült.Lerohant a csigalépcsőn majd az istállóba ment.Az egyik fekete csődör mellett épp ott állt egy katona.Mögé lépett és kitörte a nyakát majd felugrott a lóra.Ahogy ment kifelé az egyik szögről lekapott egy tegezt benne egy íjjal.A hátára tette majd összekötve köpenyét vágtázott ki a kastélyból.Fejébe húzva a csuklyát vágtázott egyre gyorsabban hisz tudta hogy Miraz őt sem hagyná életben ha tehetné.Hisz therabitiai elfként nagy veszélyt jelentene.
Amikor elérte az erdőt már szürkület volt.A fák közt keresett magának menedéket.Leszállt a lóról amit egy fához kötözött a gyeplőnél fogva.Megsimogatta a ló nyakát majd lefeküdt a földre.Alig hajtotta le fejét már aludt is.Reggel egy hangos recsenésre kelt fel.Hirtelen felugrott és kihúzta hüvelyéből hosszú pengéjű kardját.A telmarin katona szinte acsargott a lányra.Sabíne nem tétovázva támadt rá a katonára akit meglepett a hirtelen támadás.A meglepetés erejét kihasználva vágta el a katona nyakát.Megtisztítva pengéjét csúsztatta vissza a hüvelybe.Eloldotta a lovat majd a farára csapott így az állat azonnal elvágtatott.Sabíne hosszan felsóhajtott majd elindult az erdő mélye felé.Gyaloglás közben csakis egy valami járt a fejében...mi lehet a herceggel?Tudta hogy kijutott de azt is sejtette hogy ördögi nagybáttja emberei biztosan üldözték.Sőt abban is biztos volt az erdőlakók veszélyesek lehetnek Caspian-re nézve.Igaz tudott bánni a karddal de túl elbizakodott és önfejű volt...és ez veszélybe is sodorhatta.Főleg ezért nem volt nyugodt a herceget illetően.
Órákon át tartó barangolás után az egyik irányból beszélgetést hallott.Amilyen hallkan csak tudott elindult abba az irányba.Hirtelen csak egy mogorva kinézetű törpét és egy borzot látott.Amikor közelebb ért azonnal kiszúrta a fiút aki miatt nem volt nyugodt éjszakája.
-Felség!-szólította meg mire a fiú megelégelten fordúlt hátra.
VOUS LISEZ
Egy a sorsunk/Javítás alatt/
AléatoireNarnia Krónikája kicsit másképp,mint ahogy nekünk mesélték. A történet amit senki nem ismer,ám ahol megszületett ott mindenki ismeri.Oly régi már mint a lámpaoszlop mely Narnia határát jelzi,ősi mint Aslan hangja mely áthatol a morajló Keleti Tenger...