الفصل الحادي عشر(صوت تعرفه جيدآ)

63 9 2
                                    

#والقلب_له_رائي_آخر   ❤️

#البارت_الحادي_عشر 🤍

#اقتباس ✍️💙

‏وأنا أمام الناس حزنٌ صاخبٌ ..
وأمام حُزني أشتكي .. وأعاني ..

وأنا أغيب عن الوجودِ إذا التقى ..
شوقي وشوقكِ في عناقِ حانِ ..

#فاروق_جويدة

____________________________________

** ودخلت ياسمين لغرفتها ووضعت جسدها علي السرير وبرغم شعورها بالخوف والقلق من اتصال اشرف بها ،ولكنها ارادت ان تتطمئن علي من كانت تشعر معهم بالامان حقآ ، وفتحت الواتساب لتترك رساله الي سلمي قبل ان تعود وتغلق موبيلها مره اخري .

** وفتحت الرسائل الخاصه بها وقالت لها انها بخير ولكنها قررت ان تترك منزل خالتها لان ياسر جاء لها هناك ولاتريد ان يحدث مشاكل لهم بسببها مره اخري .

_وقالت لها طمني عمي عليا وعلي سلمي احنا بخير وفي مكان امان وبوسيه ليا كتير وقوليلو حضنك ودعواتك واحشني اووي والله ..!

**وجاءتها رساله من رقم أحمد وظلت متردده هل تفتحها ام لا لو علم انها فتحت الموبيل وارسلت رساله الى سلمي ولم تفتح رسالته لها سيتاكد انها تتجاهله هو بالاخص وهي حقا تخاف المواجهه معه .!!

**ولكنه كان يرئ انها اونلاين ويعلم انها متردده لانه وجد رساله منها على هاتف سلمي التي تنام بجانبه .

=وارسال لها رساله اخري
وقال بها : زعلان جدا منك لكن مش قادر مش اطمن ع اختي برضو ..!

**وظلت تقراها من الخارج ولا تفتحها ، ودقات قلبها زادت ولا تعرف لما هي متوترة بشده هكذا .!!

=وقال بها : ليه متردده ، ليه خايفه من الموجهه ، ليه بتهربي مني ولا بتهربي من ايه تاني ي ياسمين ممكن افهم !؟

ردي عليا ممكن .!؟

** واخيرآ فتحت الرسايل
*وشعر هو بالسعاده وكاأن روحه قد عادت له الان .!

* فكتبت له وقالت  : انا مش بهرب من حاجه ولا من المواجهه مع حد ياأحمد ، لكن انا محتاجه ارتاح شويه من كل المشاكل اللي حواليا وانت شايف مش بتخلص حقيقي اعصابي ونفسيتي تعبت بجد ، وبنتي محتاجه هي كمان تعيش طفولتها من غير خوف ولا تهديد .

= فرد أحمد : طيب آنتي كويسه دلوقتي ؟

*سؤال جعلها تشعر بالرآحه فجأه ولا تعرف السبب .

_ فقالت الحمدلله انا بقيت بخير دلوقتي .!

= فكتب لها : طيب ممكن اعرف ليه خرجتي تجري من بيت خالتك وكنتي بتعيطي .!؟؟

(والقلب له رائي آخر ) ❤️ جاري تصحيح الأخطاء 🫰حيث تعيش القصص. اكتشف الآن