⭐Talanoa Tiyatrosu⭐

184 23 4
                                    

Editörümüz maten_ sizlerle... 

Yazar: muguetsbooks ❤

"Talanoa Tiyatrosu" (Fantastik ✨)

Instagram: muguetsbooks

---

Merhaba.✧

Talanoa Tiyatrosu'nun uygulamada bulunan on dokuz bölümünü de okudum ve inceledim, nihayetinde vardığım sonuç tanıtılması gerektiği oldu. Nedenleri ise şöyle:

Bu ortamda daha önce rastlamadığım türde bir konuya sahip. Olabildiğince basitleştirilmiş hâliyle birkaç cümlede özetleyeceğim ama kurgu burada yazdığım hâlinden çok daha fazlası, okurken merak ettiriyor ve keyif veriyor.

Talanoa Tiyatrosu'nun içinde sakladığı sırları, oyuncular arasında dönen olayları ve tiyatronun kasabasına uğraması sayesinde hayatında köklü değişiklikler olan Perlita Buezzo'nun yaşadıklarını anlatıyor. Tiyatro, bildiğimiz tiyatrolardan çok daha farklı ve karanlık sırlarla dolu. İçeriği, dikkat çekiciliği ve heyecan verişi yönleriyle benden tam puan aldı.

Anlatımı açık ve akıcı. Betimlemeler güzel, yerinde kullanılmış. Paragraf, cümle ve bölüm uzunlukları da bana göre iyiydi.

(Uygulamada olan on dokuz bölüm normalde dokuz bölüme denk geliyor bu arada, yazar bölümler uzun olacağı için parçalara ayırmış ve bu hâliyle daha iyi olmuş.)

Yazım-noktalama hatası da az sayıdaydı.

Bunları bir araya getirdiğimde ve yazarın bölümler ilerledikçe kendini geliştirmeye devam ettiğini fark ettiğimde keşfedilmeye değer olduğunu düşündüm. Özenle, büyük bir emekle yazılmış. Fantastik ve gizemi bir arada seviyorsanız, "Tiyatro üzerine yazılmış bir kitap nasıl bir gizem barındırabilir ki?" diyorsanız, mücadeleci bir ana karakter okumak istiyorsanız Talanoa Tiyatrosu'na bir göz atmalısınız. 

♣️ Kitaptan Küçük Bir Kesit ♣️

Yirmi yılda bir uğrayan Talanoa Tiyatrosu geldiğinde kasaba hiç de böyle şeylerin yaşanacağını ummuyordu. Gelişen birtakım olaylar felaket niteliğindeydi: nehir kızıla dönmüş, sık sık zelzeleler yaşanıyordu. Perlita ise tiyatronun her gün başladığı vakitte evindeki saatin durduğunu fark etmişti. Tüm bunlar tesadüf olabilir miydi?

Bu yaşananlar Perlita'nın gözüne ne kadar felaket gibi görünse de tiyatro binasının ışıltılı görünümüne, dehşet verici açılışına kendini kaptırmıştı. Parıltılı oyun biletini alırken boş bir satır gördü, ondan dileğinin yazılması isteniyordu.

O da yazdı.

Kendi felaketini de bu şekilde yazdığını tahmin edememişti.

Keşfedilmeyi Bekleyen YıldızlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin