25 | BOSAN

37 2 0
                                    



Laju kaki melangkah. Hala tuju yang tidak pasti. Sudah berpuluh - puluh langkah namun ia masih lagi tidak menunjukkan tanda tanda ingin jumpa jalan keluar dari tempat ini.

Walau penat mencari, langkah diteruskan jua. Tiba - tiba, terdengar satu bunyian dari pepohon sirih yang tidak jauh darinya.

Perlahan - lahan dia mendekati pohon itu. Rasa takut cuba diatasi.

Shrikk
Krekk
Shkrik

"Hei. Bangun."

" Argh! Jangan! Jangan kacau aku!." Jeritku mamai.

"Azlin, aku ni Irfan" Aku membuka sedikit mataku. Dan aku nampak susuk tubuh seorang lelaki yang sedang menatapku. Dari kabur sikit demi sedikit penglihatan aku mula jelas.

Eh, jap! Ir.. Irfan ke tu?!

Terus aku bangun dari tidur. Mata aku melilau memandang sekeliling. Kenapa aku dekat sini? Lagi? Dan! Ada beberapa mata sedang melihat ke arah aku. Ergh, teruk betullah aku ni!

"Kau tertidur tadi. Aku tak naklah kejutkan kau. Tapi kau macam tak nak bangun je. So, sekarang ni aku kejut. Kalau kau nak balik, balik lah." Mak aii panjang lebar pulak mamat ni bebel.

Aku tertidur?! Aduh, malunya!

Seketika, jam di pergelangan tangan ditilik. Oh, ye! Baru aku ingat! Dah hampir tiga jam aku duduk dekat library ni. Then, tak sedar sampai boleh tertidur pulak. Adushhh. Aku tepuk dahi.

" Sorry. Aku tak sengaja tertidur.Hehe" kepalaku yang berlapik tudung digaru meskipun tidak gatal.

" It's okay, dear. Aku faham"

DEAR?! OMG tiba tiba pipi aku berona merah. Blushing tiba - tiba ni dah kenapa?! Malu punya pasal, aku terus sorokkan muka. Astaghfirullah, ingat suami Azlin!

Teringat suami, laju saja mata aku melilau mencari Haris dan Durrah yang tidak jauh dari mejaku. Mereka terlihat begitu mesra. Haih, Azlin. Buat apa lah aku nak ingat dia sedangkan dia pun tak ingat aku. Bermesra - mesraan lagi pula tu!

Tiba - tiba satu perasaan aneh muncul. Aku tak tahu perasaan apa tu tapi yang aku pasti aku rasa kecewa. Macam tiber tapi tak apa. Aku hanya abaikannya.

" Hrm, tak apalah. Kita teruskan je bincang"Ujarku dengan nada bosan.

"Kenapa? Bosan? Atau kau still mengantuk?" Soal Irfan bila dia dapat menangkap nada suara aku yang agak annoying bagi dia? Mungkin?

Aku hanya tayang senyum yang tak ikhlas sebelum aku membalas,

" Tak adalah."

"Habistu?" Hah, sudah. Aku nak jawab apa? Aduh. Soalan dia betul - betul nak perangkap aku.

"Cuma.. errr.. cu- cu- cuma... aku.. akuu.. Aku sakit perut! Hah, ye betul tu aku sakit perut. Tiba - tiba je perut aku memulas." Dia hanya mengangguk. Fuh- Nasib. Tapi aku tahu dia ragu - ragu dengan jawapan aku tu.

"Dahlah. Kau balik jelah. Biar aku settle kan."

"Tak apalah weyh. Aku boleh je buat ni ha." Jawabku. Kalau aku balik, nanti dibuatnya si Haris tu cari aku? Macam mana?

Tengku Itu Suamiku! - HIATUSWhere stories live. Discover now