𝒜𝒾𝓈𝓎𝒶 𝒰𝓆𝒶𝑒𝓁 17

42.2K 1.7K 96
                                    

𝐃𝐞𝐬𝐭𝐫𝐨𝐲 𝐭𝐡𝐞 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐡𝐚𝐭'𝐬 𝐝𝐞𝐬𝐭𝐫𝐨𝐲 𝐮𝐬.

"Kau pukul Ariana?" Danish merenung wajah Dylan yang sedang menatap wajahnya tajam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau pukul Ariana?" Danish merenung wajah Dylan yang sedang menatap wajahnya tajam. Aira yang berada di sebelah Dylan segera mengenggam tangan kasar suaminya. Dylan memandang wajah isterinya. Wanita mengelengkan kepalanya meminta supaya lelaki itu tidak memulakan sebarang pergaduhan.

"Dia isteri aku, kalau aku pukul pun, tak menyusahkan kau—"

"Danish Uqael." Belum sempat Danish menghabiskan ayatnya, Datin Diana mencelah.

"Kamu sakitkan isteri kamu, Qael?" Datin Diana merenung wajah Danish yang sedang merenung tajam ke arah Dylan Mikael.

"Danish—"

"Ingat amaran Danish dulu? Danish akan hancurkan hidup dia ma!" Datin Diana memandang Danish yang sudah berdiri. Wajah lelaki itu tampak sangat tegang. Dylan hanya merenung wajah bengis adiknya.

"Don't hurt her—"

"Enough, mama. Rimas. Setiap kali Danish balik sini, tak habis-habis sibuk mencari perempuan tu! Rimas!" Danish mengambil kunci keretanya sebelum melangkah hendak keluar rumah agam itu.

"Lupakan semua benda tu, Danish Uqael. Ariana tak bersalah."Langkah kaki Danish terhenti apabila Datin Diana menuturkan ayat tersebut.

"I don't care. Darah yang mengalir dalam tubuh dia tetap darah keturunan perampas." Danish memalingkan tubuhnya memandang wajah Datin Diana yang sedikit berkerut.

"Danish Uqael! Mama tak pernah ajar kamu jadi macam ni! Ari tu isteri kamu bukannya hamba boleh buat sesuka hati kamu je!" Aira yang duduk bersebelahan Dylan segera bangun mendapatkan mama mentuanya.

"I don't want her! " Danish merenung tajam ke dalam anak mata Datin Diana. Nafasnya dihela kasar. Dylan tergelak kecil sebelum lelaki itu bertindak berdiri di hadapan adiknya.

"Are you sure you don't want her, Danish?" Dylan menjungkitkan keningnya memandang Danish yang menatap tajam ke arahnya.

"One day, kau boleh gila andai kau hilang dia. Oh, for sure my little brother." Danish mendengus kasar apabila Dylan menepuk kuat bahunya. Danish mendekatkan wajahnya pada wajah abang sulungnya itu

"Aku tak sama dengan kau." Senyuman sinis menghiasi wajah Dylan tatkala mendengar bisikan adiknya itu.

"Of course you're not, kau lebih kejam dan kurang cerdik dari aku."

××××

"Tuan." Danish yang sedang sibuk merenung iPadnya hanya bergumam menjawab tanpa memandang anak buahnya.

"You need anything, Roy?" Danish menutup komputernya sebelum memandang wajah anak buahnya yang sedang menunduk. Rambut lelaki itu tampak berserabut.

"Kau pahal macam tak reti nak sikat rambut ni?" Danish menyandarkan belakang tubuhnya pada kerusi sambil merenung lelaki tersebut. Roy mengangkatkan wajahnya memandang Danish.

"Alex cari kau."

××××

Ariana merenung tajam binatang panjang kesayangan Danish yang berada di dalam sangkar itu.

"Ey kalau aku ni kejam macam tuan kau, dah lama aku bakar kau ni tau!" Ariana bercekak pinggang di hadapan sangkar binatang itu. Satu meter ya kawan kawan.

"Karang kalau aku bakar kau, tak sampai lima minit aku yang dibakarnya pula." Wanita itu mengomel perlahan. Nafas dihela. Rambut yang terurai itu diselak ke belakang telinga. Wayar air dipegangnya sebelum dihala ke arah ular kesayangan suaminya.

"Aku lemaskan kau je lah." Serentak itu, paip air dibuka dan Ariana menyembur perlahan air ke arah ular tersebut sebelum dia menyiram pokok yang berada di ruang belakang rumah tersebut.

TING TONG

Ariana yang ralit menyiram pokok itu terus menutup paip air sebelum bergegas masuk ke dalam rumah.

"Sejak bila Danish pandai tekan loceng ni?" Ariana mengomel perlahan sebelum pintu rumah dibukanya.

"Assalammualaikum." Berubah wajah Ariana apabila melihat gadis yang berada di hadapannya.

"Aqila."

To Be Continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To Be Continued...

𝐌𝐫𝐬. 𝐃𝐚𝐧𝐢𝐬𝐡 𝐔𝐪𝐚𝐞𝐥 | 𝐂Where stories live. Discover now