2 - "Cevap 785."

36 7 5
                                    

ikinci bölüm

(skyjjkth ve belovedE13
sunar 💞)

-

Yine sıradan bir okul gününde sabah Selin tarafından küçük bir çocuk gibi azarlanmış, ardından sınıfa girene kadar sohbet etmiştik. Sırama oturduğumda Can yine benden erken gelmişti. Kısa bi süre sonra zil çaldı ve birkaç saniye bile geçmeden öğretmenimiz sınıf kapısından elinde dosyalarıyla içeri girmişti. Hepimiz kalkıp öğretmenimizle günaydınlaşmış ve geri yerimize oturmuştuk. Ders başladığı sırada öğretmenin sesi uykumu getirmeye başlamıştı, matematik dersindeydik ve ben yine hiçbir şey anlamadan hocayı anlamışım gibi dinlemeye çalışıyordum. Can ise benim tam tersimdi; Ben ne kadar sözel derslerde iyiyken, o da sayısalda iyiydi.

Hocanın talimatı ile Canla hemen hemen aynı anda kitaplarımızı masaya koymuştuk. Bu yılın başında Can masamıza ikimizin de tarafını ayıran bir çizgi çekmiş, bu çizgiyi geçmemem için beni uyarmıştı. Ama şimdi kitabının bi kısmı benim tarafımdaydı ve gözüm oraya takılmış, acaba söylesem mi diye düşünmüştüm. Tam o sırada Can kitabı kendi tarafına çekti. Bu hareketiyle bakışlarımı ona çıkardığımda ise bana bakıyordu, ardından göz devirdi ve bakışlarını hocaya çevirdi. Tanrım, gerçekten çok sinir bozucuydu.

Bi süre sonra öğretmenimiz kitaptaki soruyu çözmemizi istemişti. Can bunu duyar duymaz hiç zorlanmadan soruyu çözmeye başlamıştı, ben ise yaparken çok zorlanıyordum. Kaşlarımı çattım ve bi süre kafamı karıştıran sayılarla bakışıp, hiçbir şekilde ilerleme kaydedemiyordum.

"Cevap 785."

"Ha?"

Duyduğum ses ile soluma dönmüş, şaşkına uğradığımı belli eden surat ifademle ona bakıyordum. Kafasını sorudan kaldırmadan söylediği şeyden sonra şaşırdığımı fark edince kafasını bana çevirdi. Tekrardan fısıldar gibi konuştu.

"Sorunun cevabı, 785."

Bu sefer dediğini kavrayabilmiştim, bi süreliğine daha ona bakmaya başladığımda bakışlarını üzerimden çekti, bi süre sonra ben de kitabıma bakmaya başladım. Birkaç saniyeliğine sessiz kaldıktan sonra başımı kaldırmadan konuştum.

"Teşekkür ederim."

-

Okul çıkışı Selinle birlikte alışveriş merkezine gitmeye karar vermiştik. Birkaç gün önce yeni bir fenerbahçe forması almıştım ve bunu gören küçük erkek kardeşim kıskanmıştı, çünkü bir hafta önce kirlettiği fenerbahçe formasındaki leke çıkmıyordu ve artık o formayı giyemiyordu. Bu yüzden ona bir hediyem olsun diye yenisini alacaktım.

Sonunda alışveriş merkezine vardığımızda etrafıma bakındım. Bu hep gittiğimiz alışveriş merkeziydi ve okula da oldukça yakındı, üstelik yeni de sayılmazdı ama çok büyük ve güzel olduğu için her geldiğimde etrafıma bakmayı seviyordum. Fenerium ikinci katta olduğu için asansörü kullanarak bir kat yukarı çıkmıştık ve tam karşımızda duran Fenerium'a doğru yürüdük. Tam içeri girecekken Selin'in durduğunu fark ettiğimde ben de durdum ve bir adım gerimde olan Selin'e döndüm.

"Selin, n'apıyorsun?"

"Ben seni dışarıda bekleyeyim, şurada koltuklar var, orada olurum ben."

"Dalga mı geçiyorsun ya, sırf beşiktaşlı olduğun için girmeyecek misin?"

"Alınma ama gerçekçi olacaksak eğer kimsenin beni buraya girerken görmesini istemem, hakkımda yalanlar uydurabilirler. Üstelik burası okula yakın, riske girmek istemiyorum."

Kaşlarımı çatmıştım.

"Selin, tüm okulla iyi anlaşıyorsun ve hiçbir düşmanın yok, saçmalama istersen."

"Sana iyi eğlenceler Nazlı, ben oturmaya gidiyorum."

İç çekip mağazaya girdikten sonra hemen küçük beden formaların bulunduğu yere gidip kardeşime uygun formayı aramaya başlamıştım. Tam o sırada Fenerium'un solundaki GS store'dan gelen sarı kırmızı ışıkları gördüğümde aklıma direkt Can gelmişti ve onu düşünürken bile sinirlerimi bozduğunu fark etmiştim.

-Selin'in ağzından-

Fenerium'dan birkaç adım uzakta olan koltuklara vardığımda rastgele birine oturmuş, hemencecik telefonumla ilgilenmeye başlamıştım. Arkadaşımı seviyordum ama okulda Nazlı için fenerbahçeyi tutmaya başladığım iddiaları çıkmaması için oradan uzak durmak en mantıklısıydı. Ben düşüncelere dalmışken biri koltuğa oturmuştu ve koltuktan çıkan sesten dolayı irkilip kafamı oturan kişiye çevirmiştim.

Mert.

Tabii ya, o kadar kişi ve o kadar yer varken tabii ki yanıma oturan kişi Mert olacaktı. Bundan daha kötüsü de o otururken irkildiğim için onun da beni fark etmesiydi. İkimiz de aynı takımı tutuyorduk ve sınıfta genellikle dönen konu futboldu. Aslında ondan nefret etmiyordum, ama Nazlı ne Can'ı ne de Mert'i sevmediği için onunla arkadaş olamazdım. O yüzden haz etmiyormuş gibi yapmak en iyisiydi. Hâlâ bakışmaya devam ettiğimizde göz temasını bozmak amacıyla telefonumla uğraşmaya başladım, ama onun konuştuğunu duyduktan sonra tekrardan ona çevirdim bakışlarımı.

"N'apıyorsun burada?"

"Ne var, halka açık bir alışveriş merkezinde bulunan bir koltukta oturmam yasak mı? Üstelik sen benden sonra oturdun, benim sana bunu sormam daha mantıklı olur."

Mert sert çıkışmamı hem bekliyor, hem de beklemiyormuş gibi iç çektikten sonra şu an hiç duymak istemediğim o cümleyi söylemişti.

"Can'ı bekliyorum, kendisi şu an GS store'da."

Bunu dedikten sonra yutkundum ve Fenerium'a bir bakış attım. Eğer Nazlı Can ile karşılaşacak olursa bu hiç iyi olmazdı..

-Nazlı'nın ağzından-

Sonunda kardeşimin giydiği bedenle uyuşan formayı bulunca gülümsedim. Bunun üstüne bir de bende bulunmayan birkaç fenerbahçe baskılı eşyayı da almıştım. Yani, sonuçta bana hiçbir zararı olmazdı, değil mi? Fenerbahçe baskılı bir defteri kim istemezdi ki mesela? Hem bugün galatasaray'a karşı oynuyorduk, böyle bir motivasyona ihtiyacım vardı. Satın aldığım şeylerden memnun kalarak mağazadan mutlu bir şekilde çıkmıştım, uzun zaman sonra içtenlikle gülümsüyordum. Ta ki onu görene kadar;

Can. O da beni fark etmişti. Anında gülümseyen yüzüm algılayamadığımı belli eden bir surat ifadesine büründü. Gözlerimiz kilitlendiğindeyse aynı tarafa doğru yürüdüğümüzü anlamıştım. Onun elinde galatasaray poşeti, bende fenerbahçe poşeti. İkimizin de gözleri yan yana oturan arkadaşlarımıza kaymıştı. Şu an kafamdaki tek soru, Selin'in neden bu çocukla oturduğuydu. Can'ın surat ifadesi de benimle aynı şeyi düşündüğünü kanıtlıyordu.

-

୨୧⋆。˚ ⋆
skyjjkth ve belovedE13
sundu
˚୨୧⋆。˚ ⋆

heyecanlı bölümlere giriş yapmış bulunmaktayız millet🥳 bu bölümü yazarken çok eğlendik, umarım siz de okurken bizim kadar eğlenirsiniz, yorumlarınızı bekliyoruz🫶🏻 ilerideki bölümlerde görüşmek üzere 💞 - s & e

: ̗̀➛ 1907delulus

Bahçeme Aslan Girdi | düz yazı/textingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin