الاخيره ♡

53 7 2
                                    

(وامانه عليكي ..تقليلوا حاالي )

_____________________♡

-الحقيني يا نورا يا بنتي ..تسنيم وقعت من علي السلالم ..الدكتور بيقول انها اتشلت ..

انتفضت من جلستها ..تركت الهاتف ارتدت ملابسها علي عجل ..
ركبت سيارتها سريعا ..

-ايوه يا عم سعد عنوان المستشفى فين لو سمحت؟

-العنوان "...

وصلت للمشفى وصعدت الدرج سريعا كانت الساعه العاشره فكانت المشفي هادئه نسبيا ..

وجدت السيد سعد جالسا علي الكرسي ..يضع رأسه بين يديه..ويبكي بقوه ..اقتربت منه وهي تشعر بالحزن ..ربتت علي كتفه لينظر لها فزعا ..وقف امامها منكس الرأس ..

-في اي يا عم سعد انت كويس؟

-سامحيني يا بنتي ..سامحيني ...انا معرفتش اربي ..

نظرت له بدهشه..

-بتقول كده ليه بس يا عم سعد؟

-بنتي عملتلك عمل وكان السبب في دخولك المستشفى..مش قادر ابصلك والله ..

انهار علي الكرسي..لتقترب منه ..نظرت له بآسي..وصدمه ..قامت بسحرها....نظرت اتجاه الغرفه التي تقبع بها تسنيم...اللهم لا شماته..قالتها في نفسها وهي تنظر بآسي ..حاولت رسم ابتسامه ونظرت لسعد

-متقولش كده..انت راجل كويس ومحترم اوي وربنا يعلم انا حبيتك زي والدي ..وانا مسمحه تسنيم..ربنا يشفيها يارب..هخش اشوف مدير المستشفى..عن اذنك..

غادرته وهو يحمل في عينيه نظره امتنان..نظرت في هاتفها لتجد ثلاث مكالمات فائته من سليمان ...لم تنتبه ..اتصلت به ..ليرد صديقه جابر

-الو؟ ازي حضرتك يا استاذ جابر هو سليمان فين؟

شعرت بتوتر نبره صوته

-مدام نورا..هو ..سليمان في القسم ..

نظرت للهاتف بفزع

-ايه ازاي كده ..طب جبتوا محامي ..هو متهم في أيه اصلا !؟

-اهدي بس يا دكتوره نورا ..المحامي موجود ..ويطلعه ان شاء الله ..هو بس متهم في تجاره مخدرات ..طبعا انتي مش مصدقه يعني صح؟!

نظرت للأمام بحدقه متسعه ..

-عشر دقايق وابقي عندكم ..

-لا مينفعش الوقت اتأخر ..حضرتك موجوده فين وهو هييجي ياخدك .

اخبرته مكانها..اغلقت الهاتف لتجلس علي الكرسي بقوه ..تنظر للامام ..لتبدأ عينيها في ذرف الدموع ..يعلي صوت النحيب ..تهتز ..تضع رأسها بين يدها ..يعلوا النحيب ..تبدأ بالظن..ان فراس حي ..لا يريد ان تحيا بسلام ..تغمض عينيها ..يعلوا البكاء..ليبدأ بالصراخ ..تقترب الممرضات ..يحاولن افاقتها ..دخلت في نوبه انهيار...قاموا بامساكها من رسغيها ..ويقمن بجرجرتها ..حقنه مهدئ ..وينتهي كل شئ ....

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Sep 25, 2023 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

نورا الفرسان (مكتمله )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن