5. Het slechte nieuws vertellen...

219 10 3
                                    

POV Raoul:
Als het 11:00 is ga ik even ontbijt voor mezelf halen, ik wil eigenlijk niet bij matthy weggaan maar het zou vast niet zo erg zijn. Ik ben maar even weg en hij is toch nog niet wakker dus hij heeft niks door. Als ik beneden ben ga ik op zoek naar een plek waar je ontbijt kunt halen, ze zullen waarschijnlijk niks bijzonders hebben want ja het is natuurlijk een ziekenhuis. Uiteindelijk kies ik gewoon een simpel broodje met ham en kaas en wat te drinken en ga weer naar Matthy toe.

Matthy is nog steeds niet wakker, niet dat ik dat verwacht had maar ergens hoop je hem dan weer wakker te zien als je boven komt. Terwijl ik mijn broodje aan het eten ben app ik met Matthy's moeder en de jongens om te vragen hoe laat ze er zijn. Matthy's moeder reageert al vrij snel, ze zegt dat ze al onderweg was en er rond 12:00 uur zal zijn. De jongens reageren daarna ook hun zullen er rond 14:00 ongeveer zijn, omdat ze eerst nog wat dingen moeten doen op kantoor. Ik app ze nog even het kamernummer door, zodat ze weten waar ze moeten zijn.

Als het iets voor twaalf is hoor ik de deur van de kamer zachtjes opengaan. De ouders van matthy komen binnen, allebei de ouders zijn er. Als ze binnen zijn komen ze eerst naar mij toe, ze bedanken me dat ik vannacht bij hem kon blijven "geen probleem" antwoord ik terug. Ik leg ze uit wat de dokters mij ook hadden verteld, ze schrikken er wel van. Ik moet het ergste nieuws alleen nog vertellen, alleen ik weet niet of ik daar de beste persoon voor ben om dat te vertellen.

Het afgelopen halfuur is het best stil, de ouders van Matthy kijken naar hun zoon en praten een beetje met elkaar. Ik zit een beetje op me telefoon te kijken en kijk af en toe naar het bed van Matthy.

Een paar minuten later komt er weer iemand binnen, het is de dokter. De dokter hoorde dat de ouders van Matthy waren aangekomen en wilde het precieze verhaal nog even aan hun vertellen, ze luisteren aandachtig. Maar ik weet al welk moment er gaat komen, hij moet nu nog gaan vertellen dat hun zoon niet meer zou kunnen lopen. Ik wacht in spanning af.

Dan vertelt hij het ik durf eigenlijk niet te kijken naar de reactie van de ouders. Een paar minuten later kijk ik dan toch op, ze kijken geschrokken maar ze zijn vooral opgelucht dat hun zoon nog leeft.

De ouders van Matthy praten nog even wat met elkaar en stellen af en toe ook een paar vragen aan mij. Ik zit eigenlijk vooral op mijn telefoon een beetje te kijken in een paar groepsappen, en ik zit te kijken of de jongens nog wat belangrijks sturen. De jongens zouden er om 14:00 zijn en het is nu ongeveer 13:30 dus ze zijn er al over ongeveer een half uur.

De ouders van Matthy vragen ook steeds aan mij of ik niet naar huis wil, omdat ik hier al de hele nacht heb gezeten. Ik antwoordt dat de jongens zo langskomen en ik daarna wel weer even naar huis zal gaan. Er zou toch niet de hele tijd iemand bij matthy kunnen blijven, want wij en de ouders van Matthy moeten ook gewoon blijven werken. Maar zodra we naar matthy toe kunnen zullen we dat altijd doen, zeker als hij dadelijk wakker wordt.

Ik krijg opeens een appje van de jongens dat ze onderweg zijn en er al over 10 minuten zijn. Als het dan 13:50 is appen de jongens dat ze er zijn, dat is ook voor het eerst dat ze zo optijd zijn. Ik ga buiten de kamer staan zodat ze weten waar ze moeten zijn, want de jongens kennende zijn ze dat alweer vergeten.

Ik zie ze al aankomen "Heeyy Roelie" roepen ze al meteen enthousiast. "Heeyy" Roep ik terug. "Waar is Matt?" Vraagt Koen meteen. "Hier naar binnen, de ouders van Matthy zijn er ook nog" Ze lopen naar binnen en kijken naar Matthy. Ze begroeten de ouders en gaan op een stoel langs het bed van Matthy zitten. Ik leg de jongens ook even het verhaal uit van wat de dokters me hadden verteld, ze luisteren aandachtig.

Aan hun zou ik nu het nieuws moeten vertellen over Matthy, want nu is er geen Dokter die het komt doen. Ik vindt het echt spannend, maar het zijn de jongens maar. dat is al minder spannend dan dat ik het zelf aan de ouders zou moeten vertellen. "Nou jongens ik heb ook nog slechter nieuws te horen gekregen, namelijk dat Matthy niet meer zou kunnen lopen door alles wat er is gebeurd met hem tijdens het ongeluk". Je ziet de jongens geschrokken kijken, ze hadden dit denk ik niet zien aankomen. Ze kijken elkaar aan en geven een knik. Voor de rest zeggen ze niet zoveel meer, waarschijnlijk weten ze niet zo goed wat ze erop moeten antwoorden.

Het is inmiddels alweer 15:00 en de ouders van Matthy gaan weer naar huis. We zeggen ze even gedag en praten daarna weer verder. We praten vooral over werk en ze praten mij bij over de werkdag van vandaag, ook al was die natuurlijk minder lang als normaal.

Op een geven moment vraagt Rob "hoelang duurt het voordat hij wakker wordt? En hoe doen we dat dan in onze video's?" "Goeie vraag" antwoord Koen. "Het is niet bekend wanneer hij precies wakker wordt zeiden de dokters" antwoord ik terug "ik denk dat we misschien het beste kunnen vertellen wat er met Matt is gebeurd, want hij gaat waarschijnlijk een tijdje niet meer in de video's komen" "en het gaat natuurlijk ook anders zijn in de video's met Matt in een rolstoel" zegt Milo iedereen stemt in en met dat we het moeten gaan vertellen aan onze fans, we hebben afgesproken dat we het in de eerst volgende video gaan uitleggen.

Na nog een even gepraat te hebben is het alweer 16:30 de jongens besluiten om weer naar huis te gaan. Ik ga ook weer naar huis, en dan komen er vanaf nu om de beurt mensen bij Matthy langs

~1054 woorden ~

A/N
Heyy iedereen weer een nieuw deel! Ik heb voor mijn gevoel nog nooit zo vaak Matthy achter elkaar getypt hahaha. Het volgende deel wordt iets anders, namelijk vanuit hoe de andere bankzitters het hebben ervaren, toen ze hoorde dat Matthy een ongeluk kreeg.

Keep getting upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu