Sudah seminggu, banyak sudah usaha yang ditunjukkan Beomgyu untuk menarik hati Harin.
Gadis itu pun sekarang perlahan-lahan makin melayannya dengan baik, tidak sekejam seminggu yang lepas lagi.
"Harini teman aku beli barang untuk buat dumplings lagi, boleh?" soal Beomgyu dengan nada cerianya.
"Tak boleh lah, kau lupa? Habis waktu sekolah nanti mereka dah janji nak hang out di arcade," kata Harin.
Beomgyu menepuk dahinya, itulah, fikiran penuh sangat tentang Harin, jadi lupa tentang perjanjian kumpulan mereka yang ingin meluangkan masa bersama di arcade.
"Ah maaf, lupa pula, tak apalah, jumpa kau nanti!"
Harin hanya mengganguk. Fikirannya sedang penuh dengan sesuatu sekarang, buat kali pertamanya bukan tentang Soobin, tetapi tentang Beomgyu.
Dia berfikir-fikir, mengapa lelaki itu begitu semangat melayannya walhal dia hanya melayan lelaki itu acuh tak acuh?
"Jahat sangat ke aku ni,"
✩
"SOOBIN, AWAK AMBIL POSITION DI SANA!"
"BAGILAH SAYA MENANG PULA!"
"SOOBIN AWAK TIPU!"
"SOOBIN TENGOK SAYA!"
Semuanya tersenyum saja melihat kekecohan yang dibuat Harin apabila dia bermain-main permainan di arcade itu bersama Soobin.
Dunia bagai milik mereka, orang lain hanya menghuni di situ saja. Begitulah gambaran bahagianya Soobin dan Harin sekarang.
Namun, hati seseorang di situ betul-betul sakit sekarang melihat kemesraan mereka. Siapa lagi kalau bukan Choi Beomgyu.
Nasiblah ada Taehyun yang setia menemaninya, reda sedikit rasa cemburu yang membuak-buak di hatinya sedari tadi.
"HARIN TURN AWAK PULALAH!"
Dalam kebingitan suara-suara dan muzik di ruang itu, seseorang tiba-tiba menarik tangan Beomgyu menjauhi tempat itu.
"Taehyun, kau nak bawa aku kemana?" soal Beomgyu sambil tangannya meronta-ronta minta dilepaskan.
"Shh, tak payah drama sangat, bukan aku bawa jauh sangat, masih dalam arcade ni lagi, dungu," kata Taehyun sekaligus menghentikan rontaan tangan Beomgyu.
"Dah kenapa kau tiba-tiba tarik aku ni?"
"Kau suka Harin kan?"
"Obvious sangat ke?"
Taehyun tersenyum, betullah tekaannya selama ini.
"Baru perasan? Aku dah lama perasan dah," kata Taehyun. Beomgyu menepuk dahinya.
Malu, itu saja yang dirasakan sekarang. Selama ini dia betul-betul tak rasa yang dia terlalu obvious menunjukkan rasa cintanya pada Harin.
"Jadi Beomgyu, tak nak confess ke?" Beomgyu menatap Taehyun tidak percaya.
"Dah terang lagi bersuluh dia sukakan Soobin, memang kena reject kaw kaw la aku kalau tiba-tiba aku confess," kata Beomgyu.
Taehyun mengeluh,
"Cuba sajalah, percaya dengan takdir, aku tak nak la tengok kau sedih je,"
Beomgyu menggeleng-geleng, tidak bersetuju dengan kata-kata si lelaki.
"Aku dah decide, lepas ini aku tak akan terkejar-kejar kan dia, aku dah penat tunjuk usaha tapi dia langsung tak pandang. Jangan pelik kalau aku tak seceria dulu bila dengan dia lepas ni."
Dengan itu, Beomgyu berlalu kembali semula kepada yang lain, meninggalkan Taehyun yang hilang kata-katanya di situ.
✩