4 ྀི

34 9 2
                                    

"Ha–"

"DIAM!"

Beomgyu mencebik, semua pelajar di kelas itu memandangnya, terkejut bila lelaki itu ditengking Harin.

"Harin, kenapa kau marah dia?" soal Yoon Keeho, teman sekelas mereka. Pandangan simpati dilemparkan pada Beomgyu.

"Kesian dia, baru hari pertama dekat sini kau dah tengking dia macamtu,"

"Hari pertama dia dekat sini tapi dah hari kedua aku kenal dia,"

"HEH? But how?" soal Keeho.

"Dia jiran baru aku, eomma appa aku siap jemput family dia lagi dinner rumah aku semalam, katanya bagi menyambut jiran baru," ujar Harin.

"Tapi kenapa kau nak tengking dia? Kenal dia lebih dari satu hari bukan bermaksud kau boleh marah dia sesuka hati, Bae Harin,"

Harin menghela nafas berat, sudahlah dia tiada mood sekarang, banyak pula soalan dia perlu jawab.

Dia bangun dan menunjukkan uniform sekolahnya yang terdapat sedikit kotoran.

Mulut Keeho ternganga, dia mula sedikit faham mengapa rakannya itu kelihatan lain hari ini.

"Dia main loncat-loncat di lopak air masa kami nak ke sekolah tadi, end up terpercik pada aku dan kotor. Nasib Soobin function, dia bawa aku pergi cuci sedikit, kalau tak memang kotor aku hari ni,"

Keeho mengganguk-ngangguk, faham dengan cerita ringkas itu.

"No wonder kau macamni hari ni, oh ya, talk about Soobin, kau dah buat first move belum?"

Harin melepaskan tawa hambar,

"Aku? First move? Oh memang tak la, macam kau tak kenal aku," kata Harin. Keeho menggeleng perlahan.

"Sampai bila kau nak hide feeling kau ni? Hati aku pula yang sakit bila tengok dia tak nampak langsung yang kau kat sini tergila-gilakan dia,"

Harin tersenyum,

"Terima kasih sebab faham dan rasakan apa yang aku rasa tapi aku memang tak berani untuk jujur dengan dia tentang perasaan aku."

cruel summer, beomgyuWhere stories live. Discover now