part 7

183 5 0
                                    

Hari demi hari berlalu maka sudah selesai lah pengajian Zahra di Jordan. Dia pun pulang ke Selangor tempat kelahirannya.

"Assalamualaikum.... ibu! Ayah...! Zahra ni...!"

"YA ALLAH! astaghfirullahaladzim.... kenapa pulang tak cakap?! Ni siapa hantar ni?" Terkejut Puan Shahra dibuatnya

"Hahahah ibuuuu. I miss youu... mana ayah?" Balas Zahra

"Waalaikumsalam, siapa tu bi?" Encik Zarul menjawab salam sambil berjalan menuju ke pintu utama rumahnya dari dapur

"Ayah!!! Assalamualaikum... heheh Zahra lah ayah!" Ujar Zahra

Encik Zarul tersenyum lebar dan segera memeluk erat anaknya Zahra.

Zahra: ibu... ayah... jom masuk kejap boleh? Sebab Zahra ada berita cerita sikit.

*Di ruang tamu*

Zahra: ibu, ayah, Zahra nak cakap yang Zahra pulang ni cuma 1 bulan je tau huhuu. Sebab Zahra dah dapat kerja kat Jordan.... Diaorang suruh Zahra start bulan depan after satu doctor diaorang tu resign.

Puan Shahra memperlihatkan senyum gembiranya,
"Alhamdulillah....ni kira dah habis MO lah ni? Cepatnya baru 5 tahun setengah."

Zahra: ya lah, sebab Zahra ambil medical degree while working as MO. Sebab tu untung, university Zahra ada offer program MBBS, medical school sekali boleh attend kat sana haritu.

Encik Zarul: Alhamdulillah kalau macam tu, tak payah pening² dah kita bi, loan study Zahra pun Zahra dah boleh bayar sendiri nanti gaji masuk kan? Hahahah

Zahra tergelak sambil menjeling manja ke arah ayahnya,
"betul lah jugak. Ready eh... in the next how many years I'll bring you guys go Makkah... makan angin, pastu beli kereta."

Ibu dan ayah zahra tersenyum,
"Aamiin...."

Zahra: Sorry tau ibu, ayah. Zahra sekejap je kat sini.

Puan Shahra: Tak pe lah... Zahra, jangan risau, kami kat sini Allah jaga ok.

Zahra: Aamiin. Mak masak ape tuuuu nak gi dapur lah!

Ayah Zahra menjeling manja ke arah anaknya itu.





Melawan doa (Short Story) *Completed*Where stories live. Discover now