part 26

99 4 0
                                    

Zahra dan Tengku Ellias bersama dengan adik beradik mereka mengemas apa yang patut setelah berakhir jamuan itu.

Tengku Ellias memandang wajah isterinya, Zahra juga memandang wajah suaminya kedua-dua mereka kemudian hanya senyum.

*Tiba di rumah*

"Kasih, sayang letak sini yeh beg Musa."

Zahra menjawab sambil menaiki tangga rumah, "oooh okok letak je sana thank you. Kasih beri mandi Musa dulu yeh."

___________________________________

Zahra turun ke ruang tamu tempat Tengku Ellias duduk sambil Musa lena di lengannya kemudian dia duduk di sebelah Tengku Ellias yang sedang menonton televisyen,

Tengku Ellias memandang mata Zahra kemudian mengalihkan pandangan kepada anaknya Musa sambil mengusap-usap rambut Musa,

Tengku Ellias:
"Anak siapa ni... comelnya...."

Zahra memandang dalam ke mata Tengku Ellias,

"Sayang, are you feeling what I'm feeling? I know sayang. I know because I've felt it too since months ago. Perasaan ni mungkin permainan syaitan je sayang. We must hold it in, demi anak, I love you sayang."

Tengku Ellias terkejut mendengar kata² Zahra, fikirannya hanya dia yang telah pudar rasa cintanya terhadap Zahra, namun Zahra juga berfikiran begitu.

Tengku Ellias: "Kasih, I promise I won't let you go. Saya tak nak cakap dan tak nak tau pun kenapa kita ada perasaan macam ni. I've asked ustaz to check on me and our house kalau ada orang buat apa² dekat rumah tangga kita and 5 of them said no. Bermakna ni cuma ujian buat kita. Kita tahan eh Kasih. Sayang masih sayang kasih."

Zahra tersenyum, "kita tahan."

Melawan doa (Short Story) *Completed*Where stories live. Discover now