7

11 2 0
                                    

Tiga hari selepas itu,

Dikala semua sibuk mengemas barang,si Hayyat dan Aqil sempat pula bermain telefon.Nak naikkan rank memasing.

"Ade jugak aku buat cucur manusia nanti.pergi kemas sekarang,rumah korang tu je banyak dah barang."-Mia membebel.Nasib diorang dengar cakap,kalau tak haaa Syaz dah join sekali.

" Awak okey tak?"-Ziyad terlihat isterinya dah terhuyung hayang masa kemas barang.

"Okey je"-Alya

" duduk lah dulu,dah ok baru sambung.Understand or not?"-Ziyad

"Iyee,jangan lupa amik kotak saya sekali tu.Ni dah last dah,lepastu kita dah boleh panggil owner minta deposit."-Alya

" baik sayang,saya turun dulu"-Ziyad memberi senyuman yang lebar.

SKIP

"Okay terima kasih eh,halalkan kalau kurang atau lebih ye."-Danish bersalam dengan pemilik rumah mereka yang di sewa.Jumlah deposit yang mereka terima agak banyak,tetapi Ziyad yang pegang kerana dia adalah pengurus kawasan rumah ini.Jadinya,segala klien yang di terima dia akan tentukan.

Sampai saja di rumah,semua terbeliak mata.Betul betul besar keadaan rumah ni,siap ada kolam renang.Silap silap 5 hari 4 malam si lelaki mandi kolam tu.

"Bilik yang dah kahwin kat atas,memang dah ada nama dah kat pintu.Untuk korang yang belum lagi kahwin kat bawah lah macam biasa."-Alya

"Satu lagi,nampak kan ada garaj tu?korang masuk je,memang kereta korang dah ada sensor untuk rumah ni saja.Boleh parking bawah tanah ni"-Ziyad

" fuh,kaya betul laki kau Alya"-Syaz

"Ouh,rezeki kita semua kan.Dah lah bawak masuk semua barang.Sementara tunggu lori lain sampai"-Alya

Ziyad dan lelaki yang lain sedang sibuk mengangkat almari,katil dan sebagainya.Yang perempuan pula masih belum hilang rasa kagum.

"Bawah ni macam biasa ada dapur,bilik biasa dengan stor.Dan ada bilik tetamu jugak.Tingkat dua,bilik kitorang yang dah kahwin lah kan,and atas sekali bilik wayang,gym dengan laman rumah kita.boleh nampak view KLCC tau"-panjang beliau terangkan.Semput dah.

" kat luar?"-Syira dan Ana serentak bertanya.

"Luar ada pondok tadi tu,kolam,kebun kat belakang dengan kawasan lapang macam tu"-Alya

" huish,kalau rumah gini mahal do.Berapa eh kome bayar,banyak betul duit"-Mia

"Tu semua duit Ziyad,memang dia dah usahakan rumah ni sejak alya pergi UK dulu.Harga boleh cekik poket jugaklah,200 juta."-Dia sengih ehe.

"Uih,mahalnye"-Ana

" bukan apa,kitorang nak korang hidup selesa.Kita pun dah bertambah ramai,belum lagi ada anak kan?"-alya

"Betul betul betul"-Syaz

SKIP

Malam itu mereka terus buat doa selamat sempena perpindahan mereka dalam sehari.Meskipun penat,doa selamat itu penting agar tiada perkara aneh berlaku.

Cuma alya di dalam bilik,terasa begitu penat kerana sibuk kemas dalam dua hari ni.

Tok tok tok!

" sayang,bangunlah.Mia dengan Syaz ada masak dinner untuk kita semua.Abang dah siap kemas semua dah"-Ziyad mengejutkan Alya yang liat.

"Rasa macam tak sihatlah,saya nak duduk bilik jelah"-Alya

" oh kalau macam tu saya masakkan bubur nak?"-Ziyad

Alya angguk tanda setuju,lalu dia dengan pantas berdiri dan turun ke bawah.

"Buat ape yad?"-Aqil

" bubur,alya demam pulak"-Ziyad

"Ouhh,faham"-Aqil

" Yang lain takde ke?"-Ziyad

"Semua dekat laman atas.Terpegun dengan view KLCC."-Aqil

" Biarlah,bukannya selalu kan kita dapat duduk rumah macam ni,biar kita semua merasa."-selesai membasuh beras dia berhenti sebentar.

"Ha Yad,aku nak tanya sikit boleh?"-Aqil mendekatkan jaraknya dengan Ziyad.

" tanyalah,aku jawab"-Ziyad menukar pandangan daripada depan ke belakang.

"Kau rasa ade apa apa akan berlaku lagi tak?sebab sejak kebelakangan ni aku asyik tak sedap hatilah"-Aqil

"Hmm,itu aku tak boleh pasti.Sebab tuhan tentukan,pasal tak sedap hati tu mungkin kau terlalu memikirkan.Inshaallah takde pape jadi,kau rehatlah.Kau penat kot"-Ziyad

" haah ye agaknya,takpelah aku naik dulu."-Aqil

"Ha ok ok"

Ziyad terus memandang Aqil yang sedang menunggu lift,sampai lah dia masuk.

"Aku pun tak sedap hati juga,takpalah.Terlalu banyak berfikir kot"-Ziyad berkata dalam hati.

SKIP

"Sayang,bubur dah siap.Jom makan"-Ziyad meletakkan dulang di atas meja tepi katil mereka.

" cepatnya,saya rasa baru je tidur."-Alya mamai sebentar.

"Hehe,suami awak ni dulu cef tau"-Ziyad

Sesuap masuk ke dalam mulutnya,sedapnya tak terkata sampai terbeliak mata Alya.

" sedapnya sayangg"-Alya

"Hehe iyee?alhamdulillah."-Ziyad pun tersenyum.

" saya nak rasakan moment ini sampai bila bila.Walau nafas tak lagi saya hembuskan."-Alya

"Baik sayang,saya ada sentiasa dengan awak.Walau saya terpaksa menerima segala keperitan yang bakal tuhan beri pada saya.Ini adalah sumpah dan cinta mati saya pada awak sayang"-Ziyad mencium ubun ubun isterinya dengan bertemankan air mata.

"Aku dengan syira kena pergi Johor,sebab kitorang kan memang kerja kat sana.Lagi 4 bulan,balik lah kami ye"-Aifiq.

"Okey,jaga diri korang elok elok.Kalau ada masalah bagitahu,bolehlah kami dtang kejap kan."-Syaz

" bolehh,"-Syira







𝐒𝐞𝐢𝐧𝐝𝐚𝐡 𝐓𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫[COMPLETE]Where stories live. Discover now