Seminggu selepas itu,semua sibuk mengemas baju dan ada yang kemas rumah.Maklumlah,rumah besar kan.
"Dah siap semua?cepatlah,kita nak masuk hotel pukul 2 ye bukan 5 petang.Sekarang dah 10 pagi ni"-Alya membebel.Tahulah dia terpaling awal siap bab bab kemas baju.
" jap,aku kira tadi macam 10.Asal sembilan je ni?"-Syaz menggaru garu kepalanya.Entah apa yang di carinya.
"Kau cari apa?"-Mia turun bersama begnya yang besarr.
"Spender aku do,kau ade nampak tak?"-Syaz
Allahu,spender yang di carinya hm.
Mia menepuk dahi,dia rasa dah banyak spender dia jumpa kat dalam almari.
" Takpa,nanti kita beli kat sana.Jangan susahkan diri sendiri"-Ana
"Ha korang,harini biar Alya jadi driver untuk korang semua.Ha Danish kau naik dengan Aqil."-katanya sambil menyusun beg ke dalam kereta.
" Ha baguslah tu,aku ni ngantuk boleh la aku buat air liur kejap sementara belum sampai.Kan kan?"-Syira
Yang lain cuma memandangnya,haishh tak habis habis dengan tido.Orang main Mobile Legend lah baru best.More focus gitu.
20 minit perjalanan,Syaz dan Syira sudah pun terlelap.Mungkin tak cukup tidur agaknya.Malam tadi bukan main meriah macam malam raya,duk mencari cari baju lah,seluar lah,kadang skincare pun letak merata.Habis kena bebel dengan Mia semalam gara gara gaduh pasal barang.
Alya cuma jadi penonton untuk cerita yang tak pernah habis.Dia memang dah prepare awal awal tak ingat member.
"Comel kesayangan aku tidur"-Alya
" Dia kan selalu comel,kami ni cantik jer"-Mia
"Semua cantik,comel.Takde yang beza pun.Fahamm?"-Alya
"Alya tak jumpa Ziyad ke?"
"Ziyad?"
"Haah ziyad,boyfriend awak ler"-Mia
" Hmm,rasanya minggu depanlah alya jumpa."
Mia berpusing badan,pandang Alya dengan muka penuh tanda tanya.
"Kenapa"
"Benda banyak lagi nak kena perbaiki mia,kita semua ni pun belum selesai.Alya nak settle yang mana utama."
"Hmmm faham,eh jap nak call my husband jap"-Mia
Alya mengeluh,tahulah dah kahwin.Ni member dia semua single lagi.Respek ahh.
Aqil's POV
" Korang nak tahu tak?baru baru ni aku main snooker au,lepastu aku menang weh.Dan itulah kali terakhir aku jumpa snooker..hmm"-Aqil membebel seorang diri.Danish pula bergayut dengan bini.Yang kat belakang,tido.
Siapa lagi kalau bukan Hayyat.
"Haih siotlah,aku bebel sorang ii pulak.Sebelah aku ni bila nak habis ha?tengok dah masuk Melaka dah tinggal nak cari hotel je.Hm sembang lagi dengan bini dia.Macam lah lepas ni takde masa nak jumpa.Sabar qil,sabar"-Dia tetap bebel.
Hayyat di belakang menggosok gosok mata.Tidur mati agaknye.
" woi,ape kau bebel ni Aqil,aku nak tidur do"-Hayyat
"Ha kau lagi sorang,nak ke aku-
Danish mencekup mulut Aqil yang dari tadi bebel.
" kau pernah rasa penampar yang diperbuat dari kulit tapak tangan dengan kelajuan dua kali seratus,dua kali kelajuan dengan masa satu saat per milimeter bersamaan dengan satu detik?Atau kau nak batu granit yang diperbuat dari tulang manusia?Nak cuba??"-Danish