Sofie strosade runt på Londons gator. En helg från pressen hemma var precis det hon behövde. Skingra tankarna från året som gått, ett år hon helst av allt ville glömma. Ett år kantat av motgångar där hennes verklighet ryckts undan.
Hon hade lämnat ett långt och tryggt förhållande med buller och bång efter att ha funnit honom vänstrandes med en av hans kollegor.
Hon trodde aldrig att hon skulle känna sig så förödmjukad, sårad, arg, besviken, allt på en och samma gång som den dagen det gick upp för henne att han hade en affär.
Han hade givetvis försökt få henne att stanna men hon hade redan bestämt sig för att hon inte skulle ta någon skit och han hade skitit i det blå skåpet för sista gången.
Hade detta hänt 10 år tidigare hade hon troligen förlåtit och gått vidare men med åren växer man och Sofie tänkte inte ta någon mer skit.
Dessutom hade väl inte förhållandet spirat den senaste tiden, det här kanske va hennes väg ut, eller språngbräda..? Hon hoppade och nu stod hon i London, ensam, fri, med så mycket känslor.Hon strosade vidare längs Oxford Street, njöt av atmosfären. Hon hade förälskat sig i London redan i unga år. Det här va hennes happy place.
Vänligheten, temperaturen, tempot, det var något speciellt med allt i den här staden.
Hon tog en klunk ur sin Starbucksmugg tittade på klockan och vinkade till sig en taxi.Hon hade bokat in sig på ett fint lantligt hotell lite mer i utkanten av London den här gången istället för på ett av de trånga cityhotellen som hon brukade bo på, även om de också såklart hade sin charm.
När taxin körde upp framför hotellet stod en skara människor och trängdes för att försöka få en glimt av något, de tittade noga in i taxin men förstod ganska snart att det inte var hon de sökte.
Sofie betalade chauffören, hoppade ur taxin och slängde en blick på människorna en gång till och insåg att det måste vara någon form av fans som hade samlats utanför hotellet. Sofie funderade över vad det kunde vara för celebritet som bodde på samma hotell.
Hon gick förbi mannen i receptionen som önskade henne en trevlig kväll och frågade om han kunde hjälpa henne med något.
Hon tittade ut mot innergården med hotellets pool där det redan börjat mörkna och bestämde sig för att beställa lite kvällsfika att äta därute.
Mannen nickade artigt och lovade henne att de skulle vara dukat om en halvtimma.
YOU ARE READING
Mörka ögon
RomanceRegnet piskade mot rutan, Sofie satt uppkrupen i soffan och tittade ut genom fönstret. Hon kände sig tom inombords, samtidigt som hon kände sig mer levande än på väldigt länge. Hon brukade känna såhär när han precis hade åkt ifrån henne för att jo...