Sofie gick upp på rummet och tog en dusch. Dagens strosande på Londons gator hade satt sina spår och hon ville fräscha upp sig inför kvällsmaten. Hon förstod att hon högst troligt skulle få äta själv ute vid poolen, det var inte direkt högsäsong i London och kvällen kändes aningen kylig men det va så hon ville ha det.
Hon lät de varma strålarna skölja över kroppen och hon andades ut. Det var i dessa stunder som tankarna kom smygande, tankarna på om hon tagit det rätta beslutet när hon lämnade honom. Hade hon ådragit sig att förbli ensam i resten av sitt liv? Hon var trots allt inte 25 längre.
Hon skakade av sig den känslan innan hon klev ut ur duschen, torkade kroppen och tog på sig ett par träningstights, en oversized hoodie och sina vita sneakers innan hon vandrade nedåt mot receptionen.Den vänliga mannen i receptionen fick syn på henne och rörde sig direkt mot dörren till poolområdet för att visa henne till rätta, han öppnade dörren och när hon klev ut slog den friska kyliga höstluften emot henne, hon huttrade till. Mannen erbjöd sig att flytta in hennes måltid men hon tackade artigt nej och han stängde dörren bakom henne.
Poolområdet var dåligt upplyst sånär som på lamporna i poolen. Vid långsidan av poolen stod ett litet bord uppdukat med levande ljus och en afternoon tea med allt man kan tänkas önska, bredvid det en poolbädd med både filtar och kuddar som kunde hålla henne varm.
Hon sjönk ner på bädden och drog upp benen under sig samtidigt som hon stoppade filten om sig. Hon tog för sig av sconesen, hällde upp en kopp te, njöt av tystnaden och blickade ut över landskapet som bredde ut sig bortom poolen.
Sommarens grönska hade börjat skifta mot gult, kvällarna blev mörkare allt tidigare och luften kändes sval men ändå inte kall.Sofie hade hunnit prova igenom nästan alla marmeladerna innan hon hörde dörren öppnas bakom henne.
- Excuse me miss, is it okey if i go for a swim?
Rösten var mörk och sexig, hon kände en stötvåg gå genom kroppen och hon rättade till sin position en aning i solsängen. Det var inte många som bodde på hotellet just nu så hon blev nästan lite överrumplad av att få sällskap och särskilt vid poolen med tanke på årstiden.Hon vände sig om och nickade mot mannen, han stod fortfarande kvar en bit in i mörkret vid dörren och hon kunde bara urskilja hans siluett.
Självklart fick han ta sig en simtur.
Han tog några steg mot henne och nu kunde hon tydligare få en bild av honom.
Mannen var omkring 1,80 lång, muskulös, busigt tjockt mörkt hår och tredagars skäggstubb. Han log mot henne och tackade samtidigt som han gick fram mot poolkanten och lyfte sin vita t-shirt över huvudet och slängde den på en stol på andra sidan Sofies uppdukade bord.
Hon drog tyst efter andan, himmel vilken kropp den mannen hade. De levande ljusen kastade skuggor över hans muskulösa rygg och lamporna från poolen spelade med som i en dans innan han försvann ner under ytan.
Sofie ruskade på huvudet, herregud vad höll hon på med? Hon måste vara minst 10 år äldre än honom, är det ens lagligt att titta, en miljon tankar hann flyga genom hennes huvud innan mannens huvud dök upp ovanför vattenytan, han blundade och lutade huvudet bakåt samtidigt som han strök bort vattnet med händerna.
Sofie sträckte sig efter en av chokladpralinerna utan att släppa blicken från mannen, det som utspelade sig framför henne kändes mer som en old school reklamfilm för Axe än hennes verklighet, hon fnissade till och rättade till positionen i solsängen igen, sträckte sig efter ytterligare en chokladbit samtidigt som hon tog fram telefonen för att se upptagen ut men egentligen begrundade skådespelet framför sig.Sofie tittade lite under lugg på mannen när han crawlade fram och tillbaka i poolen, hans muskulösa armar skar genom vattenytan och hon kunde inte undgå att låta tankarna sväva iväg till ett annat tid och rum där mannens armar slingrade sig runt hennes kropp, hans händer utforskad varje millimeter av henne och hans mörka ögon tittade...
Hennes tanke avbröts av att mannen i poolen hävde sig upp på poolkanten.- Hello again!
Sofie log mot honom och de började småprata lite samtidigt som han tog sin handduk och la den över sina axlar, han verkade inte speciellt berörd av den smått kyliga höstluften, eller av hennes blickar som svepte över hans kropp. Han utstrålade sådan självsäkerhet, han visste precis vad han höll på med, han var säkert en sån där Playboy som leker med alla kvinnors känslor bara för att han kan. Sofie fnös till och mannen höjde ett ögonbryn samtidigt som han mötte hennes blick.
- Something wrong, miss?
Sofie log och skakade på huvudet. Vad var det för accent han hade? Han hade en brytning, en sexig brytning, det här var absolut ingen engelsman.
Italienare?
Spanjor?
Hon kände hur det pirrade till i hela kroppen när han blinkade åt henne, önskade en fortsatt trevlig kväll och plockade ihop sina saker för återvända in till hotellet.Sofie låg kvar en kort stund i solstolen innan hon också plockade ihop och återvände upp till sitt rum där hon kröp ner under det varma täcket, slöt ögonen och lät händerna vandra över sin kropp samtidigt som hon tänkte på den sexige mannen vid poolen.
YOU ARE READING
Mörka ögon
RomanceRegnet piskade mot rutan, Sofie satt uppkrupen i soffan och tittade ut genom fönstret. Hon kände sig tom inombords, samtidigt som hon kände sig mer levande än på väldigt länge. Hon brukade känna såhär när han precis hade åkt ifrån henne för att jo...