𝔹𝕒𝕓:𝟙

294 17 4
                                    

"We Flower tengok tu ada abang badutlah!!!" jerit Mikayla Raden. Sang pemilik nama memandang kawan baiknya dengan jelingan. Nampak badut pun happy!!.

"Nampak badut pun happy, malu aku" ujar Marwa Syahirah sambil menjeling tajam kawannya itu. Mikayla hanya tersengih.

"Jom teman aku jumpa Abe badut tu" ajak Mikayla. Marwa hanya menurut kemahuan teman baiknya ini, tak mampu nak tolak sebab sayang.

"Abang badut, nak tangkap gambar boleh? " tanya Mikayla. Tersenyum dia apabila abang badut itu mengangguk. Marwa hanya melihatnya dari jauh. Haish malu!!.

"Terima kasih!" kata Mikayla apabila sesi bergambar sudah tamat.

"Kau tak nak tangkap gambar dengan abang badut?" soal Mikayla. Marwa hanya menggelengkan kepalanya.

"Aku tak suka badut!" kata Marwa sambil memeluk tubuh. Angin malam memang sejuk!!.

"Aku nak pergi tandas jap kau duk sini au jangan pi mana-mana!!" arah Mikayla. Marwa hanya menganggukkan kepala. Mikayla sudah berlalu pergi. Marwa melihat badut tadi.

Tilet punya tilet baru ia perasan. Badut yang Mikayla minat bukan badut biasa tu! Badut yang Mikayla maksudkan ialah seorang rider sportbike. Hmm! Patutlah!.

"Abang akak yang dekat belakang tu comey lah!, eh kau jangan! anak dara orang! " Marwa mendengar yang abang badut tu membaca komen live tiktok nya. Dia pun mula mencari mana satu orangnya.

Penat mencari Marwa pun duduk lah dekat sebelah abang badut tu. Sebelah? Eh dekat ke? 7 miter dekat? Boleh lah tu dekat lah juga. Marwa melihat badut tu. Terkejut bila Marwa pandang dia rupanya dia pun pandang Marwa.

"Awak ni apa? Dan awak ni sapa? Ih risau aku" ujar Marwa pelan. Err pelan ke kalau dia boleh dengar?.

"Saya abang badut yang tersakiti dan bakal imam awak. Cewah!!!" balas si badut itu. Tercengang Marwa mendengar. 'Apa benda nyah?!risau lah aku!!!'. Marwa menjeling dia. Apalah pakcik badut ni!!!.

17 minit berlalu tetapi Mikayla masih lagi belum muncul.

'Apalah yang minah ni buat dekat tandas?? kot ye pun nak bercinta dengan jamban jangan lah sidai aku!!!'

Abang badut dan geng nye yang lain dah gerak. Mungkin nak pergi tempat lain kot. Marwa hanya menongkat dagu. Lamanya!!!.

"Sorry lah aku lama" ujar mikayla yang keluar dari mana entah. Marwa menjelingnya tajam. Tau pun lama!!.

"Aku bukan bercinta dengan jamban ye, aku tadi solat! Kau ABC boleh lah" terang Mikayla. Ye tak ye juga!!.

"Dah lah jom gerak" ajak Mikayla. Aku mula berdiri dan masuk ke dalam perut kereta dan mula gerak ke Putrajaya. Misi bercuti sudah tamat. Cuti semester dah nak habis esok kena gerak balik ke ISTAC-IIUM. Selamat segala assingment dah settle.

1:50a.m

"Wih penat gila!!!!" rungut Mikayla sebaik mereka sampai di rumah sewa. Mikayla melihat ke sisinya. Tersenyum Mikayla apabila melihat kawan baiknya terlena.

"Wa oh wa jom masuk, tido kat katil" Mikayla mengejutkan Marwa sambil mengoncang pelan tubuh Marwa.

"Hmmm" terpinsat-pisat si Marwa bangun apabila merasa tubuhnya digoncang pelan.

"Jom" ajak Mikayla dan mula keluar dari perut kereta lalu berjalan ke depan pintu utama untuk membuka kunci. Marwa juga ikut keluar dari kereta dan mula masuk ke dalam rumah.

"Penatnya" ujar Marwa dan mula baring di atas sofa empuk. Mikayla menutup pintu tidak lupa untuk kunci sekali.

ˏ⸉ˋ‿̩͙‿̩̩̽‿̩͙‿̩̥̩‿̩̩̽‿̩͙‿̩͙‿̩̩̽‿̩͙‿̩͙‿̩̩̽‿̩͙‿̩̥̩‿̩̩̽‿̩͙‘⸊ˎ

Noah termenung jauh memikirkan gadis yang baru ia jumpa tadi. Mata gadis tadi cantik!. Matanya berwarna hijau, bibirnya berwarna pink cair. Itulah yang sedang dia fikirkan.

Noah mula meraup wajah sambil beristighfar banyak-banyak. 'Berdosanya aku!!' jerit hati Noah.

"Woi jauh termenung!!" tersentak badan Noah apabila di sergah oleh kawan baiknya. Noah menjeling tajam wajah lelaki itu.

"Huzair Al-Amiin, aku penat dengan kau yang suka buat jantung aku nak tercabut" ujar Noah sambil mengusap dadanya. Tergelak Huzair mendengar kata-kata Noah.

"Kau fikir apa? Macam orang angau je tersengih-sengih macam kerang busuk" soal Huzair sambil mengambil posisi sebelah Noah.

"Mungkin aku memang tengah angau sekarang ni tapi pasal tersengih-sengih tu aku rasa aku senyum pun tak" balas Noah sambil melihat wajah kawannya.

"Hehe, gurau je kau tak sengih pun" Kata-kata Huzair membuat Noah rasa nak sekeh je ke kepala dia ni.

"Kau kata kau angau? Perempuan mana yang berjaya curi hati kau yang tak pernah nak melting tu?" soal Huzair sambil Menyeggol bahu Noah. Noah mula tersenyum kecil.

"Entahlah, but you know right? when i want it i will got it. Sekarang ni aku rasa aku memang nak dia" Kata-kata Noah membuat Huzair tersenyum. Ashish!! Member kesayangan dah jumpa bidadari!!.





Thanks korang yang sudi baca book ni!!! Mungkin kalini pendek sikit tapi In Sya Allah next chapter saya buat panjang tau!!😘😘❤❤

◐.RIDER BADUT ITU SUAMI AKU!!.◑ [𝕆𝔾]Where stories live. Discover now