1.GÖRÜCÜ İSTEĞİ

31.6K 895 169
                                    

"Bu kitap ne olursa
Olsun güçlü kalabilen
Bütün kadınlara
Gelsin✨✨"

Sene 1962;

Yağmur tüm köyü etkisi altına almıştı. Köy ahalisi yağmur nedeni ile çok fazla endişeliydi. Tarlalar su içinde yüzüyor evin çatıları ise uçtu uçacak.

Bu sırada ise köyün güzeller güzeli Elzem zar zor uyututtuğu oğlunun havada çakan şimşekler nedeni ile uyanmasından korkuyor du.

"Allah'ım sen yardım et bebeğimi zar zor uyuttum ne olur uyanmasın" Tam o sırada evin kapısı'na  hızlı hızlı vurulmaya başladı. Kimdiki bu akılsız bu yağmurlu havada dışarı çıkacak kadar akılsızdı  Elzem oğlu uyanmasın diye koşa koşa kapıyı açmaya gitti. Gelen kişi ev sahibi  Hacer teyze idi.

Elzem içinden 'Delimi ne bu havada dışarı çıkmış' diye geçirmeden edemedi. İçeriye izinsiz şekilde giren Hacer teyze söylene söylene hızlı hızlı içeri girdi.

"Bir an hiç açmayacan kapıyı sandım öldünmüde açmadın kapıyı elzem kız"

Ayağını hızlı hızlı yere vurması şimşek çakmasına uyanmayan bebeği uyandırdı.

"Hacer teyze yavaş yürüsen ya içeride bebek uyuyor" Elzem oda bile denmeyecek yere giderken Hacer teyze hala söyleniyordu. Elzem çocuğu kucağına alıp sakinleştirmeye başladı. Küçük Bebek kısa sürede sakinleşmişti.

"Ömerim annem hep böyle sakin ol annem tamam mı hiç ağlama oğlum tamam mı annem" elzem bir yandan sakinleşen bebeğini hala kucağında tutuyordu. Ve bir yandan da bebeğini öpüp kokluyor du. Sakinleştiğinden emin olup kucağında bebek ile içeriye gitmeye başladı.

Hacer teyze ise hala söyleniyordu.
"Hem kapıyı geç açarsın hem biri gelmiş ağırlamazsın" Hacer teyze elzemin içeri adım atması ile bu sefer ona doğru konuşmaya başlamıştı.

"Pardon Hacer teyze şimşek çakmasına bile uyanmayan bebeğim senin yürüme şekline ağlayınca onu susturmaya çalıştım" elzem fazla utangaç bir kızdı lakin yeri geldiğinde lafını çok iyi söyler'.

" Terbiyesiz Neyse neyse anan buban nerede konuşacaklarım var" Hacer teyze önemli bir şey konuşacakki bu yağmurlu havada akılsızca çıkıp gelmişti.

"Bana söyle Hacer teyze ben iletirim anamlara"

"Olur mu öyle şey sen gız çocuğusun ben anana babana anlatırım sen kız olarak konuşma" elzem bu dönemde bu tür şeylerden nefret ediyordu.

Elzem Kız çocuğuydu fakat cahil değildi.

"Peki Hacer teyze" elzem bunları demekle yetindi. O sırada tekrar evin kapısına vurulmaya başladı.

Elzem bebeği eskimiş döşeğe yavaşça üstüne koydu ve kapıyı açmaya gitti.

Kapıyı açınca hızlı hızlı nefes alan babası elzemi iterek direkt içeri girdi.

Elzem şaşırarak baka kaldı.

Elzem in babası Muhsin efendi içeride Hacer teyzeyi görünce soğukkanlı olmayı başardı.

"Hoşgeldin Hacer bacı bu ay ev kirasını verdik hayırdır?" Muhsin efendi hala aynı soğuk kanlıkık ile konuşmaya devam etti.

Elzem babasının 2 dakika önceki hali ile şimdi ki halini görünce şaştı kaldı. Babasına hayret le baka kaldı.

"Hoşbuldum Muhsin ağebey konu kira değil konu başka" demin car car utanmadan konuşan kişi o değilde gibi saygıyla eğildi. Hacer erkeklerin önünde eğilir dururdu. Elzem onun bu hareketine yüzü nü ekşitti.

Elzem asla bir erkeğin önünde eğilmezdi.

"Elzem kalkta Hacer bacımla bana bir kahve ediver elzem istemeye istemeye mutfağa gitti. Zaten kahve ya ev sahibi geldiğinde gösteriş olsun diye yapılır yada kız isteme olduğunda yapılırdı.

Elzem kahve kokusuna bayılırdı. Ama kahve içmeyi sevmezdi

Elzem söylene söylene kahveleri yapıp götürdü. Kahveleri verip köşede durmaya başladı.

"Muhsin ağabeyim Elzem kızım da geldiğine göre konuya geçelim. Muhsin abim biliyorsun elçiye zeval olmaz demem o ki bir kaö aşağı köyün ağası Elzem kıza sevdalanmış illada onu istiyorum diyor bende bubasına sorayım dedim amma adam evlidir"

1. B ö l ü m  S o n u

 B ö l ü m  S o n u

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
ElzemHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin