2)cucuk jarum

2K 2 0
                                    

Siang Tu tgh Aku melepak sarapan kat satu kedai mkn, Aku dpt msg Dr jaemah ni. Dia ckp dia skip kelas Hari Tu. Dia Tanya Aku dah blk ke. Aku ckp pd dia Belum lg, baru plan nk gerak blk ke pantai Timur selepas sarapan. Dia ckp tunggu dia. Dia nak lepak sekali. Dia Tanya Aku kat mana. Aku beritahu dia lepak kat kedai mkn mlm td. Dlm 10 minit kemudian dia smpai. Naik motor. Aku Tanya lah kenapa dia skip kelas. Dia ckp tak boleh tumpu pd kelas. Sbb hatinya tengah tak tenteram. Aku ni kalau ikut kan nak kena blk dah. Tp bila dia ckp nak melepak terus cancel je. Awek Aku pulak Dr mlm msg Aku Tanya dah blk ke Blum. Pergi kelas ke tak. Kadang2 rimas juga. Sbb selalu sgt bertanya. Kat mamak Tu Aku lepak dekat 3 jam jugak. Borak Dan dgr keluhan si imah ni. Aku Tanya lah kenapa boleh putus. Dia ckp dah byk Kali putus. Bf dia si Madi Tu Suka pikir mcm2. Ckp mcm2 tuduh mcm2. Yg byk putuskan hubungan pun si Madi Tu katanya. Mcm2 dia Dah follow. Tp bf dia tetap susah nk percaya dia. Aku Tanya dia bf dia Tu dekat situ ke. Dia ckp jauh. Bkn Di segamat. So Aku paham lah knapa Jd Mcm Tu. Sbb aku sendiri dengan awek Aku pun rase terkongkong. Rimas jdnya. Aku ckp pd dia biasa lah cinta jarak jauh. Dia boleh je terima. Tp melampau2 pikirnya. Aku tak paham kenapa dia ckp melampau2 Tu. Tp Aku malas nak Tanya. Orng tgh runsing. Bertanya mcm2 nnti bertambah serabut pulak. Dah la aku sendiri ade niat tersembunyi. Nak try dia ni. Tp slow2.  Sbb aku sendiri tak kenal dia sgt.  Dia pun tak kenal Aku betul2. Bila lama2 berborak baru lah Aku tahu dia ni tak ramai kawan. Perempuan pun satu rumah Dan satu kelas je. Lelaki pun Sama satu kelas je berkawan. Sebab dia ni dulu sekolah perempuan. Tak bercampur sgt. Mmng Aku tgk dia ni Jenis pemalu sikit. Sopan. bertudung. Pakaian pun longgar2 je. Sikit Ketat Tu Ada lah. Mungkin sbb Tetek dia kot besar. Lain longgar2 je Aku tgk. Yelah baju tshirt yg dia pakai pun Aku tgk mcm saiz aku je. Aku yg pakai baju saiz ni pn kadang2 Naik motor Rasa rimas sbb bergoyang2 bajunya. Bila Ada time terangkat baju belakang bila Naik motor. So bila dah selesai lepak kat mamak Aku saja try ckp kat dia nk gerak blk. Aku tgk dia mcm taknak kasi Aku blk. Dia ckp hatinya tak tenang lg. Aku Tanya lah nk buat apa. Dia ajak Aku bersiar2 atau melepak tempat lain. Aku tak tahu area situ. Jadi mmng masalah bila ajak melepak. Tak tahu nk kemana. Kalau kat pantai Timur senang pantai banyak. Jadi aku Tanya dia kat situ Ada pantai ke sungai ke gunung ke. Aku bawa dia bjalan boleh lepak2 tenangkan diri. Dia ckp tak tahu. Yg dia tahu ledang. Tu pun sebab dia pernah pergi berkelah dengan kawan serumah. Aku Tanya tempat apa. Dia ckp Kawasan air terjun. Kira sungai lah. Aku ckp ok juga hutan. Boleh tenang2 Kan fikiran dengan bunyi cengkerik bagai. Dia ckp dia Suka Mandi kat situ. Jd Aku ajak dia kesana. Bg tenang fikiran. Dia ckp nk blk dulu ambil pakaian. Aku mmng dah Ada pakaian. Jd tak pikir apa Dah. Dia minta Aku follow dia sbb dia nk Naik dengan aku. Sebab nnti penat. Aku Tanya lah penat kenapa. Sebab jauh ke. Dia jawab boleh tahan jauh lah. Tp Bila sampai Sana hilang penat. Aku tak Jd masalah Sbb biasa menunggang. Aku biasa menunggang solo. Tak minat ramai2. Sbb aku tgk mcm bahaya. Budak2 bawak motor Kan bodoh2 semua. Bila beramai2 mcm2 lah aksi nk tunjuk pd member2. Aku tgk bahaya. Sbb Tu Aku Suka sorng2. Rosak ke apa motornya pandai2 lah bawak diri. Aku mmng mcm ni. Dr kecik. Semua sendiri. Bkn tak Ada kawan. Ramai je. Tp malas. Selesa sendiri. Cuma kalau sekepala buat sesuatu perkara nakal Tu kadang2 Ada lah jugak beramai2. Jadi berbalik pd cerita td. Bila Aku follow ke rumah jaemah ni. Aku tggu depan rumah. Diorng ni pun Aku tgk satu hal. Sidai baju depan rumah. Kalau sidai biasa2 takpe. Ni baju Dalam seluar Dalam. Mmng lah Di parking. Tp depan rumah kot. Belakang luas je Kawasan. Rumah Taman. Bkn flat pun. Tp Mata aku ni nakal sikit. Mmng mencari baju Dalam. Sibuk tgk baju Dalam yg tergantung Tu. Bila tgh syok2 tgk aku perasan Ada 3@4 helai baju Dalam besar gayanya saiz dia. Aku tak usik. Just tgk label dia tgk saiz. Aku perasan  tulis 34 je. Tak sempat tgk lain tiba2 jaemah ni tegur. Melompat Aku terkejut. Dia Tanya apa tgk2 baju dalam orng Tu. Aku Garu helmet. Tersenyum2. Helmet Aku gatal agaknya. Tu yg menggaru helmet. Cover malu. Tp diam je lah. Dia ajak gerak. Masa Tu baru Aku betul2 perasan Tetek jaemah ni mmng betul besar Mcm Aku sangka Kan. Sbb masa Tu dia pakai beg galas. Walaupun bajunya longgar, bila pakai beg Tu terbentuk lah lekuk Tetek dia yg besar. Kitorang Naik motor menghala ke ledang. Jaemah tunjukkan jalan. Aku suruh dia peluk Aku sbb Naik motor bahaya jauh2 takut terjatuh, kata Aku. Dia ckp aku sengaja nk dia peluk Aku. Aku gelak je lah. Dan ckp aku tak mampu beli kereta, sebab tgh belajar. Nanti bila dah bekerja boleh lah Cari kereta bawak dia berjalan2. Dia ckp tak kisah, dia boleh je Naik motor kesana kesini.

kisah imah(18sx)Where stories live. Discover now