Selamünaleyküm arkadaşlar yine bir sohbetle karşınızdayım
Tarihsever02 yazarımızın kitabıyla karşınızdayım
Eğikler benim sorularım kalınlar yazarımızın cevapları
" O zaman ilk sorumuzla başlayalım bize kısaca kitabınızın konusundan bahseder misiniz? "
"Aybüke küçükken geçirdiği bir hastalıktan dolayı konuşamayan bir kız. Bu sorunu yaş aldıkça içine kapanmasına ve ailesi de dahil kendini tamamen insanlardan soyutlamasina neden olmuştur. Hem bu kadar kendini insanlardan soyutlamış hem de okuduğu okulda akran zorbalığına uğramaktadır. Ama birgün çevresinde tanımasa da bir arkadaş ihtiyacı hisseder. Yanlış olduğunu bile bile tanımadığı birine mesaj atar. Hikaye böyle başlıyor."
" Peki ikinci sorumuz. Kitabınızın ismini koyarken bir yerden mi ilham aldınız yoksa aklınıza bir anda mi geldi? "
"Aslında kitabın ismi bir ders içeriğinden geliyor. Bir iletisim çeşidi. Sen dili, ben dili... Sen dili bir olumsuz iletişim biçimi. Karşındaki insana karşı suçlayıcı bir dil kullanılır. Sen yaptın? Neden yaptın? Senin yüzünden gibi.. Ama ben bu olumsuz iletişim biçiminin ismini olumlu bir niyetle kullandım. Aybüke konuşamıyor. Ahmet Burak onu her haliyle seviyor. Bunun için."
"Gerçekten çok güzel
Bazen Ahmet Burağa sinir olsamda çok güzel bir kitap
Peki o zaman diğer soru
Kitabınızda en sevdiğini karakter kim sebebi ne? "
"En sevdiğim karakter yok aslında. Bütün karakterlerin değeri ben de aynı... Ne Aybüke daha iyi benim gözümde ne de Ahmet Burak... Hatta zorbalık yapan insanlar da... Kitapta herhangi bir insanın spesefik olarak mükemmel olmadığını, insanoğlunun, kim olursa olsun herkeste hatanın da olabileceğini onu takiben kötü bile olsa içinde iyilikte olabileceğine inanıyorum. Zaten Aybükeyi öyle bir karakter olarak yazdım. Kendisi mükemmel değil, her insan gibi o da hatalara düşebiliyor.
Ama yine de bir zorunlu olarak bir cevap verecek olursak Aybüke derim. Onun mükemmel kalbini, merhametini, sevgisinin masumluğunu hatta düştüğü hatayı bile seviyorum. Güzel bir karakter bana göre. Şu an imkanım olsaydı hakikayi, karakterleri daha derin bir şekilde, daha iyi bir yazım şekliyle yazmak isterdim."
"Öyle cidden çok tatlı bir karakter.
O zaman diğer sorumuza geçelim
Bu konuyla alakalı başka kurgu yazacak misiniz? "
"Sonunda yakaladık birbirimizi (:"
"Peki ne zaman yayınlamayı düşünüyorsunuz? "
"Yazmayı çok isterim ama aynı konu olur mu bilemiyorum. Şu an kafamda net bir kurgu yok ama benim kurgularim genelde uzun uzun düşünülmüş şeyler değildir. Bir şeylerden ilham alırım, hemen yazıp sizi şaşırtarak yayinlayabilirim. Yani hiç belli olmaz. Belki de... Kısmet diyelim."
"Hmmm anladım öyle diyince bende yayınlayacağınız kitabın ismi sanmıştım"
"Aklıma düşerse bir kurgu bu gece bile yayınlayabilirim. Yani net birşey söyleyemem. O anki ruh halime bağlı. Ama dediğim gibi çok isterim. Öyle diyince cümle kitap ismine benziyormuş. Not edeyim. Lazim olur(:"
"O zaman benimde en merak ettiğim soruyu soruyorum Sen Dili ne ne zaman final bölümü gelir? "
"Sen dili kafamda çoktan final oldu. Zaten final bölümüne son bir bölüm kaldı. Ama benim kitabi yazdığım dönem en yoğun olduğum dönemlerden biriydi. Okuyucunun anlayışına sığınarak biraz ara verdim. Sonra da hesabımin sifresini kaybettim. Yeni yeni hesaba giriyorum diyebilirim. Ama yakında final bölümü gelecek."
"Hmmm anladım heyecanla bekliyoruz o zaman
Peki diğer soru
Okuyucularımıza ve yeni yazarlarımıza önerileriniz nelerdir? "
"Okuyuculara öneri vermek haddim değil ama benim de kendime göre tavsiyelerim var. Zaman çok kıymetli bir nimet ve bu nimeti faydalı bir şekilde kullanmak bizim elimizde. Değerini bilmek gerekiyor. Wattpad yaş ortalaması çoğunluğu düşük bir platform. Gençlere tavsiyem kendini her anlamda geliştirecek kitapları okumaları. Boş, faydasız, ahlaksız kitaplar değerli zamanını çalmak ve onu karakter olarak kötüleştirmekten başka birşeye yaramayacak
Yeni yazarlara tavsiye veremem çünkü ben de acemi bir yazar sayılırım. Hatta kendimi bir yazar olarak bile görmüyorum. Sadece bir şeyler karalayarak, deneme yanılma yoluyla bir şeyler yazmaya ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum. "
"Yazar değilseniz bile yazar olma yolunda emin adımlarla ilerliyorsunuz."
"Öyle mi görüyorsun. Öyle görüyorsan sevinirim (:"
"Öyle görüyorum tabiki
O zaman diğer sorumuza geçelim
Bize hem Wattpad içinde hemde Wattpad dışında önerebileceğiniz İslami kitaplar var mı? "
"Aslında var. Çok fazla İslami kitap yazan yok. Yazan varsa da fazla basit oluyorlar genelde. Ben Merve Özcan'ı beğenirim bu konuda. Şeyma Demir de güzel bir yazar bu konuda. Sakin ol Esra diye bir yazar var o da çok tatlı bence."
"Sakin ol Esrayı bende biliyorum cidden öyle lakin diğerlerini duymamıştım not ediyim."
"Normal olarak ise Sinan Yağmur kitapları ve İskender palayi öneririm. İskender pala tam olarak islami kitaplar yazmasa da o hassasiyette güzel tarih kitapları mevcut. Baska aklıma gelmedi (:"
"Anladım bu güzel öneriler için teşekkürler
Yani aklıma gelen sorular bu kadar
Eğer okuyucularımız sorular sordukça arada bir rahatsız edebilirim sizi. "
"Ben teşekkür ederim. Ne demek. İstedigin zaman yaz, gördükçe cevap yazarım."
Evet sohbetimiz bu kadardı eğer sorularınız varsa buraya yazabilirsiniz
Diğer sohbetlerde görüşmek üzere Allah'a emanet olun
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLÂMÎ KİTAP YAZARLARIYLA SOHBET
Chick-LitMerhaba arkadaşlar bu kitap sohbet amaçlı yazılmıştır İslami yazarlarla kısa ve güzel sohbetler içerir Wattpad deki İslami kitapların yazarlarıyla sohbet ve diğer yeni başlayan yazarlara önerileri sorulacaktır Eğer önereceğiniz İslami kitaplar var...