Tanpa sedari ezra sudah terlantar dihospital di bilik icu .matanya membuka perlahan ,dan kurang jelas yang dilihat seperti bayangan seorang lelaki berwarna putih ,"mungkin aaa aku serdang mimpi".ezra pingsan kali ke lima kali.
Sudah genap seminggu lalu,Ezra dalam keadaan koma dan kini pulih sepenuhnya.ezra membuka mata lagi sekali melihat seorang lelaki berbaju putih seakan akan itu malaikat yang datang serdangkan dia hanya seorang eskandar.
Eskandar mengambil buku fav nya dekat meja .cepat cepat Ezra marah dekat Eskandar." eh eh pulang kan balik tu buku saya buku fav saya dari anjell tau,bagi balik!!.Eskandar menjeling maut ."oh buku ni ke buku awak buku saya juga la ..saya suka buku anjell ni" .Ezra membuat pipi kembung sambil marah geramnya.
"Awak ni datang dari mana tah tetiba muncul dekat wad saya kenapa eh,jangan jangan nak culik saya agaknya".Ezra buat muka yakin.
Eksandar Cuman tergelak dengar kata kata itu."saya datang dari dongeng kot,pfft." Tertawa kan Ezra
"Ape ni cakap la bebetul sebelum saya call Abe polis ha,
Abe polis tolong saya!
Abe polis.(habis satu wad dia jerit)"Sabar dengar dulu .saya Eskandar...
"Ok pastu encik Eskandar MCM mane kenal saya!.
"Dengar dulu,saya ni kawan bapak awak
Terdiam tersipu si Ezra melihat jejaka hensem awet muda gitu umur 40
"Habis tu awak nak apa dari saya?"
Eskandar adalah kawan bapak nya Ezra yang pernah buat business bersama
"Bapak awak ada hutang dengan saya sebanyak 1.2k dollar.
Ezra terkejut seolah olah tu dugaan terberat hidup dia.
"Saya tak mampu nak bayar ni macam mana ?"muka gelisah
"Kalau bergitu awak kena kawin dengan saya.suka mahu pun tak suka kena balas budi kepada saya juga dah selamatkan awak dari terbakar".Ezra tercungap seperti tiada pilihan lain ,namun hatinya tetap ada si Damien.
"Sa SA saya setuju ,tuan".
Eskandar gembira dengan keputusan itu .
Ezra dan eskandar kemas kan barang di wad kecemasan kerana boleh pulang ke rumah sekejap itu juga.tetiba ada seorang lelaki berkerusi roda datang ke wad itu.
"Da Damien?awak masih hidup????( Ezra tercungap dan terkejut seperti lihat hantu ke arah Damien)
Damien dalam keadaan tidak boleh jalan akibat excident parah itu tersebut.
"Ye Ezra sayang saya masih hidup !walaupun saya dah cacat ".muka sedih
Lalu ,Ezra berpeluk Damien sebagai tanda rindu.Mata Eskandar dari jauh sudut pandangan ke arah Damien seperti bersaingan .
Author:( MCM mana guys ?oke tak bab 2?
Jgn lupa support,like and comment.🌹terima kasih.
YOU ARE READING
Tuan Muda Adam eskandar
RomanceEzra dan damien saling mencintai di zaman persekolah .apabila mereka sudah berkahwin ,ibu mertua Ezra tidak akan pernah menyukai kedatangan Ezra sebagai menantu nya kerana Ezra tidak berkerja dan terlalu buruk dijadikan menantu.ezra nayla seorang an...