Günün 3. Yeni bölümü ve son.
Emir abisini işe yollamış ardından ablalarına güzel bir kahvaltı hazırlayıp iş aramaya gideceğini söylemişti. Ablaları itiraz edecek gibi olduğunda hızla kendini dışarı atıp dün gördüğü ekmek fırınını bulmaya çalışmıştı ve uzun süren aramanın sonunda ise bulmuştu.
Fırından içeri girerken onu kasada durup herkese ekmek veren kişi yanına gelmişti.
" buyrun? " demişti.
" iş ilanı için gelmiştim " dedi biraz çekinerek ama belli etmek istemedi yoksa onu zayıf görüp ezerlerdi!
" usta daha gelmedi ama istersen otur bir çay söyleyeyim" dedi.
Aklına çay ocağında çalışan abisi gelince " teşekkür ederim ama reddetmek durumundayım " dedi gülümseyerek.
" anladım ve bu arada Ali ben " dedi gülümseyerek.
" Emir " dedi ve kendisine uzatılan eli sıktı.
" kaç yaşındasın? " diye sordu Ali.
" Ondokuz olacağım yakında" dedi Emir.
" ah bende öyle! " dedi Ali neşeyle.
" anladım" dedi Emir gülümseyerek.
Ali'nin enerjisini sevmişti.
" ah usta geliyor! İsmi Devran " dedi ve ekmek isteyen müşterinin yanına gitti.
Emir ise fırına doğru gelen Devran ile terleyen avuçlarını üstüne silmişti. Devran ise fırına girince ona bakan yabancı yüzle önce Ali'ye sonra Emire bakmıştı.
" iş ilanı için geldiniz galiba " dedi Devran.
" evet " dedi Emir.
" şöyle buyrun, oturup konuşalım. Ali bize iki çay söyleyiver " dedi Devran.
Emir tam gerek olmadığını söyleyecekken Ali hemen kafasını küçük camdan dışarıya çıkarıp " usta galiba alerjisi var. Bende çay söyleyeyim dedim ama reddetmek durumundaymış " dedi.
" o zaman bize ordan iki simit ve ayran ver " dedi Devran bu sefer.
" aslında gerek yoktu ama " dedi Emir.
" olsun hem köy ayrını getirecek Ali, dün köyünden getirmiş " dedi.
" anladım" dedi Emir.
" o zaman işle ilgili konuşalım biraz. Öncelikle kendimi tanıtayım; ismim Devran Kavak, 23 yaşındayım ve altı yıldır bu işi yapıyorum. Bu gördüğün fırın bana ait " dedi.
" memnun oldum" dedi Emir gülümseyerek.
" bende memnun oldum, rica etsem kendini tanıtır mısın bana? " dedi Devran.
" tabiki, ismim Emir Erbil, onsekiz yaşındayım ama yakında ondokuz olacağım " dedi.
" pekala bizimle çalışmak istediğine emin misin? Ailen falan zorlamadı değil mi? " dedi Devran.
Emir cevap vereceği sırada Ali ayran ve simitler ile gelmiş, onlara verip yerine geçmişti.
" kendi isteğimle geldim ve evet çalışmak istiyorum" dedi Emir.
" o zaman ilk önce ne işi yapacağını konuşalım. Şuanlık öğrenme aşamasında olduğun için etrafı toplayıp, temizlersin. Arada kasaya bakıp müşteriler ile ilgilenebilirsin. Ali ve ben varız zaten ama Ali genellikle burda olur yani merak ettiğin birşey olursa ona danışabilirsin.
Bizim yaptığımız işe alışınca sende bizimle ekmek,simit ve poğaça yapacaksın. Arada fırına geçip pişirme işlemi bile yapabilirsin.
Çalışma saatleri genellikle sorun oluyor. Saat gece üçte gelip fırını ben hazırlıyorum. Ali ve sen de sabah beş gibi geliyorsunuz. Akşam beşte ise biz kapatıyoruz ve ilerdeki Osman amca açıyor, bir nevi anlaşmalı yani " dedi Devran. " herhangi bir sorun var mı? "
" yok " dedi Emir.
" o zaman hayırlı olsun diyor muyuz? " dedi Devran elini uzatıp.
Emir içtenlikle gülümsemiş ve" diyoruz " diyerek Devran'ın elini sıkmıştı.
" hayırlı olsun o zaman" dedi Devran.
" evet, hayırlı olsun" dedi Emir.