Yeobo-Jagi • SuSik

38 7 5
                                    

• Yeobo-Jagi | Susik

" Yeobo ! " , teriak Jinsik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Yeobo ! " , teriak Jinsik .

" Ya jagi , kenapa ? " , balas Sumin yang kebetulan baru sahaja keluar dari biliknya memasuki dapur.

Jinsik hanya membalas soalan Sumin dengan menatapnya intens .

Sumin pula sudah mula gemuruh kecil kerana firasatnya mengatakan bahawa Jinsik akan marah.

" You said that you'll do the dishes !

Ini kenapa sinki masih penuh ?

You told me to rest tapi bila aku keluar ja tak berusik pun pinggan mangkuk ni ? "

Sumin membelalakkan matanya tidak percaya sambil memandang ke arah sinki yang dimaksudkan Jinsik tadi.

Ya, penuh.

" I've done it ! I swear !

It's not even 30 minutes passed and they already filled the sink with those plates and bowls again . " , jawab Sumin dengan nada yang sama tinggi .

Bukannya dia marah pada Jinsik namun dia marah dengan tindakan tak beretika para members .

Dia baru sahaja selesai mandi dan berehat seketika di bilik setelah selesai mencuci pinggan tadi .

Tanpa berlengah, Sumin mara ke ruangan tamu.

" I just washed all the dishes before with my own bare hands !

There's no plastic gloves left because of y'all silly games , playing with those before !

Tak sampai setengah jam aku beredar dari dapur, sinki tu dah penuh semula !

'05 line , kamu semua punya kerjakan ! " , amuk Sumin.

Junghoon, Seeun, Yujun, Hunter dan Yechan yang sedang bersorak gembira bermain permainan video mereka di televisyen terdiam seketika.

Ya, memang benar mereka baru sahaja selesai makan tadi.

Fikir mereka ingin membasuh pinggan-pinggan itu semuanya nanti.

Tak sangka pula Sunmin hyung akan muncul dengan begitu marahnya.

Belum sempat mereka berkata apa-apa, Sumin kembali membentak mereka.

" Sambung main game tu, biar aku yang basuh pinggan ! Ha, memang bagus !

Tak payah sibuk-sibuk tunjuk muka bersalah tu. Benda ni bukan kali pertama terjadi ! "

Setelah itu dia kembali ke dapur bertemu dengan Jinsik yang beriak terkejut.

Jarang Sumin mengamuk sebegini.

Hunter cuba untuk membantu Sumin membasuh pinggan namun hampa, dia tak dipedulikan oleh Sumin.

Sumin kembali membasuh alatan makan itu secara senyap.

[✓] Sketsa Mini xikers (bab pendek)Where stories live. Discover now