BAB 25

7 1 0
                                    

Malam yang mengejutkan . Mereka hanya diam menonton televisyen. Tiada yang mahu membuka kata. Akhir filem itu , semua naik ke bilik dan tidur menunggu hari esok . Malam itu juga tiada sesiapa yang membuka cerita lagi .

Esok hari

Mereka menjalankan hari pagi macam biasa . Masih bertegur sapa , bual bual rancak , gosip pagi ...

Lain pula pada Khalish dan hakiem . Masam memandang . Muka sentiasa dalam mood serius .

" good morning everyone". Kata Qalisha berjalan menuruni tangga dengan berpegangan tangan.

" good morning anak mama , meh sini makan , ramai ramai baru best ". Ajak Datin Anis.

Mereka makan seperti biasa. Ada yang berbual , ada yang sembang pasal kerja , dan kaum wanita bergelak ketawa.

" pa, kiem pergi kerja dulu ..." Kata hakiem lalu berdiri menyalam ibubapanya.

" jom sayang ". Panggil Qalisha untuk menghantarnya ke pintu .

Qalisha mengangguk dan mengikutnya.

Anak buah hakiem turut berdiri mengikut langkah ketuanya.

" sayang ...jaga diri tau , jangan baik sangat dengan dia , kita dah tahu target dia tu sayang ". Kata hakiem risau . Kalau boleh dia nak tinggal je dekat rumah tak nak pergi kerja tapi dia ada meeting penting.

" I can take good care of myself , believe me hubby ". Kata Qalisha untuk menyenangkan hati suaminya.

" Halah , sweet lagi pasangan ni pagi pagi ....manis tahap potong kaki geng , kitorang gerak lu ". Kata Irfan .

" Dah , hubby pergi kerja dulu ". Pamit hakiem . Qalisha salam tangan hakiem dan sempat cium pipi hakiem.

"Byeeee" ucap Qalisha saat kereta hakiem bergerak laju menuju ke pagar rumah .

Saat badannya pusing , terlihat Khalish dan Qairina sedia untuk pergi kerja.

" oh , abang ". Kata Qalisha.

" ye , abang nak gerak dulu ni , adik tu hati hati , kalau rasa tak selesa keluar je rumah , jangan nak baik sangat ". Pesan Khalish.

" aik , apa abang ni ? Suruh adik keluar rumah pula , orang lain semua halang abang bagi adik keluar pula". Kata Qalisha merajuk .

" you should think yourself first , just out if you felt danger ". Pesan kembarnya pula . Sempat dia menjentik dahi kembarnya itu . Orang serius dia boleh buat lawak pula.

" Ish , I'm fine ok ...I can take care of myself". Kata Qalisha sekali lagi .

" korang tu yang kena hati-hati, especially u my twin , u have the same face of me ". Kata Qalisha pula pada mereka berdua .

" hmmm " mereka menjawab serentak .

" I bagi panjang panjang u jawab hmm je ". Kata Qalisha tak puas hati.

" Yes we will ". Jawab Khalish.

" kitorang gerak dulu ". Qairina salam kembarnya dan Qalisha menyalami Khalish.

Semua dah tiada , tinggal ibubapa mertuanya dan dia .

" ok sekarang aku kena hati-hati walaupun dia tak sure mana aku mana Qai ". Kata Qalisha sendiri.

Dia menuju ke meja makan semula. Dia mengemas meja .

" mama papa ". Panggil Qalisha.

" kami dekat pool". Jawab Datin Anis.

" oh kat sini rupanya". Kata Qalisha dan duduk di sebelah Datin Anis.

" kami takut nak duduk dalam rumah hehe". Kata Datin Anis.

Cruel  couple Where stories live. Discover now