"Puan muda jom duduk mak Sal dah masak ni , tuan muda keluar kejap nanti dia balik la tu ". Kata mak Sal .
Qalisha hanya mengangguk dan duduk untuk makan.
" Mak Sal, boleh Sha tanya sesuatu ?" tanya Qalisha .
" boleh ,apa puan muda nak tanya?". kata Mak Sal yang masih memandang ke arahnya .
"bila hakiem keluar ?". tanya Qalisha.
"selepas hantar puan muda petang tadi ". kata mak sal.
"lama jugak dia keluar ,dia buat apa" monolognya dalam hati. Qalisha sambung makan.
Qalisha pergi ke ruang tamu
"puan muda "kata bodyguard di situ.
Qalisha hanya mengangguk kepala sahaja. Dia mendekati bodyguard yang berdiri di tangga.
" saya nak tanya sikit, boleh ?" tanya Qalisha.
"apa dia puan muda?" tanya bodyguard itu.
"kat sini ada berapa bodyguard?" tanya Qalisha sambil memandang ke arah luar.
"ada 185 orang puan muda". jawab bodyguard tersebut sambil menunduk kepala.
"boleh tahan banyak " kata Qalisha lalu pergi ke luar rumah .
Bodyguard itu pandang antara satu sama lain . Pelik.
" selalunya kalau tahu rumah banyak bodyguard dia terkejut macam 'hah seriously banyakmye orang dalam rumah ,untuk apa banyak sangat ?'" kata bodyguard itu mencontohi gaya perempuan .
Qalisha pergi ke luar dan terserempak bodyguard di luar yang sedang menukar giliran .
"hei, sini kejap". panggil Qalisha kepada dua orang bodyguard itu. mereka pun berjalan ke arah Qalisha .
"ye, puan muda ".
"Boleh bawak saya tengok kawasan rumah ni ?, Saya tak tengok lagi rumah ni ". Kata Qalisha segan.
" Boleh puan muda tapi esok la sekarang ni dah lewat nanti tuan muda marah ". Kata bodyguard.
" Betul jugak ,thank you korang boleh pergi dah ". Kata Qalisha sambil melambai tangan kearah mereka.
Baru saja dia mahu masuk ke dalam rumah dia terdengar bunyi kereta . Dia memusing badan kearah bunyi itu .
"Eh , hakiem dah balik la ". Kata Qalisha teruja.
" Assalamualaikum". Kata hakiem selepas nampak wajah Qalisha yang berdiri di depan pintu rumah.
" Waalaikumussalam " jawab Qalisha lalu pergi menyalam tangan hakiem dan memaut lengan hakiem menuju masuk ke dalam rumah.
Setelah mereka masuk anak buah hakiem datang berdiri berderet dan tunduk hormat padanya .
Qalisha terkejut . ' wajib macam ni ke ' katanya dalam hati .
" Awak tak payah terkejut sangat, awak kene biasakan nanti ". Kata hakiem sambil mengusap lembut bahu Qalisha.
" Boleh tak tak payah buat macam ni saya rasa tak selesa la tapi kalau tak boleh tak apa ". Tanya Qalisha sambil memegang tangan hakiem.
" Boleh "kata hakiem kepada Qalisha. "baik lain kali tak payah buat dah cuma kalau penting baru buat ". Kata hakiem kepada anak buahnya.
Semua tunduk faham dan mereka beredar dari situ.
Qalisha menarik tangan hakiem untuk naik keatas tapi tiba tiba ..
" Eh awak nak pergi mana " tanya hakiem.
YOU ARE READING
Cruel couple
Acciónmy 1'st mafia story Hakiem Syukri Bin Dato' Fuad seorang CEO di syarikat terkenal iaitu FA Holdings. Tanpa pengetahuan luar dia juga seorang mafia yang paling did geruni Dan kejam Fi Malaysia.Cuma orang terdekat saja yang tahu dia seorang mafia...