Bab 23

20 1 0
                                    

" The time I decided to tell you guys, I also prepared myself to accept other surprise ".kata Qalisha.

" abang akan cerita tapi bukan sekarang , kondisi sha tak menentu . Banyak benda dah jadi kan , abang tak nak buat adik tertekan lagi ". Kata Khalish.

" kondisi apa ?". Tanya Qalisha.

" you know what I'm talking about". Kata Khalish lagi .

" what ?". Dia tak faham ni . Kenapa dia blur sangat.

" yourself ". Kata Qairina. Kakak aku ni blur pula . Mentang mentang la lama dia tak jadi .

Qalisha angguk faham .

Sekali lagi seluruh keluarga tak faham apa yang dikatakan.

" haa...itu je sha nak cakap , semua boleh naik la . " kata Qalisha sambil memandang semua.

Hakiem menariknya naik ke atas.

" sayang , awak ada sorok apa apa lagi ke dari hubby ?". Tanya hakiem musykil.

Qalisha menarik nafas panjang.

" Ada , dan rahsia ni tak ramai tahu dan sayang harap rahsia ni tak terbongkar.

" apa dia sayang ?"

" dalam diri sayang ada satu lagi identiti". Kata Qalisha terus terang.

" hah ?".

"Identiti macam mana pula tu , laki ke ?". Tanya hakiem. Identiti apa pula dah ada orang lain dalam diri isteri aku ni .

" macam mana nak cakap erk ? Nanti hubby tengoklah. Sebab sayang pun tak boleh nak cerita lebih . Benda tu jadi kat diri sayang ". Jelas Qalisha panjang .

" bila boleh tengok?". Tanya hakiem innocent.

Qalisha tepuk dahi.

" bukan bila hubby , tapi apa . Apa yang akan jadi kat sayang kalau kena benda tu ." Ujar qalisha lagi . Penat la nak cerita dah .

" dah la sayang nak tido . Penat cakap dengan hubby ni ". Kata Qalisha lalu pergi ke katil dan menyelimutkan dirinya.

" tak nak sambung ke ?". Tanya hakiem.

" tak payah , penat ". Kata Qalisha pendek.

Hakiem buat muka kecewa .

" biar itu jadi rahsia dulu, sha tak bersedia nak cerita lagi , harap hubby faham " kata Qalisha perlahan dan terus diulit mimpi.

Keesokan harinya,

" hubby , bangun cepat ".

" ye ye, lima minit la sayang "

" tak de lima minit , nanti sayang gigit kang ".

" meh la gigit ". Hakiem tunjukkan lehernya .

" main main la dia ni ...cepat la ".

" morning kiss first ".

" errrr..." Qalisha yang dah gelabah .

" aik sayang , tak ingat dah ke ? Dulu bukan gatal nk kiss ni malu pula ".

" bukan , cuma ....".

Kata kata Qalisha terhenti akibat hakiem menariknya dan terus membenamkan bibir mereka bersama .

Mereka bertautan lama .Qalisha hanya membiarkan saja .

" dah la hubby , u nak berapa lama lagi ni ". Kata Qalisha selepas menolak hakiem.

" sampai bila bila pun tak nak lepas ". Kata hakiem lalu wink .

" Cepat la bangun , sayang turun buat sarapan dengan mama kejap ". Qalisha terus lari lintang pukang.

Cruel  couple Where stories live. Discover now