BAB 24

18 1 0
                                    

Khalish sudah bergerak ke pejabat arwah ayahnya untuk sambung meneruskan perjuangan arwah ayahnya. Manakala Qairina pergi ke markas . Sementara dia di sini jadi dia lah yang jadi leader . Qalisha akan lebih fokus pada butik ibunya.

Di rumah itu hanya Dato' Fuad, Datin Anis, dia dan maya . Dua orang yang dia percaya , seorang yang dia musykil dengan kewujudan dia .

" maya , sini kejap ". Panggil Qalisha dari ruang tamu.

" ye puan ".

" I nak tanya something".

" ye puan , nak tanya apa ?".

" macam mana u boleh datang sini , Alex jumpa u dekat mana ?". Tanya Qalisha. Ibubapa mertuanya turut menunggu jawapan dari maya .

" Encik Alex jumpa saya dekat lorong , malam tu saya dihalau dari rumah . Dalam perjalanan nak ke bustop , saya ditarik ke lorong..." Suara maya jadi serak dan ingin menangis.

" saya ham..pir kena .." maya manahan tangisannya. Dia menutup mulut . Datin Anis menarik dia untuk duduk .

" Alahai ... kesiannya kamu ni nak ". Kesian Datin Anis.

" jadi macam mana Alex boleh jumpa u ?".
Tanya Qalisha lagi .

" Saya pun tak tahu , saya ingat saya berlari ke bustop kemudian laki laki itu mendekati saya dan saya pengsan akibat mereka menghentak kepala saya". Jawab maya sedih mengenang peristiwa hitam itu .

" Jangan risau , sekarang kamu selamat...jadi duduk je sini ye , buat macam rumah sendiri ye ". Kata Datin Anis.

" mama, Sha pergi butik kejap ye ". Kata Qalisha dan salam Datin Anis dan Dato' Fuad.

Dalam perjalanan pergi ke butik sempat Qalisha telefon kembarnya.

On call

Qalisha
Hey , I want you to observe our house make sure there have nothing suspicious. And please check the CCTV footage for yesterday. Send to me .

Qairina
Sure sis .

Qalisha meletak panggilan dan pecut terus ke butik .

" Alex , macam mana kau boleh nak hire orang pula untuk rumah tu ?". Tanya Irfan .

" Saje la , dia datang jumpa aku masa aku tengah lepak dekat kedai mamak dekat dengan rumah Qalisha tu , dia tanya aku
'encik nak pembantu rumah tak , saya boleh '. Gitu ha dia cakap , aku pun on je la". Cerita Alex pada yang mendengar .

" kau memang buat kepala mak bapak kau erk , tak reti nak tanya orang dulu ke ?". Tempik Ridzwan masa dengar cerita Alex .

Mereka semua berada dalam office hakiem. Kata nak buat kerja sama sama . Nampak macam melepak je . Satu kerja pun tak jalan . Mulut je yang bercakap .

" lepas tu kau terus bawa dia datang rumah malam malam tu ke ?". Tanya Ridzwan pula.

" Choii , tak la ...aku bawa dia pergi hotel pastu aku cakap la pagi nanti baru datang rumah ". Kata Alex lagi .

" Kau bagi alamat dekat dia ke ?". Tanya hakiem sambil mata memandang Laptop.

" Belum lagi , aku cuma cakap 'dari kedai kau terusssssss lagi pastu jumpa rumah yang besar gedabak tu rumah aku la ' , aku cakap gitu pastu pagi pagi tu nampak dah dia kat rumah ". Terang Alex.

" kau tak cakap apa apa lagi ?". Tanya Ridzwan.

" tak ada , kau nak tahu apa ni ?". Bengang dah Alex asyik tanya pasal perempuan tu je .

Cruel  couple Where stories live. Discover now