الفصل التاسع عشر 1️⃣9️⃣

44 1 0
                                    

____________بسم الله 🥀_____________

دخل عز الدين اوضته وهو مدايق و قرفان وشكله بقى غني عن التعريف خالص بيكلم نفسه ويقول: معقول هو ده اللقاء اللي مستنيه من شهور.. ! معقول اهله يخدوا موقف غير سوي كده من ناحية اختياره ؟!

حاسس إنه مخنوق ومش قادر ياخذ نفسه فطلع البلكونة وسند على السور وخد نفس طويل وغمض عيونه بتعب وبيحاول ينظم أنفاسه اللي زادت من غضبه.... قطع تفكيرة صوت تليفونه اللي بيرن واللي أول مرة يسمع صوته ، دخل جابه من الاوضة وخرج تاني البلكونة وبص لقي هاجر اللي بترن فاستغرب شوية بس رد عليها.

أول ما فتح عليها قالت باندفاع وعتاب ونسيت إنها مخبيه عليه رجوع صوتها.....

هاجر بدموع وصوت ضعيف قالت بسرعه: عز... حبيبي إنت كويس..؟ رد عليا وطمنني عنك وصلت بالسلامه ولا لسه ؟ عز بالله عليك اتكلم وسمعني صوتك عشان هتجنن.... ارجوك رد عليا ؟!.

عز الدين فتح عيونه على وسعها واتصدم ومش مصدق نفسه و مش عارف يفرح ولا يزعل ؟! متشتت خالص.... الحروف طارت منه ومش لاقي صوته عشان يرد ؟! كل اللي عمله إنه غمض عيونه واستمتع بصوتها الجميل اللي بيعشقه واللي كان بيتمني يسمعه من جديد....! حس بشوقها ولهفتها عليه من طريقة كلامها وصوتها الملهوف.

اخيرا اتكلم معاها وقال بصوت رزين: بحبك بحبك وبعشقك من أول مرة شفتك فيها....اطمني أنا كويس ووصلت بالسلامه.

هاجر بدموع وعتاب قالت بصوت عالي: إنت ازاي تعمل فيا كده...؟ ازاي طوعك قلبك ومتردش عليا ولا على رسايلي يا عز...؟ رد عليا....؟ بقالي اكتر من خمس ساعات بحاول اوصلك وإنت ولا هنا....!

كملت بدموع و قالت: على العموم أنا اطمنت عليك وابقي شوف بقى مين هيرد عليك بعد كده....وماادتش فرصة ليه يرد وقفلت في وشه السكه.

ضحك بصوته كله ومش مصدق ردت فعلها....قدرت تغير مزاجه في لحظة....! بيفكر يعمل أي فرن عليها تاني فماردتش عليه ؛ ابتسم على اللي كلامها وبعدين فتح الواتس اب عشان يراسلها فاتصدم لما لقاها بعته 70رسالة وكلهم تقريباً مضمون واحد وهو ‹عز طمني عليك وصلت ولا لسه ؟› ‹عز إنت كويس...؟ طيب قدامك أد أي وتوصل›.... إلخ.

بعدين بص لقاها typing فانتظر يشوف بتكتب أي تاني....

بعتت هاجر رساله محتواها «انا عملتلك بلوك على الفون وهاعملك على الواتس كمان وإياك ثم إياك تكلمني تاني عشان أنا مخصماك وآه نسيت خلي بالك من نفسك ».

ضحك تاني على كلامها وقال: طب منين مخصماك ومنين خلي بالك من نفسك !! ماشي يا هجورتي شكلك هتتعبيني معاكي.

بعت رساله ليها «هاجر طب اديني فرصه اشرحلك » بس لقاها فاتحه والصورة بتاع البروفايل اختفت والرسالة متشفتش فعرف إنها خلاص عملتله حظر!

حب وردي "بالعامية"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن