~~"Suria, kenape kau cakap macam tu do dengan diorang takdi." Marah salah seorang kawannya, Alisha.
gelabahlah dia sebab diorang takdi tu senior, dahlah ada Anggun. Anggun tu dahla antara pengawas yang berpengaruh jugak. Garang namampus.
"Korang ni bisingla."
"Nasibla Kak Qisya tu baik. Kalau aku jadi dia, memang haih habisla kau," tambah Dayang, kawan kepada suria jugak.
"Dia langgar aku dulu, yang korang nak backup dia kenape? dia sendiri pun dah mintak maaf so can we just stop talking about this," Pinta Suria.
Dayang dan Alisha memberikan renungan yang tajam pada Suria, nak menunjukkan yang diorang tidak berpihak pada Suria kalini.
"Ape?" Tanya Suria.
Dayang dan Alisha masih senyap.
"Finee, yelah salah aku. Sorry la." Suria mengalah jugak.
"Lain kali jangan buat dah." Pesan Dayang.
"Kalau kau buat lagi, kitorang takmo kawan dah," Ugut Alisha.
"Eee yela yelaa, tak buat dahh." Suria walau macam mana pun taknak hilang mereka berdua. Bukan senang nak jumpa kawan macam ni. Walaupun berita pasal dia bercinta dengan Izz tu tersebar diorang berdua tak judge pun.
Siap marah lagi siapa yang ada ejek Suria.
Sayang diorang sesangat >>>
"Balik nanti kau jumpa Izz ke?" Tanya Alisha.
"Jumpaa.. kot."
"Ohhh, macam tu." Balas Alisha.
"Bagi kau dia hensem ke?" Tanya Dayang tiba tiba.
Suria rasa offended dengan soalan tu.
"Hensem je." Jawabnya tanpa perasaan.
"hensem apenya, dahla kaki pempuan." Tambah Alisha, pedas.
Dayang sepak kaki Alisha dari bawah meja. Dia siap bagi death stare lagi dekat Alisha.
'aduu terlepas cakap'
Alisha perasan riak muka Suria berubah.
"Suriaa aku gurau jee, serius gurau. Sorry." Ujarnya pada Suria.
"Sokey, betulla tu.." Balas Suria tapi muka dia tak semeriah takdi.
Dayang dengan Alisha terus senyap dan buat kerja yang cikgu beri. Manakala Suria pulak macam termenung jauh je. Suria ni muka dia memang naturally nampak sombong dan garang tapi perangai dia opposite sebenarnya.
yang dah lama kenal Suria tahulah yang dia manja, senang nangis and so on. Dia pun anak bongsu.
~~
Setelah habis sesi pembelajaran dia pun pergi ke library. Dia dah berjanji dengan Izz untuk jumpa. Tepatnya, dia yang ajak Izz untuk jumpa. Ada benda yang dia nak tanya dan cakap.