~~"Girl, kenape mata kau bengkak? kau nangis eaaa?" dayang membuat spekulasi apabila nampak Suria yang baru masuk ke kelas.
"Ish mana ada." balas Suria tapi tak meyakinkan.
aduh nampak sgt ke bengkak, dia dh tutup pakai concealer dah.
ya punca mata dia bengkak sebab dia nangis lah. semalam dalam pukul 12am dia bergaduh dengan Izz.
"Sorry awak saya lupa sangat yang saya kena jumpa awak, balik kelas tu penat sangat sayang. Sorryy." ujarnya dalam call.
"saya tunggu awak kot. awak boleh kan cakap dekat saya yang tak jadi jumpa." balas Suria, marah.
"saya tak bawak fon pergi sekolah takdi. sorry sangatt."
Suria mengepal penumbuk. Banyakla dia tak bawak fon.
"Kalau tak bawak fon kenape awak still boleh up ig story masa tu. Awak jangan tipu la." Suria meninggikan suara senoktaf.
"Haih awak ni , ikut awak la nak caye ke tak. dahla saya ada kerja nak buat."
"Jangan berani letak. Awak cakap awak nak explain pasal perempuan tu tapi takde satu habuk pun awak explain. Awak ingat saya tunggul ke?"
"Eee semakla kau ni, buat ape aku nak explain lagi. Dah terang kan tu chat aku. Kau nak aku defend ape lagi?"
Suria terdiam. Air mata yang dia tahan mula keluar.
"K-kenape awak b-buat saya m-macam ni.." Suara dia bergetar.
"Haihh. Kau tak sedar ke yang kau tak pernah bagi aku pape kepuasan pun. Harap muka je lawa tapi nafsu aku tak boleh puaskan. Kau buang jela muka kau tu-
"-Aku dah bosanla dengan kau. Aku ingat aku layan kau macam tu kau boleh tolong aku tapi macam harey je. dahla aku nak gi cari perempuan yang boleh bagi aku kepuasan, pergi mampuslaa dengan muka lawa kau tu."
Izz terus letak fon. Suria berkerut dengan tindakannya. Dia cuba call Izz balik tapi tak dapat. Air mata dia mula mengalir tak henti.
rasa sesak sangat di dada nya sekarang.
Disebabkan rasa marah yang sangat dia campak fonnya ke dinding sampai pecah teruk. Dia mula menangis teresak esak.
Di rumah memang takde orang jadi dia meraung sekuatnya. Dia mengepal penumbuk dan tumbuk dinding sehingga dia rasa sakit yang sangat. Dia dah tak sedar dengan ape yang dia buat. selimut dan bantal semua dia campak ke lantai.
"Kenape dia buat aku macam ni." Suria tanya diri dia sendiri. Dia rasa dikhianati. Ape kurangnya dia.
dia ternampak hoodie yang Qisya bagi takdi, dia letak hoodie tu atas meja studynya ketika dia masuk ke dalam bilik. Tak tahu ape yang difikirkan dia ambik hoodie tu dan peluk sekuatnya.
Dia baring dengan tangisan yang takde tanda nak berhenti, tapi Bau haruman dari hoodie tu buat dia rasa tenang sikit.
rasa terpujuk.
dia lelah.
lelah dengan masalah yang dia hadap.
Dia selalu berharap yang bila dia menangis ada orang pujuk, ada orang peluk, ada orang bisikkan 'its okey iam here' , dia nak rasa selamat tapi kenape dia tak jumpa orang yang macam tu.