Odango

57 8 1
                                    

Bir çalışma masasının arkasındaki sandalyede bir figür oturuyordu; bilgisayardan gelen parlak ışık, figürün gözlüklerinde parlıyor, etrafını saran siyah saçlı, gergin solgun bir yüzün üzerindeki kahverengi gözleri kapatıyordu. Eller klavyede yazmaya devam ederken, içinde yarısı soğuk siyah kahve bulunan bir kupa bilgisayarın yanındaydı.

Tam o sırada karanlık odaya başka biri girdi. Koyu kırmızı, kabarık saçları, çenesinde kirli sakalı, bronz tenli masmavi gözleri vardı. Düğmeye bastı ve ampulden gelen ışığın odanın her yerine yayılmasını sağladı. Diğeri gözlerini kırpıştırarak yukarıya baktı.

"Ango? Neden bu kadar karanlık bir odada çalışıyorsun? Görme yeteneğini bozabilir, biliyorsun" dedi diğeri hafifçe kaşlarını çatarak. Ango odasının aniden aydınlanması karşısında gözlerini kırpıştırdı.

"Ah...sanırım havanın karardığını fark etmedim. Üzgünüm Odasaku" diğeri özür diledi. Odasaku, yaramaz bir çocuğa karşı bir annenin başını sallaması gibi başını salladı.

"Kahveyi alıp götürsem sorun olur mu? Zaten soğudu." Ango başını salladı. Kızıl saçlı kupayı aldı ve odadan çıktı. Diğeri içini çekerek sandalyesine yaslandı, gözlüğünü çıkardı ve burun kemiğini hafifçe sıktı. Sabah işyerine gittiği andan akşam eve gelene kadar işi olduğunu fark etmişti.

Belki de biraz ara vermeliyim diye düşündü Ango, bilgisayarını kapatıp ayağa kalkıp kağıt yığınını toplayıp bir kenara koydu. Yolda ışığı söndürerek odadan çıktı ve sevgilisini kontrol etmeye gitti.

Odasaku oturma odasında kitap okumuyordu ya da mutfakta değildi. Diğeri ise çalışma odasında yazmaya karar verdi. Ango, Odasaku'ya orada olduğunu işaret etmek için ahşap kapıyı çaldı.

"İçeri girin" sesi Ango'nun kulağına geldi. Kapıyı açtı ve Odasaku'nun bir taburede parmak uçlarında yükselerek tavanın köşesinin tozunu aldığını görünce neredeyse korktu.

"Odasaku!" Sesi kızıl saçlının irkilmesine ve neredeyse tabureden düşmesine neden oldu. Dengesini yeniden sağladı ve sevgilisine baktı.

"Ah merhaba Ango. Çalışmanı bitirdin mi?" Ango bu açıklamayı görmezden geldi ve yanına koştu.

"Odasaku! Bunu yapmanın ne kadar tehlikeli olduğunu biliyor musun? Sonunda yine hastaneye gidebilirsin!" Ango azarladı, 'hastane' derken sesi titriyordu. Sevgilisini yeniden beyaz bir hastane yatağında, beyaz bir çarşafın altına kıvrılmış yatarken görmek istemiyordu. En kötü yanı ise Odasaku'nun oraya ilk gelişi ihaneti yüzündendi.

Bunun için kendini asla affetmeyecekti. "Ango? Merak etme, sadece toz almaya çalışıyorum. Ama endişeleniyorsan tabureden ineceğim." dedi kızıl saçlı, tahta tabureden inip bir kolunu diğerine doladı.

Akşam yemeğini yerken bana eşlik etmek ister misin?"

"Evet lütfen...eğer sakıncası yoksa"

"Elbette. Dazai'yi de davet etmek ister misin?" Ango intihara meyilli esmeri düşünerek içini çekti. Sevgilisi onu neden bu kadar seviyordu, bilemeyecek...
.
.
.
.
.
"Odasaku! Senin evin  çok büyük!" dedi Dazai, kızıl saçlının evinin manzarasını yakalamak için gözleri her yerde geziniyordu. Port Mafya'dan ayrıldığından beri mesleği yazarlık oldu ve mafyadan uzak durmak için yeni bir eve taşındı.

"Teşekkürler Dazai. Biraz köri ve kızarmış pilav yaptım."

"Ah...köri. Benim...en sevdiğim evet" dedi esmer, yüzüne bir gülümseme yerleştirmeye çalışarak. Odasaku köri kabını almak için mutfağa gitmeden önce ona başını salladı. Daha sonra esmer ve Ango birbirleriyle göz teması kurdular. Esmer olan kaşlarını kaldırırken siyah saçlı adam içini çekti. Kızıl saçlının körisinin tadının neye benzediğini çok iyi biliyorlardı.

"Dazai! Ango! Beni hâlâ duyabiliyor musunuz?!"

"Köri yemenin ölmenin bir yolu olduğunu hiç bilmiyordum..." Dazai mırıldandı, ağzı yanıyordu. Ango ağzını açmış hiçbir şey söyleyemedi, onun için cehennem olacak.

"Çok üzgünüm! Bu kadar baharatlı olduğunu bile bilmiyordum!"

Diğerleri sandalyelerinde otururken Odasaku çılgınca özür diledi, ağızları sanki içeride bir ateş yanıyormuş gibi yanıyordu. Odasaku'nun körisini nasıl yiyebildiğini ve hala iyi olduğunu asla anlayamadım, şu anda akıllarından geçen şey buydu. Kızıl saçlı ayağa kalktı ve ağızlarındaki yanan cehennemi söndürebilecek bir şey aramak için mutfağa koştu.
.
.
.
.
.
"Yemek için çok teşekkür ederim!" Dazai kum rengi paltosunu giyerken neşeyle konuştu.

"Sorun değil...nasılsın? Hala mafyada mısın?" Odasaku sorguladı. Esmer olan başını salladı. "Hayır! Artık Silahlı Dedektiflik Bürosu'ndayım! Senin de istediğin gibi iyi taraftayım!"

"Bu iyi değil...iyi geceler, Daza..." sözü çınlayan bir sesle kesildi. "Affedersin!" Dazai aramayı yanıtladı. Telefondan birkaç bağırış geldi.

"Evet evet..." diye mırıldandı ve evden çıkıp kapıyı arkasından kapattı. Kızıl saçlı, döndüğünde sevgilisinin masayı sildiğini gördü. "Bırak ben yapayım...sen duşa girip dinlenebilirsin, bütün gün çalıştın"

Ango buna hiçbir şey söyleyemedi. Gerçekten çok yorulmuştu ve yumuşak, rahat yatağına uzanmayı çok istiyordu. Yapabildiği tek şey başını sallayıp banyoya gidip hızlı bir duş almak, pijamalarını giymek ve yatağa atlamaktı.

Ango tavana baktı. Gözlüğünü çıkardığı için görüşünün bulanık olmasının bir önemi yoktu, zaten sadece bir tavandı. Kızıl saçlı masayı sildikten sonra ışıkların kapalı olduğundan emin olduktan sonra nihayet yatağa tırmanırken, ay ışığı pencereden içeri bakıyordu, duş aldı ve pijamalarını giydi.

Odasaku konuşmadan önce sessizce yataklara uzandılar.

" iyi geceler ango "

" iyi geceler odasaku "

bungou stray dogs One-shotsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin