Fyolai // 5!

75 6 0
                                    

Fyodor, ebeveynlerinin kan gölündeki gevşek ölü cesetlerine dehşet içinde baktı. Elleri titriyordu, ellerinde kan damlaları vardı, kıyafetlerine sıçrayan kan lekeleri ona ebeveynlerinin onun yüzünden öldüğünü hatırlatıyordu. Sadece anne ve babasından sarılmak istemişti, 5 yaşındaki küçük bir çocuk, elleriyle fiziksel temas kurduğu için anne ve babasını öldüreceğini nasıl bilecek? Sonunda dizlerinin üzerine çöktü ve gözyaşları yanaklarından aşağı akmaya başladı. Kardeşleri onun ebeveynlerini öldürdüğüne tanık olmuşlardı ve şimdi evden koşarak bir polis memuru arıyorlardı.

"Merhaba? Burada kimse var mı?" Bir ses duydu. Hu, polisin gelmesinden korkarak atladı. Bunun yerine, omuz uzunluğunda neredeyse beyaz saçları örgüyle bağlanmış, bir gözünde yara izi varken diğer gözünü kapatan başka bir çocuk gördü. Çocuk yüzünde kocaman bir gülümsemeyle geziyordu, sonra Fyodor'u gördü.

"Ah merhaba! Adın ne? Ben Nikolai Gogol!" dedi çocuk neşeli bir tavırla.

Olanlardan hâlâ korkan çocuk "Fyodor Dostoyevski" diye fısıldadı. Nikolai cesetlere baktı.

"Ah, aileni mi öldürdün? Bende!"

Fyodor çocuğa baktı. Ailesini öldürmek niyetinde değildi ama bu 'Nikolai' ebeveynlerinin ölüp ölmemesini umursamıyor gibi görünüyor. Aslında onları bilerek öldürmüş gibi görünüyordu.

"Ne? Bana öyle bakma! Yarın beni sapık bir yaşlı adama satacaklardı, ben de bunu önlemek için onları öldürmek zorunda kaldım!"

Fyodor sessiz kaldı. Buna ne diyebilir? Eğer adamları ona bunu yapsaydı, o da bunu yapabilirdi. Nikolai evin etrafına bakarak mırıldandı.

"Hey, büyük bir evde yaşıyorsun! Ukraynalı olduğum için otelde kaldım"

"Ukrayna mı?... O halde Rusya'da ne yapıyorsun?"

"Yaşlı adam orada yaşıyor, biz de buraya geldik." Nikolai, Fyodor'un ölü babasına dikkatle bakmadan önce tiksinmiş bir ifade takındı.

"Hey...sanırım bu ailemin de beni satacağı adamdı"

Fyodor'un gözleri büyüdü. Onun babası? Onu sık sık birçok yere götüren ve ona ders veren babası mı? Hiçbir şekilde mümkün değil!

Nikolai cebinden buruşuk bir resim çıkardı, düzeltti ve gevşek yüzü resimle karşılaştırdı.

"Evet bu adam tamam"

Fyodor, kendisini aramak için resmi kaptı. Aslında bu babasının bir resmiydi. Onu öldürdüğüne sevinerek cesetten uzaklaştı. Kısa süre sonra sesler duydular; birkaç hafif koşan ayak sesi ve ağır ayak sesleri. Kardeşleri bir polis bulmuştu. Nikolai ıslık çalmadan önce pencereden dışarı baktığında Fyodor korkmuştu.

"Şuna bakar mısın? Bir subay!" Nikolai korkmuş çocuğa elini uzattı. "Kaçmalı mıyız?"

Fyodor ele baktı. Şaşırtıcı bir şekilde diğer çocuklardan farklı olarak, gürültülü olmasına rağmen Nikolai'yi sevmişti. Üstelik çocuğu öldürebilirdi ama bunu düşünecek zamanı yoktu. Başını sallayarak aldı. Nikolai gülümsedi ve Fyodor'u görüş alanı dışında kalacak şekilde bir pencereye çekti, yakınlarda duran bir çekici kaptı (bir komploya ihtiyacım olduğunu sormayın) ve pencereyi küçük cam parçalara ayırdı. Fyodor'un elini bıraktı ve ayağa kalkıp yeni arkadaşını beklemeden önce dışarı atladı.

Siyah saçlı çocuk kırık pencereye baktı. Yapmalı mı? Kapının vurulduğunu duyuyor. Zaman yoktu. Pencereden atladı...Nikolai'nin bedeninin üzerine düştü. Durmadan önce uzun otların üzerinde yuvarlandılar. Fyodor nefesini tutarken Nikolai kıkırdadı.

"Hey! Başardık!" Nikolai kıkırdadı. Fyodor başını salladı ve yavaşça nefesini verdi. "Şimdi... nereye gitmeliyiz?"

Sonunda bir ara sokağa girdiler. Fyodor, Nikolai'nin kendilerine bir ev yapmak için bazı kutuları düzenlemesini izledi. Sonunda bir şeyin farkına vardı: Nikolai elini tuttuğunda ölmemişti.

Önce avucuna baktı, sonra da kutuları düzenlerken usulca mırıldanan çocuğa baktı. Sonra sessizlik içinde midesi guruldadı. Nikolai dönerken Fyodor kırmızıya döndü.

"Ah, açsın! Güzel! Ben yiyecek arayacağım, sen kutuları hazırlayabilirsin, tamam mı?" Fyodor cevap veremeden Nikolai çoktan kaçmıştı.

Bir karton parçası aldı ve kutuların tuhaf düzenine baktı, sonra onu hemen mahvetti ve kendi yöntemiyle yeniden düzenlemeye başladı. (Zavallı Nikolai)

Nikolai yiyecek dolu bir plastik torbayla geri geldi ve içinde Fyodor'un oturduğu başka bir düzendeki kutulara baktı.

"Vay be! Bunu benden çok daha iyi yaptın!" diye bağırdı. Nikolai onun yanına gelip plastik torbayı sürüklerken Fyodor sessiz kaldı.

"Bak ne çaldım!" Mırıldandı ve içindeki paketlenmiş yiyeceklerin bir tür marketten çalındığı belliydi. Nasıl? Bilmiyorum sadece bir komploya ihtiyacım var...

Fyodor bir sandviç seçmeden önce yığına hayretle baktı. Nikolai et dolu bir çörek aldı ve onu mutlu bir şekilde ısırırken, Fyodor da yemeğini nazikçe kemirdi. Ona boşuna fare demiyorlar.

"Her neyse, senin yeteneğin nedir?"

"Suç ve Ceza"

"Kulağa harika geliyor! Benimki sadece teknik olarak giydiğim pelerinim olan Palto! Hiç bitmeyen bir portal gibi!"

Fyodor sandviçini yemeye devam etti, bu konuda ne yorum yapacağını bilemiyordu. Bir şeyi biliyordu; bu pelerin onun gibi bir çocuk için çok büyüktü; buz sarayındaki Elsa gibi kostümler giyebilirdi.

"Her neyse Dos-kun, seni o evde bulacağımı hiç düşünmemiştim! Çok büyük!"

"...İlk etapta benim evimde ne yapıyordun?"

Nikolai mutlu bir şekilde "Ah, buzdolabından yemek çalabilir miyim diye merak ediyordum" diye itiraf etti. Fyodor, suskun bir halde ona gözlerini kırpıştırdı. Hayatı boyunca yiyecek mi çalmıştı?

"Ah...ah güzel sanırım"

"Sana bazen yiyecek çalmayı öğretmeliyim!"

"Gerek yok...iyiyim Nikolai"

Gişelerinde kaldılar, Fyodor dinlerken Nikolai sohbet ediyordu. Sonunda sormak istediği soruyu sordu.

"Nikolai? Biz...arkadaş mıyız?"

Nikolai başını kaldırıp ona baktı. Gülümsemesi hâlâ oradaydı ama ses tonu, yanıt verirken ciddi olduğunu gösteriyordu.

"Evet artık arkadaşız"

bungou stray dogs One-shotsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin