0・༓☾𝓡𝔂𝓾𝓾𝓡𝓾𝓫𝔂☽༓・9 ⚠︎

1.4K 43 1
                                    

Alora tersedar dari tidurnya apabila dia merasa katilnya bergoyang terlalu kuat.

"Sakit... Stop! Please, okasan! Otosan!" Rintih Hiro.

Berkerut dahi Alora. Dia menggerakkan tubuh Hiro.

"Ryuu?"

"Sa-sakit hiks... Ber-henti..."

Terkedu Alora melihat air mata Hiro menitis. "Ryuu..."

"Hey wake up!" Alora menggerakkan tubuh Hiro dengan lebih kuat.

"Onisan!" Hiro tersedar secara mengejut. Nafasnya memburu keluar.

"Ryuu..." Panggil Alora lembut.

Hiro melihat Alora. Laju dia memeluk Alora erat dan dihamburkan tangisan di leher Alora.

"Shh...im here. Its okay." Alora mengusap tubuh Hiro lembut.

Lama mereka berkeadaan begitu sehingga tiada lagi kedengaran tangisan dari mulut Hiro. Alora mengintai sedikit wajah Hiro. Tidur.

Alora dengan perlahan menjatuhkan kepala Hiro di bantal. Dia menyelimuti tubuh Hiro. Dahi Hiro dicium perlahan. Dia turun dari katil dan keluar dari bilik.

...

"Miss? Buat apa dekat luar ni?" Tegur Lex.

Alora tersenyum nipis. "I can't sleep."

Lex terdiam sesaat. "Let me guess. Sir menggigau lagi kan?"

Laju Alora melihat Lex. "Apa maksud you, lagi?"

Lex mengeluh. "Dah agak. Sini aku ceritakan kisah hidup sir. Tapi hanya sedikit selebihnya sebaiknya Sir cerita sendiri."

Alora mula fokus terhadap Lex. "Its okay."

Lex menarik nafas panjang sebelum dihembus. "Miss tahu kan dia dari keluarga yakuza?"

Alora mengangguk.

"Disebabkan ahli keluarga sir semua yakuza, sir tak pernah berhidup dengan tenang. Ramai musuh yang cuba untuk membunuh dia. Jadi dari kecil lagi ayah dan ibu sir latih sir dengan keras. Sir kena belajar membunuh waktu umur dia masih 5 tahun. Dalam usia 10 tahun ramai yang mati di tangannya. Jika sir melawan, ayah dan ibu nya akan toreh salah satu badannya dengan pisau. Kalau miss tak percaya, miss boleh tengok sendiri tubuh badan sir." Cerita Lex panjang.

Alora menutup mulutnya terkejut. Sesadis itu? Kejamnya!

"Disebabkan itu, sir mengalami trauma yang mendalam. Dia selalunya memang akan bermimpi buruk setiap hari. Tapi sejak kehadiran miss, dia jadi jarang bermimpi. Entah kenapa hari ni dia bermimpi buruk semula." Lex mengeluh.

"Itu sahaja yang aku dapat cerita. Aku harap miss dapat mengobati hidup dia. Aku perasan dengan kehadiran miss, hidup sir mula bersinar dengan cahaya kebahagiaan. Tolong-" Lex merenung ke dalam mata Alora.

"Tolong jangan tinggalkan sir. Tolong bersama dengan dia buat selamanya. He need you." Rayu Lex.

Terkedu Alora. Dia melihat pemergian Lex. Fikirannya bercelaru.

"Should I?"

"Should I?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐘𝐚𝐤𝐮𝐳𝐚'𝐬 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧 (Hiatus) Where stories live. Discover now