Hayden mengambil drone nya lalu dia memasang kamera dan semua peralatan yang diperlukan di dalam drone nya itu, terus dia pergi ke tempat adiknya ingin bertanyakan tentang di mana lokasi perempuan itu berada.
adiknya santai melihat tv di ruang tamu tiba tiba dia terkejut akan kehadiran abangnya yang melihat adiknya dengan teruja dan memegang sebuah drone di tangannya.
" kau kenapa ni bang ? "
" mana lokasi perempuan tu ? abang dah tak sabar dah ni ! "
adiknya melihat abangnya ke atas ke bawah hal kerana sebelum ni abangnya tidak pernah pun berperangai seperti begini apabila dia dilamun cinta, gayanya nampak sangat lain.
adiknya melihat kembali ke kaca televisyen dan menyambung memakan popcorn di tangannya.
" kau pergi je bilik adik ! ada tu lokasi dia sekarang ! "
" terima kasih dik ! "
abangnya bergegas pergi ke bilik adiknya lalu membuka komputer adiknya...adiknya hanya berehat di depan televisyen sambil melayan cerita upin ipin.bukan upin ipin, cerita action.
abangnya memindahkan lokasi perempuan itu ke komputernya dan terdapat sim kad yang memiliki semua informasi tentang perempuan itu.
Hayden pergi ke biliknya dan mengunci pintu biliknya, Adrian yang berada di ruang tamu hanya tersenyum. awalnya cinta pandangan pertama ~
tiba tiba, Adrian ada rasa ingin tahu tentang apa yang dikehendaki oleh abangnya juga lalu dia pergi ke bilik abangnya dan membuka pintunya akan tetapi pintunya berkunci.
abangnya menghela nafas dan mengetuk pintu abangnya beberapa kali.
KNOCK KNOCK !
KNOCK KNOCK !
KNOCK KNOCK !!
Adrian mengetuk banyak kali tetapi abangnya masih tidak dengar.
" abang aku ni kan !! "
Adrian mengetuk kuat pintu abangnya sehinggakan abangnya terkejut dari dalam.oh, mak engkau !
terkejut Hayden dibuatnya dan dia pun membuka pintu dan terpaparlah muka adiknya yang memeluk tubuh juga memaparkan pandangan yang sangat marah kepada abangnya.
Hayden garu kepala tidak bersalah dan mengusap lembut kepala adiknya.
" sorry eh dik ! abang ter pergi jauh kejap ! "
Adrian tidak faham apa yang dikatakan oleh abangnya dengan perasaan marah dan mengangkat satu keningnya.
" apa yang pergi jauhnya ? "
" abang terbayang perempuan tu ! "
allahu. bertepuk dahi Adrian apabila mendengar jawapan abangnya. tidak dia menyangka abangnya itu dilamun cinta buta sehinggakan dia terbayangkan perempuan itu sampai tidak ingat dunia.
" abang, abang ! dahlah ! abang buat apa lah sekarang ni ? "
" ni ! "
Hayden menunjukkan drone di tangannya dan adiknya yang memahami akan situasi itu hanya menganggukkan kepalanya sahaja.
" abang dah nak terbangkan ke ? "
" iya, dik ! "
" okey bang ! adik pun...nak tengok juga...hehe ! >.< "
abangnya tersenyum kepada adiknya dan mengusap lembut kepala adiknya.
abangnya menerbangkan drone itu dan drone itu pun pergi ke tempat lokasi perempuan itu.
drone itu pun terbang dan kamera itu ternampak perempuan itu berada di sebuah supermarket yang besar dan ternampak perempuan itu sedang membeli ice cream.
pemakaian perempuan itu sangatlah ringkas tetapi comel dengan bertocangkan dua ikat rambut dan mata yang berwarna hitam dapat membuatkan Hayden jatuh cinta kepadanya.
Hayden yang melihat perempuan itu pun tersengih macam kerang busuk melihat perempuan itu. cehh !
Hayden pun melihat perempuan itu dengan jangka masa yang lama walhal adiknya,
" abang, abang, jumpa ustaz nak ? "
Hayden pun melihat Adrian dengan pandangan yang menjengkelkan dan Adrian hanya menggaru kepalanya dengan tidak rasa bersalah.
" jadi sekarang ni abang nak buat apa ? "
" nak memerhati budak tu sekarang lah ! "
dasar abang stalker. Adrian hanya membiarkan abangnya untuk mengawasi perempuan dan dia pun bergerak keluar dari bilik abangnya.
" kalau abang nak minta apa-apa, tanya adik...dahla, gerak lu pape roger ! "
adiknya keluar dari bilik abangnya lalu pergi ke ruang tamu semula. nak main ps4 luk. abangnya Hayden memerhati perempuan itu dengan sangat teliti dan perasaan ingin tahunya membuak-buak.
" kalau aku dekatkan lagi drone ni, boleh kan ? "
Hayden berfikir sejenak dan tidak lama kemudian, dia memutuskan untuk mendekatkan lagi drone nya ke perempuan itu.
drone itu semakin mendekat kepadanya dan perempuan yang sedang memakan ice cream itu pelik. kenapa macam ada yang berangin di kepala aku ni ?
perempuan itu melihat ke belakang dan dia terkejut lalu dia memegang dadanya dan mengambil nafas sejenak.
Hayden yang melihat perwatakan itu merasa risau dan menjauhkan sedikit drone nya dari dirinya.
lalu, Hayden menulis sesuatu di keyboard nya dan drone itu pun mengeluarkan surat.
perempuan yang mendapati surat keluar dari drone itu pun mengambil surat itu dan membacanya.
' haii ' yang ditulis oleh Hayden lalu perempuan itu hanya mencebikkan mulutnya dan tersenyum kepada drone itu lalu melambaikan tangannya ke drone itu.
Hayden yang melihat perwatakan perempuan itu pun hanya tersenyum dan memberi satu kad lagi kepadanya.
" sedap tak aiskrim tu ? "
perempuan itu menunjukkan tangan good dan Hayden hanya boleh tertawa dengan sikap perempuan itu.
perempuan yang bertocang dua itu memberi aiskrim di tangannya dan menunjukkan signal seperti,
" awak nak ke juga ? "
Hayden membalas,
" taklah, awak makanlah ! "
" nak aiskrim lagi ke ? "
perempuan itu hanya mengangguk lalu perempuan itu dan drone itu pun jalan bersama-sama.
love story bru nak bermula TwT
KAMU SEDANG MEMBACA
Dr.Hayden Rayyan
Teen Fiction'{ KARYA PERTAMA }' - Dr. Hayden Rayyan × Eliana Ivy - " aku suka tolong orang dari segi mental, kalau fizikal tu, itu kerja doktor kat dalam hospital tu lah " - Dr Hayden Rayyan Dr Hayden Rayyan merupakan seorang psikiatri ataupun kaunselor yang ha...