Chapter 14

54 6 0
                                    

Hayden pergi ke biliknya membawa drone dan kamera yang diberi oleh adiknya Adrian itu.

Hayden mengubah suai komputernya, drone nya dan kameranya lalu terfikirkan satu idea lagi untuk mengubah suai drone nya dan komputernya itu.

3 jam kemudian

" fuh, penat! "

Hayden memindahkan sistem rakaman dari segi audio dan juga video di dalam drone nya dan setiap kali dia mengambil gambar perempuan itu, akan terkeluarnya polaroid di atas drone nya itu.

" cukup ke ni eh? ke nak tambah lagi? "

Hayden berfikir ... patut ke aku letak duit dalam tu lagi?

" aku try la lagi tambah duit dalam ni! "

30 minit kemudian

" siap! "

Hayden teriak kecil dan bangga terhadap dirinya sendiri kerana telah mengubah baik drone itu dengan sendirinya. penat kau tau?

Hayden melihat ke komputernya dan di sanalah apabila dia mengambil gambar serta video perempuan itu, terpapar lah paparannya di dalam komputer.

" now, you're in my hand Eliana Ivy ... you will never ever get away from me! "

Keesokan harinya

Hayden bangun daripada tidurnya dan menyiapkan dirinya sebelum menghadap komputernya sepanjang hari. memang tak keluar la budak ni.

Hayden mengeluarkan drone nya dan melihat cas bateri drone nya itu.

" nasib baik penuh, kalau tak ... susah ler! "

Hayden pun mencari lokasi perempuan itu di dalam komputernya dan dia pun menjumpainya. di tempat yang sama? tak bosan ke dia ni tempat yang sama ja?

Hayden pun menerbangkan drone nya lalu dia pun pergi ke tempat perempuan itu.

30 minit kemudian

tiba di destinasi, ternampak perempuan itu berjalan jalan di seluruh kedai itu.

Hayden pun pergi ke tempatnya dan menemaninya berjalan ke seluruh kedai itu.

Hayden tepuk bahu perempuan itu.

perempuan itu terkejut.

' haii '

Hayden mengeluarkan satu kertas dari drone nya itu.

' haii jugaa :P '

perempuan itu keluarkan kertas dari beg nya dan menulis di dalam bukunya itu.

' hm ... nama awak apa tu? saya lupa la '

' nama saya Eliana Ivy, panggil je Eliana atau Ivy ataupun Hana '

KLIK!

Eliana tersenyum lebar dan Hayden menangkap gambarnya. Eliana yang mendengar dari drone itu pun merasa kepelikan.

' awak buat apa tu? '

' err- '

Eliana melihatnya dengan muka yang serius dan merasa ingin tahu. Hayden pun terkaku di tempatnya. mak, kita takut!

' baik awak beritahu saya, apa awak buat ni ... HAAA?! '

Eliana menunjukkan muka marah dan Hayden di situ hanya boleh tersenyum melihat cara Eliana marah dengan dirinya. lahai, marah pun comel.

Dr.Hayden RayyanTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang