𝐀 𝐗 𝟖 𝟎 𝟏
𝓼𝓮𝓻𝓪𝓷𝓲𝓮𝓵┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓
𝐓𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐲 𝐲𝐨𝐮 𝐜𝐫𝐨𝐮𝐜𝐡 𝐝𝐨𝐰𝐧
𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮𝐬𝐞 𝐨𝐟 𝐟𝐞𝐚𝐫,
𝐓𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐲 𝐲𝐨𝐮 𝐭𝐮𝐫𝐧 𝐚 𝐛𝐥𝐢𝐧𝐝 𝐞𝐲𝐞
𝐛𝐞𝐜𝐚𝐮𝐬𝐞 𝐨𝐟 𝐭𝐞𝐫𝐫𝐨𝐫,
𝐈𝐬 𝐭𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐲 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐢𝐜𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝐯𝐢𝐫𝐭𝐮𝐞
𝐬𝐡𝐚𝐥𝐥 𝐛𝐞 𝐬𝐢𝐥𝐞𝐧𝐜𝐞𝐝 𝐚𝐧𝐝 𝐟𝐚𝐥𝐭𝐞𝐫.𝐒𝐨 𝐦𝐲 𝐝𝐞𝐚𝐫,
𝐃𝐨𝐧'𝐭 𝐲𝐨𝐮 𝐜𝐨𝐯𝐞𝐫,
𝐀𝐧𝐝 𝐝𝐨𝐧'𝐭 𝐲𝐨𝐮 𝐝𝐚𝐫𝐞 𝐭𝐨 𝐜𝐨𝐰𝐞𝐫.— 𝓷𝓸𝓿𝓭𝓪𝔂 —
┗━━━━━━༻❁༺━━━━━━┛
Name: Natalia Reyes Delgado
Age: 24 years old
Nationality: Spanish
Occupation: Computer programmerHM.
Dan banyak lagi.
Maklumat peribadi Natalia yang baru dihantar oleh Team B dari Malaysia dibaca dengan penuh teliti.
Hm, a computer programmer? Interesting.
Daniel tutup telefon bimbitnya lalu peranti itu diletakkan di atas meja. Ahli-ahli pasukannya dilihat.
"So?" Tanyanya sepatah.
Matt tarik satu senyuman nipis. "So... another mission, I guess."
Semua yang berada di dalam bilik itu mengangguk.
"Kita nak buat apa?" Tanya Kane.
"First of all, kita sudah dapat tahu di mana tempat kerja dan alamat rumah Natalia. Jadi kita perlu dapatkan rutin harian dia. Rakaman CCTV, bila dia keluar rumah, bila dia habis waktu bekerja. Semuanya." J memberi arahan.
"Rutin harian? Jangan cakap..." Red bersuara.
J menganggukkan kepalanya. "Ya, kita kena tangkap dia."
"Hah?!" Matt tiba-tiba terbangun dari kerusi.
Lima pasang mata mendongak sambil memandangnya aneh.
"Ya. Kenapa kau nampak terkejut sangat ini?" Firash yang pertama memberi reaksi.
"Bukannya tak biasa," komen Kane sambil mencebik.
Menculik? Ya, kesalahan jenayah. Salah di sisi undang-undang.
Tapi bukan bagi mereka. Di dalam polisi mereka, menangkap suspek jenayah atau rakan subahat mereka adalah dibenarkan dengan syarat tidak mengakibatkan penderaan mental dan fizikal yang berlebihan.
Berlebihan? Ya. Polisi mereka memang bertentangan dengan undang-undang biasa. Jadi sebab itu, mereka tidak berapa gemar bekerjasama dengan pihak berkuasa.
Dua pihak ini, mereka tidak sebulu.
Namun pihak berkuasa tidak boleh mendakwa mereka atas apa-apa kesalahan selagi apa yang dibuat itu atas sebab siasatan dan tidak mengakibatkan kematian atau cacat kekal.
Kepala yang tidak gatal Matt garu. Malu pula kerana memberi reaksi yang agak berlebihan.
"T-Tak adalah." Tempatnya diambil semula. "Aku ingatkan kita nak cari Herro. Tapi kenapa kena tangkap Natalia pula?"
YOU ARE READING
AX801: A Faltering Deception
RomanceGenre: Action, mystery, family, love Language: Bahasa Melayu/Malay Status: On-going . 𝐈 𝐝𝐨 𝐰𝐨𝐫𝐤 𝐟𝐨𝐫 𝐦𝐨𝐧𝐞𝐲, 𝐛𝐮𝐭 𝐈 𝐟𝐢𝐠𝐡𝐭 𝐟𝐨𝐫 𝐣𝐮𝐬𝐭𝐢𝐜𝐞. . 𝐒𝐇𝐀𝐅𝐈 𝐃𝐀𝐍𝐈𝐄𝐋. Kehadirannya di sebuah perkampungan terpencil adalah unt...