Gözlerden Uzak

45 17 3
                                    

Cesedin salonda olmayışına anlam verememişlerdi. Acaba Fazlı sabaha karşı gelip cesedi alıp götürmüş müydü? Ya da Turan'ı öldüren katil tekrar gelip cesedi ortadan mı kaldırmıştı? Akılda yine birçok soru işareti vardı. Cesetle birlikte halı da ortada yoktu. Ortalık tertemizdi. Fazlı'nın yapmış olabileceğini düşündüler, o yüzden Fazlı'yı arayıp sormak akıllarına gelmedi. Büyük bir badireyi atlatmış olmanın verdiği rahatlıkla kahvaltı yapmaya başladılar. İkisi de iyice acıkmıştı. Kahvaltı bitmek üzereyken kapının zili çaldı. Şahize ile Miray birbirlerine baktılar. Kimseyi beklemiyorlardı. Gelen kişinin Fazlı olabileceğini düşünüp hemen kapıyı açtılar. Gelen kişi ev sahibi Firdevs Hanım'dı. 

Firdevs Hanım 65 yaşında, emekli ve dul bir kadındı. Emekli maaşı dışında apartmandaki iki dairesinden gelen kira gelirleri vardı. Yaşamını böyle idame ettiriyordu. Oğlu Turan'ın işsiz güçsüz olması ve hala evlenememesi en büyük derdiydi. Zaman zaman Turan için kız bakmaya günlere giderdi. Ama bu konuda bir türlü muvaffak olamamıştı. 

Firdevs Hanım'ı karşısında gören Şahize'nin yüz ifadesi değişti, rengi attı. Karşısında Firdevs Hanım'ı görmeyi beklemiyordu. Firdevs Hanım: 

- Şahize kızım nasılsın?

- İyiyim Firdevs teyze sen nasılsın?

- Hiç iyi değilim kızım. Turan dün gece eve gelmedi, hiç böyle yapmazdı. Arıyorum arıyorum açmıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum.

- İçeri gel Firdevs teyze. 

Şahize Firdevs Hanım'ı içeri davet etti. Firdevs Hanım Şahize'nin bu isteğine olumlu cevap verdi ve içeriye girdi. Salona geçtiğinde yerde halı olmadığını görünce "Halı nerede kızım?" diye sordu. Şahize hemen bir bahane buldu. "Halıyı yıkatmaya verdik." dedi. "İyi yapmışsınız." dedi Firdevs Hanım. Daha sonra Turan hakkında konuşmaya başladılar. Firdevs Hanım çok endişeliydi. Polise haber vermek istedi ama Şahize ve Miray engel oldular. Biraz bekle bakalım belki gelir dediler. Firdevs Hanım ikna olmuştu. Turan'ın sağı solu belli olmazdı. Firdevs Hanım " İki saat daha beklicem eğer gelmezse polise gitcem." dedi.

Şahize ve Miray Fazlı'nın cesedi alıp götürdüğünü düşündükleri için içleri biraz rahattı. Nasıl olsa Fazlı cesedi ortadan kaldırmıştı. 

Firdevs Hanım lavaboya gitmek istediğini söyledi. Şahize lavaboya önden gidip temiz havlu koymak istedi. Hızlı hızlı banyoya girdi. 

Turan'ın cesedi halıya sarılmış bir şekilde banyoda yerde yatıyordu.

ŞAHİZEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin