Nedendir bilinmez ama eğer Taşrada geçen bir korku filmi çekiyorsanız yöre halkı daima biraz ürkütücü ve aşırı düzeyde geri zekalı insanlardır . Hele birde bunların ormanın kenarında geçen yolculara nasihat veren ürkütücü ve bir okadarda düşünceli olan yaşlı amca türevleride vardır ki onlar bu korku filimlerinin en önemli mihenk taşlarından birileridir ve buda yetmez gibi şu tarz dialoglarla karşımıza çıkarlar.
Küçük bir senaryoyla bizler ve yabancıları kıyaslıyayım
ONLARDA...
Sahne 1.A : gizemli amca
Yer:Amerika-Cleveland
( gerizekalıca gençlik şarkılarıyla coşacoşa yola koyulmuş bir grup arkadaş tenha ve ürkütücü bir orman yoluna girmişlerdir ve Springfield kampını arıyorlardır. Bu sırada yol kenarındaki eski bir kulübe ve kulübenin kenarında sallanan sandalyede sallanan yaşlı bir amcayı fark ederler ve yol sora bilmek için amcanın evinin önünde durup konuşmaya başlarlar )
Jack :Merhaba ... Springfield kampına nasıl gidebiliriz acaba ?
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : Oraya giden hiç kimse bir daha dönmedi...
(Tabi herkes hafiften tırsmaya başladı )
BİZDE...
Sahne 1.B : gizemli amca
Yer:Türkiye - Kastamonu
( İstanbulda yaşıyan beş kuzen vardır ve birgün her birinin telefonu çalar. Telefondaki kişi onlara hiç tanımadıkları ağa dedelerinden kalma eski bir konak olduğunu ve miras işlemlerini hallede bilmeleri için her birinin İstanbuldan kalkıp Kastamonuya gelmeleri ister .Bunu duyan kuzenler hep beraber buluşurlar ve köçek havası eşliğinde coşacoşa yola koyulup köye doğru giderler.Saatler süren yolculuğun ardından köyün yakınınlarına gelen kuzenler daha önceleri hiç köye gelmedikleri için kaybolup ürkütücü bir orman yoluna girerler ve Dedelerinin konağını bulmak için kaybolmalarına rağmen yollarına devam ederler.Tamda bu sırada yol kenarında duran eski bir kulübe ve sallanan sandalyede sallanan yaşlı amcayı fark edip konağa giden yolu sora bilmek için amcanın evinin önünde durarak konuşmaya başlarlar )
Ahmet :Merhaba bey amca.. Ali ağanın konağına nasıl gidebiliriz acaba ?
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : Gelive la şoraa..
Ahmet : Anlamadım amca ne dedin ?
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : Oğlum ele geliver şoraa...
(Bu sırada gariban ahmet yine bir bok anlamaz ve en büyük kuzen olan Mehmet arabadan inip amcayla konuşmak için yanına gider )
Mehmet: Emice Ali emminin konağına nassıl gidi veririm ?
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : Nere gidi verip durcan sen onu de bana ?
Mehmet : Yok abi ne durması ya miras vardı alıp gidiceğiz ama dediklerinden bir bok anlamıyoruz el kol işaretleriyle tarif et bari...
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : Tarif edi edi verip durucem amma sen anlayı verip durucan mı onu bili verip duramadım....
Mehmet : Hay mına koyim amca senin ya Vazgeçtik , İstanbula geri dönüyoruz biz
Sallanan sandalyedeki sallanan amca : İstanbul'a gidi verip durunca haber edi verip du olu mu ?
Mehmet : Olu amca olu a.q
(Der ve hızla arabaya binip geri İstanbul giderler bu korku filminde başlamadan biter )
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korku Filmi Klişeleri
DiversosSinema sektörünün vazgeçilemiyen dallarından biri olan korku filmlerinin bazen ilginç ve bazende traji komik hal alan senaryolarına artık hepimiz aşinayiz ama peki neden bizi bu kadar çok etkilemez veya bu senaryolar gerçek hayatta içimizden birinin...