Степ є, можливо, найгарнішим місцем на нашій планеті. Але разом із тим він приховує багато небезпек. Деякі з них пов'язані з погодними явищами, деякі походять від хижаків, а деякі створює людина. Природа в степу досить тендітна, тому так важливо докладати зусиль для її збереження та поважати закони, які там панують.
Степові звірята знають як важливо бути уважним до природи, адже від цього залежить їхнє виживання. Саме тому, певне, вони мають стільки цікавих прикмет. Таким чином вони мають змогу краще розуміти чого далі чекати від світу навколо. Спочатку вони спостерігають за різноманітними природніми явищами, а потім роблять висновки про те, як ті події можуть бути між собою пов'язані.
Кожен житель степу, наприклад, точно знає, що травень багатий на туман, принесе дощове літо. Звірята дуже люблять теплі літні дощі, тому що в степу влітку спекотно, та й урожай буде кращим, як дощитиме. А от якщо взимку буде дощ, то урожай буде бідним. Всі про це знають.
Всяка родина теж має свої прикмети. От наприклад, жаби. Коли їм раптом захотілося пострибати на вулиці, то це не просто так. Жаби передчувають дощ і радіють йому, тому і стрибають, від радості.
Павуки ж навпаки не люблять опади, вони з нетерпінням чекають на спеку. Вони навчилися розпізнавати її заздалегідь, ще з весни. От коли вони знають, що літо буде спекотним, то на радощах плетуть так багато павутини, що дівати її нема куди. Вона собі тоді літає всім степом, як якесь чудернацьке мереживо, а звірята бачать ту павутину і знають, що то знамення до теплої та сухої погоди.
А горобці! Ті взагалі найхитріші. Вони точно відчувають, коли небо готується до зливи, та й обов'язково перед тим замурзаються. Цілими сім'ями вони виходять у поле, знаходять собі пилюку та й безсоромно борсаються у ній. Але то нічого, адже це означає, що зовсім скоро буде дощ. Тоді вони вже ідуть митися, задоволені собою.
Звірята дуже уважно стежать за небом. Іноді захід сонця розфарбовує хмари в багряний колір. Це означає, що завтра буде вітряно. А от коли місяць раптом червоніє, це говорить про похолодання. Все це звірята добре знають. Такі вже розумні!
Звідкіля їм це відомо? Всі ці мудрості передаються із покоління до покоління, і таким чином живуть віками. Тому так важливо спілкуватися із рідними. Розпитувати бабусь та дідусів про всілякі цікавинки. Аби потім самим було що розповідати власним онукам, тримаючи їх у себе на колінках.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Степові пригоди
Подростковая литератураСерія казок про природу степової смуги України та її маленьких жителів. В казках розкривається цікаве життя польових гризунів, земноводних, та різноманітних пташок. Їхні пригоди навчать дітей вирішувати конфлікти, формувати цінності та боротися зі с...