HİKAYEYE BAŞLAMADAN KAREKTER LİSTEMİ PAYLAŞIYORUM. SADECE ÖNEMLİ GÖRDÜĞÜM KAREKTERLERİ YAZDIM. KAREKTERLER ZAMANLA DAHA İYİ OTURACAKTIR.
ONUN DIŞINDA İLK İKİ KİTABI OKUMANIZ OLAYLARI ANLAMANIZI KOLAYLAŞTIRIR.
Ruhlar /Olağanüstü varlıklar
Kayra : Kendisi Türk mitolojisinden anlınmış olup İslamiyet önceki Türk inancında tanrı adıdır. Kurgumda da bu şekilde kullandım.Erlik : Kendisi mitolojiden aynen alınan bir başka karekterdir. İslam'da şeytan ne ise bu kurguda da odur. Ancak mitolojide Erlik ,Kayra'ya insanları yarattığı için isyan ederken kurgumuzda isyan sebebi bahsedeceğim taşlardır. İsyan sonucunda Erlik yer altında demirden bir saraya hapsolmuştur.
Albızlar :Kendileri sonsuz hayata sahip bedensiz ruhlardır. Erlik ile beraber yer yüzüne kovulmuştur. Ölümlü bedenler içinde tıpkı biz insanlar gibi yaşlanıyor , hastalanıyorlar. Kendileri insanların aklına girecek özel güçlere sahiptirler.
Bu da gene mitolojiden alınmış ama değiştirilmiştir.Kızıl Katun: Albızları yöneten kadındır genellikle bedeni en yaşlı olandan seçilir. Bu tamamen hayal ürünü bir karekterdir.
Ereke: Efsaneye göre yıllar öncesinde yenilip yeryüzünden gönderilmiş yedi başlı bir yılandır. Erlik Han'a ve kötülüğe hizmet eder.
Bürküt Ana: Kamların atası olarak kabul edilir. Kartal kanatlı bir kadın olarak tasvir edilir. Öz taşının koruyucusudur.
Toprak /Hava /Su/Ağaç iyeleri(perileri) :Hepsi ismini aldığı varlığı koruyan iyelerdir. Kendi hallerinde zararsız ruhlardır ancak mavi taşın sahibine itaat ederler. Bir çoğu sıradan insanlara görünmez
İnsanlar...
Türütler
Alpagut Han : Alagan Han oğlu Alpagut Han, Türütlerin Hanı ve Kara Taş'ın koruyucusudur. Son 20 bahardır ülke onun yönetimindedir.Umay Begüm: Namı değer Yedi Diyar Kraliçesi.. Hayvanların dilinden anlayan ve insan ruhuna hükmedebilen Umay aynı zamanda ona bu gücü veren Öz taşının koruyucusudur. Alpagut Han'ın eşi ve dört evlat anasıdır.
Ak Ana : Alpagut'un anası ve bir önceki begümdür. Eşinin kaybından bu yana geri planda kalıp torun büyütmektedir.
Aşpartma Katun: Umay'ın en yakın dostudur. Obada nizam ve düzeninden sorumludur. Şifahane ondan sorulur. Eşini 20 yıl önce kaybeden Aşpartma kendini evladına adamıştır.
Ançmay Bike: Alpagut Han'ın tek kızı ve annesinden sonra taşın varisidir. Okçuluğu ile bilinir.
Mergen katun: Babası gibi bilge olma yolunda ilerleyen, Ançmay'ın can yoldaşı ve Umay'ın süt kızıdır. Bilgisi ile parıldayan genç kız mavi taşın varisidir.
İlbay Tigin : Alpagut Han'ın en büyük oğlu olup halk tarafından sevilen savaşçı biridir. Babası gibi koruyucu olup kılıç kullanmakta kendini yetiştirir.
Ural Tigin : İkinci Tigin olarak doğan Ural Tigin avcılıktaki mahareti ile bilinir. Obanın ticareti ile meşgul olan Ural Tigin babasının izinden gitmektedir.
Basat Tigin : Ağabeyleri ve ablasından sonra en küçük hanedan üyesidir. Ağabeyleri gibi bir alp olup savaşçı olmak ismektedir.
Baybars Yabgu : Türüt Devleti'nin ikinci adamı ve Alpagut'un kardeşidir. Hisar Kalesini yöneten Baybars ağabeyine derin bir sadakat ile bağlıdır.
Günay Bike : Baybars Tigin'in eşi ve bir Tigin anasıdır. Hisar kalesinin düzeninden sorumlu olup Umay'dan aldığı emirleri yerine getirir.
Alagan Tigin : Baybars Yabgu'nun oğludur. Basat Tigin ile kuzen olmak dışında iyi bir dost ve çobandır.
Yuciler
Kral Adra: Yuci devletinin yenilmiş kralıdır. Alpagut ile yıllardır kavgalıdır. Zeki ve stratejik hamle ustasıdır.
Kraliçe Era :Aslen Asari Prensesi olup Kral Adra'nın kraliçesidir.
Prens Nadu: Yuci prensi
Asariler
Kraliçe Edves (Kanlı kraliçe) : Amcasına karşı düzenlediği bir darbe ile yerine geçmiştir. Yıllarca kardeşini bulup uğraşan kraliçe sonrasında bu ülküsünden vazgeçip evlenmeden kraliçe olan tek kadındır. Türütler ile arası iyidir.
Kral Tifer: Kraliçenin darbesinden sorumlu komutandır. Prenses kraliçe olduktan sonra kendisi ile evlenerek kral olmuştur. Hanedan kanı taşımadan kral olan ilk kral olduğu için emirlerinin hükmü geçerli değildir.
Prens Afes : Kraliçe Edves'in oğlu ve varisidir. Ançmay ile evlenmesiyle krallığa katkı sağlaması beklenen Prens adını, kayıp dayısısından almıştır.
Omarlar
Komutan Karatay : Omarların başı ve ordunun lideridir. Tek derdi Türüt Hanı'nı öldürmek eski bir intikamı almaktır.
Komutan Temun : Karatay'ın kardeşi ve ikinci komutandır.
Kilçik: Karatay'ın sağ kolu ve emir eridir. Sözü geçen bir karekterdir kendileri.
Mehemler
Prens Konnar :Mehem Prensidir. Denizcilik yapar
Prenses Payzan : Mehem prensesidir ağabeyi gibi denizcilik yapar Prens Nadu ile nişanlıdır.Kara Türütler
Batur Han :Aslında Alagan Han'ın oğlu ve Alpagut'un abisidir. İhaneti yüzünden sürülüp eşinden ötürü Kara Türüt Hanı olmuştur.
Banıçiçek Begüm : Kara Türüt prensesi ve Batur Han'ın eşidir.
Çolpan Bike : Batur Han'ın kızıdır. Gözde prenseslerdendir.
Oradan bakınca karışık geldiğinin farkındayım ancak zamanla oturacaktır. İlk iki ktabı okuyanlar beni bilir. 😁
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Alpagut: Yükseliş (3) Yakında
Фэнтези"Baba, her seferinde koca devleti anama bırakırsın hiç korkmaz mısın anamın ihanetinden?"dedi İlbay Tigin. Henüz 15-16 yaşlarında bıyıkları bile terlememiş bir delikanlıydı. Alpagut yediği yemeği bırakıp hemen yanında oturan kadına bakarak gülümsed...