TRISHA menjengketkan kaki. Dia mengintai Zafran yang sedang menyising lengan baju di sofa. Lelaki itu tumpang solat maghrib disini kerana bimbang tak sempat jika pulang sekarang.Trisha menghampiri Zafran dengan langkah berhati-hati. Sesekali mata melilau memandang sekeliling. Bimbang juga jika bapanya tahu bahawa dia sedang mendekati Zafran. Kalau mamanya tahu, dia tak takut kerana Puan Tasha juga menyokongnya.
Tapi kalau Encik Kamarul tahu? Mahu kena parang nanti. Gulp. Takut.
Trisha senyum lebar melihat bahu lebar lelaki itu dari belakang. Dia mendekati Zafran lalu terus menghenyak punggung di tepi Zafran.
Zafran yang perasan akan terus memandang ke sebelahnya. Dia memberikan senyuman ke arah gadis itu.
"You tengok berita macam ni juga ke Zaf?" Tanya Trisha untuk memulakan perbualan mereka berdua. Zafran mengerling ke arah TV yang terpapar tentang ahli korporat. Dia mengangguk.
"Yup. I pun businessman macam papa you juga. So berita macam ni memang harianlah bagi i.." Trisha mengangguk.
Zafran menyentuh sedikit rambut Trisha. Tersentak Trisha dibuatnya. Kenapa.. sentuh-sentuh rambut ni? Sentuh la tangan lain kali..
"Oh sorry.. cuma i rasa rambut you ni masih basah. Bagi kain. I lapkan rambut you ni. Nanti hapak pula kalau lama sangat dibiarkan basah.." Trisha senyum lebar.
"Boleh! Kejap tau tau! Jangan tinggal i!" Jeritnya teruja sebelum dia bangun dan terus berlari-lari anak ke stor rumahnya. Tercetus tawa Zafran melihat gadis itu berlari lintang-pukang ke satu bilik.
Aih. Gelojoh betul tu..
Trisha membuka pintu stor tanpa membuka lampu dan terus mencapai kain kecil itu. Nak cepat! Tak nak bazirkan masa dalam bilik je. Nak berbual dengan uncle Zaf heheh.
"Nah Zaf. Tolong lapkan. Tangan i lenguh." Zafran hanya memerhati kain yang dihulur oleh Trisha. Dia hanya mengerdipkan mata melihat kain itu..
Terjungkit kening Trisha tatkala Zafran tidak menyambut hulurannya. "Why? Ambil la-- oh sorry. Arghh malunya!" Trisha terus berlari semula masuk ke dalam stor.
Shit aku terbagi spender bentuk hello kitty. Malulah!
Zafran gelak perlahan dan menggeleng. Gelabah sangat nak ambil kain.. macam gitulah kejadiannya.
Trisha datang kembali bersama kain sederhana besar di tangannya. Dia terus memberikan kain itu kepada Zafran. "Ni baru betul.. You bagi seluar kecil tu kenapa?" Trisha sengih malu..
"Duk depan i. Macam mana i nak buat kalau you berdiri tegak macam tu?" Trisha akur lalu dia duduk di sofa yang sama dengan Zafran.
Zafran merapatkan dirinya kepada Trisha. Amat rapat sehingga paha mereka bertembung. Trisha mengintai sedikit wajah lelaki ini. Hensem.. Tak nampak macam tua pun. Nampak maskulin dengan jambangnya itu.
"You kena jaga diri you baik-baik. Rambut ni you kena jaga supaya tak rosak. Penampilan tu penting bagi perempuan.. Kalau you jumpa sesiapa sekalipun, mereka akan tengok penampilan you duku. And then baru la perangai you. Understood?"
Trisha mengangguk faham. Selesanya apabila tangan kasar itu mengering lembut rambutnya..
"Good girl.." Trisha senyum malu. Mama! Tisha dah jumpa jodoh!
Zafran merenung kejap Trisha tatkala terasa diperhati. Zafran gelak perlahan. "Comellah you ni Tisha. Cara you tengok i macam kucing pula. Mata bulat. Cute."
Senyum sipu Trisha dibuatnya tatkala Zafran memujinya begitu. Hehehe dia kucing? Kucing parsi yang Zafran minat tu ke? Hehe!
"Zaf.. er you.. betul tak kahwin lagi?" Terhenti pergerakan tangan Zaf. Dia menunduk memandang gadis kecil ini.
"Yea betul la tu. Takkan la i nak tipu pula. Kenapa? Tak percaya?"
Trisha menggeleng. Zafran merapatkan wajah mereka. "Perhati muka i. Tua sangat ke i sehingga you tak percayakan i? Nampak macam laki orang ke?"
Trisha mengerdipkan mata. Dia meneguk liur kesat. Sangat rapat kedudukannya sekarang sehingga mereka dapat rasa hembusan nafas masing-masing.
"I nampak muka you macam jodoh i. Kita kahwin jom?" Berkerut dahi Zafran. Terkejut juga dia dengan ucapan Trisha sebentar tadi. Dia langsung menjauhi wajahnya dengan wajah Trisha.
"What? Jangan bergurau Tisha.."
"Yee. I tak bergurau. I nak you."
Zafran tergelak perlahan. "You muda lagi sayang. You anak kawan i.." Memuncung bibir Trisha.
"Habis tu kenapa? Bukan haram pun. You bukan darah daging i. Tiada istilah yang muda bersama yang tua tak boleh berkahwin.."
Amboi. Pandai eh kalau bab kahwin. Cuba suruh baca doa qunut. Ingat ke tidak dia tu..
Zafran mengeluh. "Tisha. You baru sahaja berumur 23 tahun. Apa kata you kejar impian you dulu?"
Trisha memuncung kejap. "I taknak. I tak sambung belajar sebab tu la sehingga sekarang i tak bekerja.." Zafran menggigit bibir kejap.
"Ok. So apa impian you?"
"Nak jadi isteri you."
"Like seriously? Jangan bergurau girl.."
Trisha mengendurkan bahu seraya memuncung. "I betul-betul nak kahwin dengan you.. Kenapa tak percaya sangat ni?"
Zafran menyebak rambutnya ke belakang. "Alright give me three reasons why you need to marry with me?"
Trisha senyum. Diperbetulkan sedikit kedudukannya. "Ok. One, because i love your style. Two, because you're rich. And three, because i love old man. I suka vibes you. Macam sugar daddy.. Badan berketak-ketak.." Katanya seraya tangannya mengelus paha Zafran.
Zafran menangkap tangan gatal itu dan menggenggam. "Darl, perkahwinan bukan main-main. Sekarang ni you hanya anggap i sebagai sugar daddy you. Bukan husband you. So i think you jangan berfikir tentang perkahwinan kalau fikiran you terjurus ke arah itu."
"Eee. Nak kahwin pun susah ke?" Zafran menyebak rambut ke belakang. Keluhan berat dilepaskan. Susah betul nak bercakap dengan gadis muda ni.
"Look. I bukan apa, cuma I tak nak tersilap langkah. Kalau boleh, i nak berkahwin hanya sekali seumur hidup. Dan i rasa you tak sesuai untuk jadi isteri i kerana you sangat muda dari i. Nanti mesti orang akan terfikir yang kita ni bapa dan anak. So i think we're not meant for each other."
Trisha menjeling tajam. "You gay eh?"
Terbeliak mata Zafran mendengar soalan itu. "What the he--"
"Kalau you tak gay kenapa tak kahwin sampai sekarang? Lelaki mesti ada rasa nak kahwin kan? But you? Kenapa umur 45 masih bujang?"
Zafran menghela nafas. Penat nak berbahas.
"Tak boleh jawab? Why? Because it's true right?"
Zafran mengetap bibir. Rasa tercabar.
Zafran mengangkat Trisha dan diletakkan diatas ribanya. Terkejut Trisha dengan tindakan itu. Pantas sahaja tangannya mengalung leher Zafran.
Tak sangka pula sekelip mata dia duduk di riba Zafran.. fuhh.
Trisha meneguk liur kesat melihat panahan mata Zafran. Zafran memeluk erat tubuhnya sehingga dada mereka bertembung.
"Zaf..Zafran.."
"Why? Kenapa tiba-tiba gagap? Tadi bukan main you sembur i kan? So teruskan percakapan you. I'm waiting for you, babygirl." Trisha mengemam bibir. Jantung berdegup laju..
Zafran menekapkan telinganya ke dada Trisha. Makin terkejut Trisha dibuatnya apabila kepala lelaki itu betul-betul berada ditengah- tengah buah dadanya.
"Kenapa degupan jantung you laju sangat? Berdebar? Takut? Mana keyakinan you tadi?"
Trisha menolak perlahan kepala Zafran. Zafran akur dan merenung kembali wajah bersih itu.
Tangan kanan Zafran mengusap bibir kemerahan Trisha manakala tangan kirinya elok sahaja memeluk pinggang serta meramas pinggang Trisha.
"Cat got your tongue?" Tanya Zafran perlahan dihadapan wajah Trisha. Trisha mengemam bibir.
"Tisha! Where are you?!"
TBC🤍
VOTE AND COMMENT❤️
YOU ARE READING
MR ZAFRAN (SPICY LOVE NEW VERSION) [EBOOK]
RomanceSpicy Love new version!❤️🔥 Perbezaan umur 22 tahun tidak menjejaskan seorang gadis yang ingin memiliki kawan bapanya sebagai suami sendiri kerana angan-angannya adalah untuk memiliki 'sugar daddy'. "I nak you." - Trisha Khaisara "You muda lagi say...