3

59 0 0
                                    

Een paar weken later...

Onze vakantie naar Spanje begon morgen al en ik zat met een bonkend hart op de bank naast mijn vader.
Voor ons op de salontafel lag mijn telefoon.

Mijn handen begonnen langzaam vochtiger te worden en ik veegde ze aan mijn korte broek af.

"Het komt goed. Je zal slagen," waren de kalmerende woorden van mijn vader die met zijn hand draaiende bewegingen over mijn rug maakte.

"Je zweet," merkte hij toen op en we begonnen te lachen.

Plots werd ons gelach onderbroken door een hard trillend geluid. Mijn telefoon lichtte op en ik zag het nummer van mijn mentor verschijnen.

"Hallo, met Ryan," zei ik zo rustig mogelijk, maar een trilling in mijn stem verraadde dat ik nerveus was.

Mijn vader keek me met grote ogen afwachtend aan. Hij hield zijn hand voor zijn mond.

"Ja! Hallo, Ryan Lindens. Met meneer Fazant," hoorde ik mijn mentor aan de andere kant van de lijn zeggen.

Het bleef lang stil waardoor ik mijn hart zelfs hoorde kloppen. Ik durfde niet te bewegen of te slikken.
Maar de stilte werd langer en ik keek mijn vader aan, die met zijn hand gebaarde of ik geslaagd was of niet.

"Ben ik geslaagd?" vroeg ik toen voorzichtig.

Ik hoorde toen wat gerommel op de achtergrond en vroeg me af wat de f*ck mijn mentor aan het doen was.

"Oh, sorry!" hoorde ik hem toen lachen. "Al mijn papieren vielen op de grond,".

Ik deed alsof ik met hem meelachte, maar ik vond hem nu irritant worden.

"Ryan, ook al maakte je je huiswerk niet altijd op tijd af," begon mijn mentor. "En kwam je vaak te laat op school.".

"Ja?" vroeg ik ongeduldig.

"Bij deze vertel ik je dat je...,"

Ik zuchtte toen er weer een stilte viel.

"Bent geslaagd!" riep mijn mentor en een grote oprechte lach verscheen op mijn gezicht.

"Dank u wel," reageerde ik vol vreugde. "U nam me in de maling, hé?"

"Natuurlijk. Wat had je anders verwacht, meneer Lindens? Gefeliciteerd! Geniet van je zomervakantie," en ik hing de telefoon op.

Mijn vader begon te juichen en we omhelsden elkaar.

"Ik ben zo trots op je," zei mijn vader en ik glimlachte naar hem.

Ik belde mijn vrienden en iedereen was gelukkig geslaagd!
We wilden eigenlijk gaan feesten, maar we zouden de volgende dag al op vakantie gaan. We besloten om het slagingsfeest in Spanje te vieren met z'n allen. Dat leek me een gezellig idee.
Ik was al wat meer gewend geraakt aan het feit dat bijna al mijn vrienden vriendinnen hadden. Thijs had wat minder tijd om met de groep te chillen en ookal vond ik het jammer: het was oké.
Ik was toch bezig met mijn vader.

Mijn vader en ik dronken een alcohol-vrij biertje, want sinds het incident was mijn vader gestopt met drinken. Dat vond ik een goede beslissing en ik was trots op hem.
Hij wilde graag dat ik op vakantie ging en met zijn zegen voelde het veel beter om met mijn vrienden mee te gaan.

De volgende ochtend reed er een busje de straat in en stopte voor mijn huis. Het was de taxi die ons naar het vliegveld zou brengen.
Mijn koffer en een oude sporttas stonden klaar in de gang en ik trok een vest aan.

Mijn vader opende de deur en ik zag mijn vrienden in de bus zitten.

Iedereen stapte uit en zei mijn vader gedag. Ik vond het erg aardig van iedereen. Ook dat de vriendinnen vroegen hoe het met hem ging.
Mijn vader lachte en zei ons dat we moesten genieten van de vakantie.

Thijs pakte mijn koffer en gaf me een schouderklop.

"Ik ben blij dat je er bent," zei hij met een glimlach en ik knikte. Ik gaf mijn sporttas aan de taxichauffeur die deze in de achterbak propte. De dames hadden grote koffers bij zich. Wat namen ze mee? Liters foundation? Kilo's maandverband? Met mijn kleine koffer en sporttas zat ik wel goed.

Mijn vader zwaaide ons uit toen we allemaal plaatsnamen in de taxi en we reden naar het vliegveld.
We moesten lang wachten bij de douane, maar hadden gelukkig geen vertraging met het vliegtuig.

Tijdens de vlucht dacht ik aan Yasmine. Aan haar prachtige ogen en haar mooie bruine haren.
Ik vond het jammer en het deed nog wel zeer als ik terugdacht aan die tijd. Boos was ik zeker. Op mezelf.
Ze wilde niets meer met me te maken hebben en ik respecteerde dat.
Maar het was moeilijk om haar uit mijn hoofd te zetten. Daarvoor had ik Anna.

Ja, Anna. De chick waar de drama met Yasmine mee begon en alles mee kapot maakte.
Ik neukte nog steeds met haar, want momenteel was ze de enige die ik toeliet. In mijn wereld bestond ze alleen maar voor de seks.
Ze was geil en sexy. Ze had een goddelijk lichaam en mooi gevormde borsten, maar ze was niets meer dan dat.
We hadden afgesproken dat we het zo zouden houden... voor een tijd. Daar ging ik weer met mijn beloftes, maar het was het enige wat ik naast mijn vrienden en mijn vader had.
Ze wist niet dat ik op vakantie was, want ik vond dat zij dat niet hoefde te weten. Ze was 'crazy'. Dat zeker.
'Never put your d*ck in crazy' was een motto die wij als jongensgroep elkaar toespraken en wij waren zeker niet de enige jongens die dat deden.
Maar weet je wat het ding is met 'crazy' chicks? Je komt er altijd pas later achter dat een meisje gestoord is. Dan is het al te laat voor ons.

Nu ik het toch al met haar deed, waarom niet verdergaan? Toch?
Dit was ook mijn straf. Anna was de enige die goed genoeg voor mij was.
Door de manier hoe ik haar nu neer had gezet denk je misschien nu dat ik haar een slet vond, maar vergeet niet dat dat juist hetgeen was wat Anna en ik gemeen hadden met elkaar.

F*CKBOY 2 18+Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu