Het middagje terrassen vloog voorbij en de avondzon stond op z'n laagst, klaar om onder de horizon te verdwijnen.
Bij een restaurant gingen we met z'n allen uit eten. Een volle bord pasta vulde mijn maag, waarna we van plan waren om ons te gaan bezatten.
De vriendinnen zagen het dronken worden niet zitten en wilden dat hun vriendjes rustig aan zouden doen.
"Onze missie is om hun dronken te voeren," had Lester in mijn oor gefluisterd en ik moest mijn lach inhouden om dit geweldige plan.Nathan en Kaj leidde ons naar hun appartment dat er best ruim uitzag.
Ze hadden een balkon dat over de boulevard en de drukke straten uitkeek.We gingen op de tuinstoelen zitten, omdat het heerlijk warm was. Zulk weer had je namelijk niet in Nederland en je moest er zolang van genieten als dat je kon.
Kaj toverde vele flesse drank te voorschijn en Nathan een paar blikken bier. Hij deelde deze uit en we waren allemaal dolgelukkig.
Een glimlach verscheen op mijn gezicht toen ik Thijs zijn eerste bier in een kwartiertje weg gedronken had. Christien had een sterk drankje, maar dronk rustig uit het glas."Maar vertel eens wat over jezelf," begon Ruby tegen Nathan die haar vragend aankeek.
"Wat wil je weten?" lachte hij.
"Gewoon. Je hobby's bijvoorbeeld," reageerde Ruby.
"Heel direct," merkte Talisha lachend op.
"Ja, wat? In mijn ogen is hij een vreemde," zei Ruby.
"Oke, oke," lachte Nathan. "Ik doe aan fitness. Koken. Lezen. Dat vind ik leuk om te doen,".
"Lezen?" vroeg Thijs verbaasd alsof het heel raar was om een boek te openen in je leven.
"Ja, psychologie boeken bijvoorbeeld. Ik vind het interessant hoe het brein van de mens werkt," legde Nathan aan hem uit.
"Ik heb geen geduld voor een boek," zei Lester. "Een appje lezen vind ik soms al teveel. Behalve als het een naaktfoto is,".
"Ieuw, Lester," merkte Talisha op. "Dat hoefde ik niet te weten,".
"Niemand stuurt jou een naaktfoto," merkte Christien op.
"Genoeg meisjes sturen me een naaktfoto," ging Lester tegen haar in. "Ik kan het je laten zien hoor,".
Hij wilde zijn telefoon erbij pakken."Gadver! Stop," klaagde Talisha. De rest van de jongens, waaronder ik, moesten lachen. Wat een gesprek.
"Nee, ik hoef het niet te zien. Je mag zulke foto's niet aan anderen laten zien," zei Christien fel.
Lester haalde zijn schouders op, nam een slok van zijn bier en keek mij toen aan.
"Jij hebt er vast ook een hoop," zei hij en ik trok een ik-begrijp-jou-opmerking-nietgezicht op.
"Dat verbaasd me niets," hoorde ik Christien zeggen.
"Hou op," kwam Thijs er tussen. "We zijn met z'n allen gezellig op vakantie. Laten we het dan ook gezellig houden,".
Christiens hoofd draaide naar het uitzicht van het balkon toe.
"Gaat het al de hele vakantie zo?" vroeg Nathan voorzichtig. Hoe hij zich presenteerde voelde bijna een soort van intimiderend.
Ineens kreeg ik het gevoel alsof we in zijn ogen kinderspel waren. Losgeslagen pubers die zich niet als volwassenen konden gedragen. Nathan was een voorbeeld van hoe ik zou willen zijn. De fysieke kant voornamelijk.
Zijn armen waren gespierd en ik keek daar erg naar op. Niet dat ik geen zichtbare spieren had, want een sixpack was zeker aanwezig. Maar het was geen verkeerd idee om misschien na deze vakantie ook een abonnement bij de sportschool te nemen.
JE LEEST
F*CKBOY 2 18+
RomanceEen paar maanden nadat de vader van Ryan op Oudjaarsdag instortte studeren Ryan en zijn vrienden bijna af. De zomer volgt en een vakantie naar Spanje staat gepland. Na alle ellende met zijn vader, maar ook met Yasmine, is Ryan toe aan een tijd om a...