Bab 12

925 31 2
                                    

Kereta Haris melaju meninggalkan perkarangan rumah Tengku Rizz..

Dari tadi Anisha hanya memandang ke tingkap sebelah sahaja,dia tidak mahu melihat wajah Haris sebab dia tahu Haris dalam keadaan sedang marah sekarang.

Tapi kenapa? Gaduh dengan Ain ke?Hatinya sudah merelakan jika itu adalah kebahagiaan suaminya,dia rela dengan sepenuh jiwa dan raganya walaupun itu ialah sesuatu yang menyakitkan baginya.

Hujan mula merintik-rintik sehingga membasahi cermin kereta kepunyaan suaminya. Hujan makin lama makin lebat.

Anisha memandang ke arah jendela melihat air hujan yang mengalir sehingga bibirnya mula mengukir senyuman manis.

"Happy la kan ada scandal kat rumah mummy? " ucap Haris tiba-tiba.

Kenapa dengan Haris ni?

"Kenapa awak cakap macam tu" tanya Anisha tanpa melihat ke arah Haris,matanya masih melihat air hujan mengalir.

Sesuka itu dia kepada hujan..

Haris tidak membalas hanya memandang ke hadapan.

"Awak suka hujan tak? " tanya Anisha memecahkan kehenian mereka.

"Tak" singkat Haris,benar dia tidak terlalu menyukai hujan kerana hujan hanya perkara yang biasa baginya.

Tapi berbeza dengan Anisha.

"Saya suka hujan sebab hujan membuat saya tenang aje" bibir Anisha masih tersenyum melihat air hujan yang mengalir di tingkap kereta.

Haris sesekali mengerling ke arah Anisha. Tanpa Haris sedar dia telah mengukir senyuman kecil.

"Saya masuk bilik dulu tau " Anisha menarik luggagenya menaiki anak tangga satu persatu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Saya masuk bilik dulu tau " Anisha menarik luggagenya menaiki anak tangga satu persatu.

Mata Haris tidak lepas memandang ke arah Anisha yang sedang menaiki anak tangga. Pandangan cinta ataupun benci hanya dia yang tahu.

"Oi tunggu dulu! " panggil Haris.Anisha memandang ke arah Haris dengan riak bingung.

"Aku nak warning sekali lagi...kau jangan sentuh meja tu lagi..kalau kau sentuh lagi..nyawa kau mungkin akan berakhir. " Haris memandang tajam ke arah Anisha. Dia sudah bagi warning apa yang dia cakap dia akan buat.

Anisha hanya mengangguk,malas nak berdebat dengan Haris yang dia tahu hanya mau rehat. Dia sangat penat harini.

    Usai sahaja membersihkan diri,dia terus membaringkan badannya di atas katil single bednya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Usai sahaja membersihkan diri,dia terus membaringkan badannya di atas katil single bednya. Tidak menunggu lama Anisha terus dibuai mimpi.

"Papa stop!!! Jangan..buat mama macam ni papa!!" tangis Anisha makin menjadi-jadi apabila melihat mamanya yang terbaring lemah di atas lantai

Anisha memegang tangan papa tirinya berharap lelaki tersebut berhenti memukul mamanya.

Tapi tidak disangkakan yang papa tirinya juga turut memukul dirinya

Pap!

"Arghh papa sakit!! " ringis Anisha apabila tali pinggang papa tirinya mendarat di punggungnya. Sakit!

"Kau orang dua ni memang patut mati la!!menyusahkan hidup orang je " Encik Mateen mendaratkan lagi tali pinggangnya di badan kecil Anisha. Tanpa belas kasihan..

Encik Mateen meninggalkan isteri dan anak tirinya terbaring lemas di lantai.

"Mama.. bangun mama " Anisha menggoyangkan badan mamanya yang berlumuran darah di bahagian kepalanya

"MAMA!!!! BANGUN MAMA!! " jerit Anisha apabila melihat mamanya tidak memberi sedikit reaksi pun.

"Eh kau oke tak ni? " Haris menggoyang badan Anisha yang sedikit berpeluh.

"Awak... " Anisha memeluk badan Haris. Wajahnya penuh dengan peluh dan air mata. Haris tidak menolak, dia hanya biarkan sahaja Anisha memeluk badannya. Sesekali tangannya mengelus kepala isterinya

Dia tahu Anisha mengalami mimpi buruk bahkan sangat teruk sehingga badannya bergetar hebat.

"Dah dah, tidur aku jaga kau " pujuk Haris.

"Awak jangan pergi mana-mana saya takut.. " Anisha menenggelam kepalanya di dada bidang milik suaminya.

Haris mengangkat badan Anisha dan membawa ke dalam biliknya, mahu tidak mahu dia harus membawa Anisha ke biliknya.

"Dah tidur lah aku duk tepi kau " ucap Haris sambil menepuk pinggang Anisha yang kini sedang memeluk Haris.

"Kau ni kenapa sebenar nya Anisha " getus perlahan. Hatinya tiba-tiba simpati kepada isterinya Anisha. Dia tidak tahu apa yang Anisha alami selama ini.

Haishh cerita kita tak seberapa sangat tapi saya berterima kasih kepada yang masih membaca cerita mengarut ni...nah bunga untuk korang (⊃。•́‿•̀。)⊃🌷

ADAKAH INI TAKDIR? : TENGKU HARIS | CWhere stories live. Discover now