Bab 26

1.2K 28 4
                                    

Tidak serasa sudah 1 bulan berlalu,hidupnya juga kini tinggal 2 bulan. Tetapi suaminya? batang hidung pun tak nampak.

Selepas sahaja dia menerima berita yang Ain selamat bersalin. Haris tidak pernah menjumpainya lagi. Bukan hanya tidak berjumpa,Haris juga meninggalkan tanggungjawabnya untuk memberi nafkah.

Anisha terpaksa mencari pekerjaan untuk meneruskan kehidupannya. Untung lah doktor Syafiq tolongnya untuk membayar hutang hospital. Kalau tidak tak tahu lah apa yang jadi kedepannya.

"Adakah ini takdir?." tanya Anisha seorang dirinya. Kakinya dicelup ke dalam kolam yang berada di halaman rumahnya.

"Adakah ini takdir untuk aku?." tanya Anisha sekali lagi.

"Adakah dia bukan ditakdirkan untuk aku." Sekali lagi Anisha bertanya seorang diri.

Sungguh dia bingung mahu bertahan ataupun pergi. Sekiranya dia bertahan hatinya juga yang terluka. Sekiranya dia pergi, dia tidak mampu untuk meninggalkan cinta hatinya.

Adakah dia patut bertahan ataupun pergi?

Air matanya perlahan-lahan mengalir di pipi mulusnya.

"Nis penat mama." seketika air matanya mengalir di pipi mulusnya. Kenapa sejak kebelakangan ini dia selalu menangis? Matanya bocor ke?

"Nis ikut mama boleh?...Nis betul-betul penat mama." ucapnya sendirian. Sungguh dia penat dengan keadaannya sebegini. Kenapa dunia terlalu kejam dengannya?.

"Boss,ini dna tuan muda Tengku Aqil al-qaz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Boss,ini dna tuan muda Tengku Aqil al-qaz." ucap salah satu anak buah Haris. File yang berwarna hitam diletakkan di atas meja dan diluhurkan ke arah Haris.

"Terima kasih,kau boleh keluar." suruh Haris apabila melihat file hitam selesai mendarat di atas meja kerjanya.

"Baik boss." anak buah Haris menundukkan badannya dan berjalan keluar.

File hitam tersebut dibelek-belek. Sungguh dia tidak percaya dengan apa yang dilihat olehnya!.

Tengku Aqil Al-qaz sebenarnya bukan anak kandungnya!. Menurut di informasi yang dia lihat Tengku Aqil Al-qaz adalah anak...

"Zafrin Hadi...siapa ni?." tanya Haris kepada dirinya sendiri.

Setelah dia melihat dengan teliti, Zafrin adalah salah seorang staffnya di syarikat Ridzuan's Holding.

Tidak disangka yang Ain selama ni berselingkuh dengan staff nya sendiri

Kakinya menuju ke arah bilik yang Ain duduki. Kemarahannya kini sudah berada di hujung tanduk sahaja. Tunggu masa sahaja mahu muntahkan semua kemarahannya.

File hitam tersebut di dibaling kasar ke arah muka Ain. Nampak kurang ajarkan? tapi isteri dia lagi kurang ajar!!.

"Explain now!." Haris mencuba untuk mengawal emosinya,dia masih ingat yang Ain masih dalam tempoh berpantang. Ain mengambil mengutip file hitam itu dan dibuka perlahan-lahan.

Ain membelek kertas satu persatu. Dia sangatlah terkejut apabila melihat informasi yang telah dicari oleh suaminya. Jadi Haris dah tahu semuanya.

"H-husbaby..s-sayang b-boleh e-explain.. semua ni tak betul!." Ain masih lagi mencari peluang. Berharap Haris mendengarkannya.

"TAK BETUL APA KEJADAHNYA!!!.." tengking Haris. Untung lah si Aqil tiada disebelahnya. Tengku Rizz dan Tengku Ameera membawa cucu kesayangannya keluar sebentar sahaja tadi.

"N-ni semua info palsu...please trust me." rayu seorang Ain sambil memegang tangan sasa Haris. Tetapi dengan cepat Haris menepisnya.

"Palsu apanya!!..kau nak kata anak buah aku penipu?..MACAM TU HAH." Haris menarik rambut Ain sehingga kepalanya mendongak ke atas.

"Arghhh!!!..s-sakit a-awak." ringis Ain. Kulit kepala berasa seperti nak tercabut sekarang!.

"EHH BETINA!! AKU TINGGAL ISTERI AKU DEMI KAU TAHU TAK." Haris melepaskan cengkamannya di kepala Ain dengan kasar. Tertunduk kepala Ain dibuatnya

"Padan muka kau!! Siapa suruh percaya cakap aku." Dengan yakin Ain berbicara seperti itu dihadapkan Haris. Adakah dia lupa siapa Tengku Haris Ar-Ridzuan?

Plak!!

Terteleng muka Ain ditampar oleh Haris. Ain memegang pipinya yang kemerahan dan memandang ke arah Haris.

"Kau dengar sini!! Nik Ain Hafzan aku ceraikan kau dengan talak tiga!!!." ucap Haris. Emosi nya meluap-luap sekarang. Dia telah ditipu hidup-hidup oleh perempuan tak guna ni. Sungguh dia menyesal menurut kemahuan Ain.

"Awakk hikss...jangan buat macam ni..." rayu Ain sambil memegang tangan Haris.

Dengan pantas Haris menepisnya.

"Jangan sentuh aku!! Aku jijik dengan perempuan murahan macam kau!!." ucap Haris sebelum meninggalkan biliknya.

Haris menuju ke arah kereta. Dia sekarang hanya mahu meminta ampun dari Anisha. Dia berharap Anisha menerima maaf darinya. Walaupun dia tahu,dia tidak pantas mendapatkan kemaafan dari insan yang bernama Anisha Emilda

Kereta Haris laju sahaja menuju ke arah jalan raya.

Pipp!!!

Bukk!!

Siapa pulak yang kemalangan ni🗿...sorry kalau ada typo...tekan la butan vote tu guys

ADAKAH INI TAKDIR? : TENGKU HARIS | CWhere stories live. Discover now