Cześć!
Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię, gdy widzę jakąś książkę na Watt, po czym jestem w stanie ją wziąć do ręki w Empiku. Kocham patrzeć na czyjś sukces, szczególnie, jeśli chodzi o pisanie. Na Wattpadzie jest dużo osób, które swój talent, bądź zwyczajnie zainteresowanie, odkryły właśnie tutaj. Ten artykuł będzie o autorach, którzy swoje książki publikowali na Watt.
Napiszę o Annie Todd. Pierwsza część jej powieści należącej do gatunku fan fiction została wydana w 2014 roku, za pomocą umowy z Gallery Books. Cała ta seria nosi tytuł After, została inspirowana zespołem One Direction, zawiera pięć części: Płomień pod moją skórą, Już nie wiem, kim bez ciebie jestem, Ocal mnie, Bez siebie nie przetrwamy i Chroń mnie przed tym, czego pragnę; wszystko to doczekało się swojej ekranizacji. Autorka napisała jeszcze dwuczęściową kontynuację, tj. Landon Gibson.
Dalej warto wspomnieć o Beth Reekles i The Kissing Booth, czego ekranizację możecie znaleźć na Netflixie. Sama seria posiada cztery części, The Kissing Booth, The Kissing Booth: Na odległość, The Kissing Booth: Za kółkiem przez Stany oraz The Kissing Booth: Ten ostatni raz. Pierwsze jej wydanie miało miejsce w roku 2018.
Byłam dziś w księgarnii. Zainteresował mnie tytuł - Grzeczni chłopcy nie kradną staników. Gdy wróciłam do domu, okazało się, że autorką tej książki jest Lauren Price, która napisała ją, kiedy miała piętnaście lat. Dziś ma dwadzieścia cztery lata.
Być może nie jest to już trylogia, ponieważ posiada sześć części, ale chodzi o kolejno:
Start a Fire. Runda pierwsza,
Start a Fire. Runda druga,
Burn the Hell. Runda trzecia,
Burn the Hell. Runda czwarta,
Extinguish the Heat. Runda piąta,
Extinguish the Heat. Runda szósta.
Katarzyna Barlińska P.S. Herytiera opublikowała trylogię Hell na Wattpadzie. Później pierwszy jej tom został wydany w 2022 roku. Autorka znana jest jako "Pizgacz". Studiuje dziennikarstwo.
Jestem przekonana, że wielu z Was kojarzy powieść pod tytułem Rodzina Monet, składającą się z czterech tomów:
Skarb. Rodzina Monet. Tom 1,
Królewna. Rodzina Monet. Tom 2. Część 1,
Królewna. Rodzina Monet. Tom 2. Część 2,
Perełka. Rodzina Monet. Tom 3. Część 1,
Perełka. Rodzina Monet. Tom 3. Część 2,
Diament. Rodzina Monet. Tom 4. Część 1.
Jej autorką jest Weronika Marczak. Publikacja nowych części spotykała się z różnymi reakcjami, tymi pozytywnymi, jak i negatywnymi. Niezaprzeczalne jednak jest, iż zdobyła dużą popularność.
Sporą liczbę fanów zebrała trylogia Flaw(less), czyli Opowiedz mi naszą historię, All Of Your Flaws. Przypomnij mi naszą przeszłość i Despite Your (im)perfections. Dotrzymaj złożonej mi obietnicy. Napisała ją Marta Łabęcka, której to była debiutancka książka. Później wydała jeszcze My Beloved Monster, na 2024 rok planuje jeszcze jedną premierę. Studiuje filologię angielską w Poznaniu.
Na koniec zostawię wzmiankę o Ali Novak, jej książki, które z początku cieszyły się egzystencją na Wattpadzie, to: Miłość w stereo, czyli Heartbreakers oraz My Life with the Walter Boys, co też zdaje się jej pierwszą powieścią. Ukończyła Uniwersytet Wisconsin-Madison. Wciąż możecie zobaczyć jej profil na Watt.
W tym artykule wymieniłam tylko kilka osób. Na świecie istnieje ich wiele więcej, w Polsce Wattpad też dzieli się popularnością, najczęściej wśród nastolatków. Wiele ludzi znalazło tam swoje zainteresowania, jak i miłość do czytania.
Pozostaje mi jedynie życzyć Wam szczęśliwego nowego roku, pełnego sukcesów!
CZYTASZ
Wattmonths (styczeń)
RandomPierwszy numer naszego miesięcznika ,, Wathmonths", jak sama nazwa wskazuje, numer pojawia się co miesiąc :)