TW
De volgende ochtend trekt Emma snel een grote trui met zwarte spijkerbroek aan.
Ze moet zorgen dat niemand het te zien krijgt.
Emma loopt de woonkamer binnen.
"Goedemorgen Emma, hoe voel je je nu?"
"Goedemorgen, Prima hoor."
Emma zet haar handtas op tafel en pakt een fles water uit de koelkast, ze gooit hem in der tas.
"Moet je geen eten mee?" Vraagt Jake die blijkbaar let op alles wat ze doet.
"Oh nee hoor, ik koop daar wel wat." Emma tilt haar handtas van de tafel en zet hem bij de deur, Haar zwart witte jordans doet ze vandaag aan, die staan het beste bij deze broek. Ze neemt ze mee naar de bank en trekt ze daar aan.
"Heb je zin om vandaag me te gaan zwemmen? ik ga met wat vrienden naar een strandje vanmiddag." Stelt Jake voor.
"Uhm ik wou eigenlijk bezig voor school." Emma trekt haar schoenen aan.
"Ach dat kan later toch altijd nog, Is toch gezellig?" Blijft Jake aandringen.
"i-ik weet het niet hoor, ik ken die jongens ook niet."
" je kent mij toch? dan praat je met mij."
"Ik ken jou pas ook een dag, ik denk dat ik hier blijf hoor." Emma slaat der haar achter over en gaat goed op de bank zitten.
"Snap ik wel, Doe wel even die trui uit, het is hartstikke warm."
'Shit dit kon ik verwachten, wat moet ik nu weer dan? moet ik lange mouwen shirt met v-hals aan doen?'Denkt emma in zichzelf.
"Ik moet nu weg voor school, doe ik vanmiddag wel!" Probeert Emma er onder uit te komen.
"je hebt nog meer dan 10 minuten, je hebt toch wel genoeg kleding? je koffer puilde uit!"
Emma glimlacht. "ja ik heb zeker genoeg kleding, dat is het probleem niet. Maar is goed ik doe wel iets anders aan."
"Wel korte mauwen he? het is bloedheet in het lokaal, dan ga je gwn dood van de warmte, zelfs als je dunne lange mouwen hebt."
"Oh uhm ja oke."
Emma loopt haar kamer binnen en sluit de deur.
Ze laat zich op haar bed vallen en verbergt haar gezicht in het kussen. Dan moet ze huilen.
'wat moet ik nu? k heb gezegt dat ik korte mauwen aan doe, maar straks ziet iedereen haar littekens? Wat moet ze dan? dan word ze voor gek gezien. Moet ze het niet tegen Jake zeggen? misschien begrijpt die haar, maar ze kent hem ook maar pas.'
"Emma? ik hoor je huilen, wat is er?" Jake komt voorzichtig de kamer binnen.
Emma kijkt op. Haar gezicht zit onder de mascara.
"Emma toch, wat is er meisje?" Jake gaat naast Emma zitten en slaat een arm om haar heen.
Emma verbergt haar gezicht in haar handen.
"i-ik uhm sorry."
"He doe maar rustig. Het is al goed."
Als Emma wat rustiger is vraagt Jake: " Kan je me nu alsjeblieft uitleggen wat er is?"
"Ik uhm ik durf geen korte mauwen shirtjes meer aan omdat ik uhm ik heb littekens van een zware periode in mijn leven en dat was omdat uhm mijn vader mishandelde mij eerder altijd omdat ik alles in zijn ogen verkeerd deed."
"sorry dat ik je onderbreek maar heb je daarom littekens omdat hij je sloeg?" Vroeg Jake tussendoor.
"Nee daarvan heb ik geen littekens, maar ik deed volgens hem alles verkeerd waardoor hij me altijd sloeg of schopte en zelfs gemene dingen zijn, dingen die ik ben gaan geloven: dat ik dik was en dat ik beter dood kon zijn. Ik at steeds minder en heb zelfs een poging gedaan tot uhm zelfmoord, omdat ik dacht dat dat de beste oplossing was. Die poging die mislukte waardoor ik in het ziekenhuis belande, ik heb toen dagen in het ziekenhuis gelegen totdat ik me weer beter voelde, in het ziekenhuis heb ik mijn moeder alles verteld en die heeft me vader uit huis geschopt. Toen ik uit het ziekenhuis was moest ik gelijk in therapie, ik heb maanden in therapie gezeten. Toen ik uit therapie kwam, had ik nog steeds problemen en ben toen begonnen aan zelfbeschading, Waardoor ik littekens op mijn bovenbenen en polsen heb. Nu durf ik geen korte mauwen meer aan en wil daarom ook niet zwemmen, omdat ik bang ben dat ze me gek gaan vinden of er opmerkingen over maken."
"Wat verschikkelijk dat je dit moest meemaken, wat knap dat je het wil vertellen. Ik ben er altijd voor je. Ik meld ons eerst even ziek, daarna gaan we samen iets doen." Jake staat op en loopt de kamer uit.
Emma hoort hem praten.
Na een paar minuten komt Jake de kamer binnen lopen met een glas water, hij zet het glas op het nachtkastje.
"Ik ga je helpen oke? En je hoeft niet bang te zijn dat mensen opmerkingen gaan maken, jij hebt dingen meegemaakt daar moeten mensen geen opmerkingen over te maken. Als iemand dat wel doet dan krijgt ie met mij aan de stok." Jake gaat weer naast Emma zitten.
"Dankje, Ik ben er ook voor jou als je het nodig hebt."
"Ga je vanmiddag wel mee zwemmen? ik heb mijn vrienden belooft om te gaan zwemmen." Jake kijkt Emma smekend aan.
"Oke omdat jij me geholpen hebt dan." Emma glimlacht.
"Kom mee jij we gaan film kijken."Jake tilt Emma op en brengt haar naar de woonkamer.
In de woonkamer aangekomen zet Jake Emma op de bank zelf loopt hij naar de keuken.
"Kies jij maar een film uit, niet zo'n meiden film he? Ik pak wel wat drinken en lekkers."
"Oh uhm, Ik hoef niks lekkers hoor, ik heb niet zo'n honger in de ochtend." Emma zet Mean girls op.
"Dan pak ik alleen voor mezelf, Wat wil je drinken? water?" Jake vult voor zichzelf een glas cola.
"Water graag." Emma schopt haar schoenen uit.
"Kijk is aan, aah kijken we mean girls?" Jake zet een glas water voor emma's neus.
"Jap het is niet een hele erge meiden film hoor." Emma knipoogt even.
"Start hem maar dan." Jake komt naast haar zitten.Na anderhalf uur is de film afgelopen.
Emma staat op en voelt zich duizelig. Ze zoekt steun bij de bank.
"Wat is er? je ziet zo bleek."
"Jahoor het gaat goed, beetje te snel opgestaan." Emma glimlacht.
"Oke dan, Drink even wat." Jake geeft haar haar glas aan.
"Dankjewel." Emma drinkt een paar slokken en zet het glas weer neer.
Ze loopt naar haar kamer maar alles draait nog steeds.
In haar kamer laat ze zich op haar bed vallen. Ze sluit even haar ogen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
waarschijnlijk is dit van de 1 laatste delen voor de kerst!
Hoop dat jullie me boek leuk vinden!Fijne kerst vanavond!
YOU ARE READING
the girl in pieces
Acakdit verhaal gaat over een meisje die naar een internaat moet, ze komt op de kamer met een jongen. Niemand weet haar geheim alleen haar beste vriendin en haar ouders. Ze maakt nieuwe vriendinnen en leert haar kamergenoot beter kennen. na een poosje...