hoofdstuk 6

20 0 0
                                    

Emma gaat onder de kraan hangen, ze drinkt een paar slokken water om de zure smaak weg te krijgen.
Ze slikt en kijkt in de spiegel.
Ze heeft rode ogen van het huilen. Ze plenst water in haar gezicht dat zorgt ervoor dat ze minder rode ogen hebt.
Ze pakt een elastiekje en bind haar haar samen dan loopt ze de badkamer uit.
Ze kijkt om het hoekje van de deur en roept: "Slaaplekker ik ga vast slapen."
Maar de jongens zitten helemaal in hun game. ze sluit haar deur en draait hem weer op slot.
Ze laat zich op bed neervallen en kruipt onder de dekens. het enige wat ze wil is slapen, lang slapen.


De volgende ochtend word ze pas laat wakker. Ze kijkt op haar wekker.
'Shit we hebben school.'Bij die woorden schiet ze overeind.
Jake komt de kamer binnen. 
"Jeetje, gaat het wel? je ogen zijn helemaal rood! Moet ik je even ziekmelden?" Vraagt Hij
"uhm ja het gaat, ik had jeuk in men ogen, nee lukt wel ik kan wel naar school." Emma slaat de deken af en stapt uit bed. Ze loopt naar haar kast.
"Oke na vandaag heb je ook weekend dan kan je uitrusten. Ik zie je zo"
"Wacht! Roept Emma Jake na. "Hoelaat beginnen we? het is al laat."
"We beginnen pas 11 uur." Glimlacht Jake en hij loopt de kamer uit.
Emma zucht opgelucht terwijl ze tussen haar kleren zoekt.
Vandaag doet een lange blauwe broek aan en een witte crob-top met lange mauwen.
Snel haalt ze nog een borstel door haar haar en doet wat mascara op.
Met 1 hand pakt ze haar handtas en met haar andere hand maakt ze de deur open.
"Goedemorgen!"Zegt ze vrolijk.
"Jij bent vrolijk zeg, Moet je niks eten?" Jake eet een boterham op de bank.
"Ik heb nooit zoveel honger in de ochtend weet je nog?"
"Dat is waar ook, Heb je zin in je eerste dag?"
"Hmm Jawel, ik heb al een vriendin gemaakt. Zit ik bij jou in de klas?"
"Als het goed is wel, ben je klaar dan lopen we samen naar de les?" Jake doet zen schoenen aan.
"Oh ja is goed, ik doe nog even mijn schoenen aan." emma pakt haar witte nikes en doet ze snel aan.
Ze pakt snel haar handtas en volgt dan Jake naar de eerste les.
"Waar beginnen we eigenlijk mee?"
"We hebben eerst wiskunde en daarna Nederlands." 
"Oh oke, Kan ik naast jou zitten?" Vraagt Emma voorzichtig.
" Natuurlijk! Ik zit wel in de buurt van me vrienden-" Jake kijkt naar haar arm.
"Wat waarom stop-" Wil Emma vragen maar dan ziet ze Jake naar haar arm kijken.
Snel werpt ze een blik naar haar arm.
Ze ziet dat een paar littekens door haar witte mauwen komen.
"Uhm Sorry Emma, was niet mijn bedoeling om te staren."Jake voelt zich een beetje ongemakkelijk.
"Shit, Je kan het zien en nu heb ik geen tijd meer om iets anders aan te doen."
"hee nee het is oke, het komt goed.  Niemand maakt er een opmerking over, ik ken de klas."
Emma glimlacht maar legt haar hand op de plek.
Ze lopen samen de klas in en Jake loopt gelijk naar achter bij zijn vrienden.
Emma loopt er achteraan en groet de jongens met de hand.
Ook ZIj kijken naar haar arm.
Emma kijkt naar Jake en ziet dat hij een blik naar de jongens geeft dat ze hun mond moeten houden.
Toch lijkt Pepijn het niet gezien te hebben en vraagt:
" he emma wat is dat op je arm?"
Emma kijkt naar beneden en legt haar hand weer  op de plek.
"Hou even je bek man!"
Emma heeft tranen in haar ogen maar wil het niet laten weten maar Jake heeft het al gezien.
"Em? Meisie je hoeft je niet te schamen, echt niet." Jake veegt de tranen van Emma weg.
"Sorry" zegt Emma
Neenee ik moet sorry zeggen, Ik wist niet dat het je zo raakte, en het maakt niks uit he? je hoeft je niet te schamen echt niet."
"Ga snel op je plaats zitten allemaal, dan kunnen we beginnen met de les."Er komt een mannelijke docent binnen.
Emma en Jake gaan zitten terwijl ze gaan zitten vraagt Emma zachtjes aan Jake: 
"Hoe heet deze docent? ik ken hem namelijk niet."
"JA jongedame daar achterin, vind je het nodig om te praten?" Vraagt de docent met een strenge blik richting Emma gericht.
"Uhm nee sorry meneer, ik vroeg alleen aan Jake hoe U heette want dit is mijn eerste dag hier." Vertelt Emma.
"neem me niet kwalijk dan, Ik ben meneer Vosselman en jij bent? Kom jezelf maar even voorstellen voor de klas." 
Emma zucht en staat op. Langzaam loopt ze naar voren.
Als ze staat begint ze te praten: Hoi allemaal! Ik ben Emma Thielman en ik ben nieuw hier.
"Bedankt emma, je mag weer gaan zitten, dan gaan we beginnen met de les." Meneer vosselman zet het digibord aan.
Emma loopt terug naar haar plaats en glimlacht naar Jake.




------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HEE sorry dat dit deel wat langer duurde en dat ie een beetje korter is!
Ik hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben gehad en dat jullie mijn boek leuk vinden!

XXX


the girl in piecesWhere stories live. Discover now