*
SOPHIE;Ik ga met de bezem door het appartement van Koen, waar alleen hij en ik nu zijn. De klok vertelt me dat het 4:48 is. Lis met Milo mee gegaan, wat me eerlijk gezegd niks verbaasde.
Lis💃
Ben met Miel meeSeksze met Koen;))
Missie geslaagd!👍
WAT
"Wat een griep zooi, wat de fuck heb jij voor zwervers in je huis gelaten," lach ik. "Allemaal van die losers die via via komen," grinnikt hij. "Weet jij eigenlijk iets van de plannen van Milo en Robbie?" vraag ik. Meteen weet hij wat ik bedoel. "Weddenschap. Robbie daagde Milo uit om weer iets met Lis te krijgen. Milo wilde het eigenlijk niet, maar goed. Toen zijn Milo dat er wel iets tegenover moest staan, en dat Robbie jou dus mee moest nemen naar Librije en je daarna ghosten. Voor 500 euro ofzo, wat een sukkels," vertelt Koen. "En vooral Robbie. Wat een koukwous," brom ik. "Ik vond het echt zó mooi toen jij en Lis Milo zijn appartement en zijn auto hebben geterroriseerd," lacht Koen. "Dat was mijn idee," lach ik. "Lis stelde ook nog voor om het ook te doen met Robbie, maar die prijs van het etentje al best wel karma. Hij heeft dan maar 100 euro gekregen," grijns ik. "En hij moet er nu maar tegen kunnen als jij langs komt op kantoor voor mij."
*
9 weken laterHey loser ik sta buiten🙃
Koen🫶
Jaja kom eraanNa even wachten komt Koen de deur uit, en verwelkomt me met een zoen. "Kom binnen," zegt hij. Samen lopen we de trap op. We praten over koetjes en kalfjes. "Lis is er ook trouwens!" zegt hij, als we bijna boven zijn. "Wat? Echt?" hij knikt. Iedereen heeft zijn vriendin meegenomen. Het is eigenlijk een soort vrijmibo maar dan met onze vriendinnen. Doen we af en toe," legt hij uit. "Maar.. weten de jongens al..?" vraag ik. Hij schudt zijn hoofd. "Oh nee dat wordt zo kut hè," jammer ik. "Het komt goed, echt," zegt hij als we het kantoor binnenlopen. "Waar zijn ze?" vraag ik. "Opnamekamer, daar staat een grote tafel," langzaam knik ik, terwijl ik Koen mijn jas overhandig. Hij ruimt hem op, en loopt vooruit, richting de opnamekamer.
Alle hoofden draaien onze kant op, als Koen de deur opent. Raoul zit het meest rechts van de tafel, en naast hem zit Lieke. Daarnaast zit Lis, en naast Lis zit Milo. Aan de andere kant zitten Matthy en Rob naast elkaar. Er zijn nog twee plekjes over naast Matthy. Rob zijn hoofd zijn hoofd spreekt boekdelen.
Koen gaat als eerst zitten, en daarnaast ga ik zitten. "Uh hoi, ik ben Sophie," zeg ik zachtjes, met een kleine glimlach. "Wacht, ben jij degene die samen met Lis Milo's autobanden kapot heeft geslagen?" vraagt Raoul lachend "Ja, dat was ik ja," lach ik. "Het autobanden idee was van Sophie, niet van mij Milo," zegt Lis onschuldig met haar handen in de lucht. "Ik heb mijn deur en muren opnieuw moeten verfen en toen die gasten kwamen keken me echt heel raar aan," vertelt Milo lachend. "'Ja lang verhaal'" reconstructeert hij. De tafel lacht. Wonderbaarlijk kan Milo er nog best hard om lachen. "En heb jij Sophie ontmoet Koen?"
"Lang verhaal. Het drama van december, we beginnen op 28 december.."
JE LEEST
Het Drama Van.. - Bankzitters
General FictionOp donderdag 21 december staat Sophie een moment alleen in de olliebollenkraam 'Doornbos', en ziet dan een jongen ruzie maken met een meisje in het stille Vondelpark. Wat lijkt op een perfect liefdes verhaal voor Sophie én Lis, veranderd in een dram...